Prvi kilometri – Nova Toyota Corolla Cross
Toyota ne krije velike ambicije za svoj najnoviji kompaktni SUV koji dijeli tehniku sa legendarnom Corollom. Ovakav model im je najviše i nedostajao. Naziv Corolla, gabariti RAV4 iz prošlih vremena i hibrid 5. generacije. Let's go!
Kupcima je jako nedostajao model koji je nekada zauzimao RAV4 – tipični kompaktni SUV. Kako je RAV4 u međuvremenu porastao i gabaritno i cjenovno, tako je lansiranje Corolle Cross stiglo kao nasušna potreba i Toyotin potpuno racionalan potez. Tržište je jako naklonjeno C-SUV segmentu, a budući da kupci jako cijene Tucson, Sportage, T-Roc, P3008, Qashqai, Tiguan itd, tako da Corolla Cross može samo uskočiti u taj voz kao potpuno spreman model. Nakon prvih odvezenih kilometara po okolini Barcelone možemo reći da je Corolla Cross više nego spremna za tržište. Izvana kompaktna, iznutra poprilično komforna, završna obrada filigranski precizna i robusna prije svega, a na točkovima jako agilna i intuitivna. Viđat ćemo ih na našim cestama sigurno!
Na pola puta između C-HR i RAV4
Nos Corolle Cross, sa naglašenom saćastom maskom i istaknutom LED grafikom svjetala, jako je privlačan i atraktivan. Kad se nađe u vašem retrovizoru pomislite da je riječ o nekom luksuznijem vozilu. Gledano iz profila, nema neke mudrosti. Corolla Cross se drži jednostavnih i praktičnih oblika bez nepotrebnih ukrasa, možda s izuzetkom spojlera koji produžava krovnu liniju. Kao pravi SUV crossover, takođe se drži plastičnih lukova uglaste forme kao kod RAV-a ispod kojih se mogu nalaziti 17'' ili 18-inčni točkovi. Odzada je sve prilično jednostavno, ali je zadnji dio malo izdužen kako bi do izražaja došao naglasak na prostoru.
Dakle, Corolla Cross ima dužinu od 4,6m, što je čini 14 cm kraćom od RAV4 i 6,5 cm dužom od jedinstvenog C-HR-a. Međuosovinsko rastojanje od 2,64m je isto kao kod C-HR-a, ali i 5 cm kraće nego kod RAV4. Prtljažnik nudi standardnih 425 litara – odnosno 155 litara manje od RAV4 i 67 litara više od C-HR. Istovremeno, jednostavna konstrukcija karoserije nudi više unutrašnjeg prostora u odnosu na kosi krov manjeg C-HR-a. Dodajmo da su dizajneri pokušali naglasiti iskoristivost prostora na stražnjim sjedištima velikim uglom otvaranja vrata, koja ne samo da nude lak ulazak i izlazak, već i, naprimjer, lakše rukovanje s djecom u autosjedalicama. Ispod zadnje klupe je pozicionirana litij-ionska baterija koja ne ulazi u prtljažni prostor, ali ga definitivno smanjuje. Ipak je riječ o hibridu. Takođe, dizajn cijevi auspuha je specifičan, a takav dizajn je nastao zbog ugradnje motora na zadnju osovinu kod verzija s pogonom na sve točkove za koje Toyota očekuje prodaju od oko 23%.
Kombinacija analognog i digitalnog
Da, bitan je prostor na zadnjoj klupi, no dizajneri nisu zanemarili ni prostor sprijeda koji je tehnološki na visokoj razini. Od osnovne opreme automobil je opremljen 12,3" digitalnom instrument pločom i 10,5" multimedijskim sistemom MM21. U pozadini MM21 stoji online navigaciju u oblaku, obavještenja o događajima na cesti s mrežnim ažuriranjem. Šta je dobro? Od Lexusovih automobila posuđena je podrška za glasovno upravljanje, pa se jednostavne promjene recimo temperature ili radio stanica obavljaju glasom. Novost na centralnom ekranu je da su ''počišćene'' bočne fizičke tipe s njega (osim tri osnovne), a takav se već ugrađuje u običnu i nedavno redizajniranu Corollu.
Oba ekrana posjeduju moderniju grafiku i brži rad kakva nedostaje određenim Toyotinim automobilima ranijih godina. Tačnije, ugradnjom novog procesora sistem je brži 50% nego ranije. Položaj za volanom skoro pa je identičan običnoj Corolli. Dakle, jako je ugodno i pročišćeno od suvišnih elemenata. Drugačija je prednja armatura koja je izdužena u odnosu na limuzinsku Corollu, budući da se radi o SUV modelu. Materijali su čvrsti i robusni, dosta je fizičkih tastera, a preglednost uz pomoć prednje i zadnje kamere osvojit će i početnike i zrele vozače.
Po pitanju tehnologije i Toyotinog sve sofisticiranijeg sigurnosnog sistema - Toyota Safety Sense ovdje dolazi u trećoj generaciji. To znači da raspolaže sa pametnijim funkcijama pomoći, pa čak i prednjim centralnim zračnim jastukom koji sve više postaje standard općenito na tržištu.
Prvi hibrid 5. generacije
Toyota Corolla Cross bit će dostupna s dva hibridna motora. Ipak, prvi će na tržište stići snažniji 2,0-litreni hibrid, koji će tokom sljedeće godine biti nadopunjen slabijim 1,8-litrenom izvedbom koja bi trebala biti dostupna sredinom 2023. Riječ je o prvom Toyotininom hibridnom sistemu 5. generacije. Iz Toyote navode da je nova baterija kompaktnija, da ima optimizovanije hlađenje, da daje 14% više izlazne snage i da je istovremeno 14% lakša. Inžinjeri su uspjeli smanjiti električne gubitke do 14% na 1.8 verziji i 6% na 2.0 verziji, reducirati potrošnju i povećati izlaznu snagu 1.8 litrene verzije za 23 i jače 2.0 za 4 KS.
Slabija verzija razvija sinergijski ukupno 140, a jača 197 KS. Budući da će prvi na tržište stići jači hibrid, Toyota očekuje da on zauzme 79% prodaje svih Corolla Cross. Za verzije s pogonom na prednje točkove, motor s unutrašnjim izgaranjem podešen je na maksimalnu snagu od 171 KS pri 6.600 o/min i najvećim obrtnim momentom od 203 Nm pri 4800 o/min. Kada se aktivira 4x4 pogon benzinski motor je podešen na još nižu snagu, ali tada baterija napaja i zadnji elektromotor i Cross ''vuče'' na sva četiri točka uz dodatnih 40 KS i 84 Nm. Međutim, parametri hibridnog sistema uvijek su isti i to je dobro za sve kupce bez obzira na odabir verzije.
Kada dolazi i koliko košta?
Biće zanimljivo vidjeti kako će Corolla Cross proći u tržišnoj utakmici. Uvoznik Toyote za BiH najavljuje verziju 2.0 HEV po cijeni od 72.000 KM, dok će polovinom iduće godine stići 1.8 HEV po nižoj cijeni. Segment kojem pripada je jako popularan, a automobili traženi. Corolla Cross se izdvaja unikatnom hibridnom tehnologijom i neštedljivom sigurnosnom opremom, te 10-godišnjom garancijom. Jako zgodni i važni aduti s kojima odskače stepenicu iznad drugih. Nova Corolla Cross u prodajne salone stiže polovinom idućeg mjeseca.
Povezane novosti
Škoda Kamiq 1.5 TSI: Format koji pokriva sve potrebe
U proljeće je blago osvježen u paketu sa Scalom, ali je zadržao sve esencijalne vrijednosti koje prednjače u najpopularnijem segmentu u Evropi.
Peugeot 3008: Nema zime, hibrid je novi dizel!
Već godinama Peugeot 3008 je jedan od omiljenih SUV modela u BiH. Novajlija ostaje bez ključnog elementa popularnosti, a riječ je naravno o dizel motoru, koji je prvi eliminisan zbog strogih euro standarda. No, Peugeotov hibrid je novi dizel!
Škoda Kodiaq: Druga generacija, veći zahtjevi i još veći izazovi
Moćni Kodiaq u drugom izdanju već nekoliko mjeseci je prisutan na tržištu. Pred njega su kao lidera D-SUV segmenta, ali i kao lidera unutar Škodine SUV niše postavljeni veći zahtjevi i veći izazovi. Čini se da ima sve adute da spremno odgovori na to.