Peugeot 3008: Nema zime, hibrid je novi dizel!
Već godinama Peugeot 3008 je jedan od omiljenih SUV modela u BiH. Novajlija ostaje bez ključnog elementa popularnosti, a riječ je naravno o dizel motoru, koji je prvi eliminisan zbog strogih euro standarda. No, Peugeotov hibrid je novi dizel!
Iako se zbog pooštravanja euro standarda Peugeot riješio jedinog preostalog dizela, tehnički novitet u obliku blagog hibrida je njegova zamjena, koja se pojavila u zadnjoj modelskoj godini prethodne generacije 3008-ice.
Zašto smo uvod podredili pogonskoj jedinici? Pored fantastičnog dizajna, vrhunske udobnosti i trendi unutrašnjeg prostora, najveći zadatak trgovcima bit prodaja hibrida, umjesto dizelaša, budućim kupcima u našoj zemlji. Međutim, uvjerili smo se da za takvo nešto ne bi trebalo biti panike uopšte.
Peugeot je za prva dva mjeseca prodaje primio čak 50.000 narudžbi za novi 3008. U Evropi naravno. Ovo je jedini Peugeotov model koji ove godine bilježi rast prodaje, a u statistici Jato Dynamicsa pronašli smo da je za devet mjesec registrovano više od 72.000 primjeraka, s tim da u tu statistiku dijelom ulazi i prethodnik.
Francuzi su se ponovo potrudili da prije svega zadrže primamljiv i atraktivan dizajn. Auto je narastao i duži je od prethodnika za devet centimetara, a od prve generacije čak 18 cm, prevashodno zbog zadnje kupeovske linije ili kako bi ga trendovski nazvali fastback. Naziv za koji je kriv prvi Mustang, a koji se tako lako uvukao u dizajnerske, ali i marketinške odjele u današnje vrijeme. Sprijeda je lako uočljiv novi koncept trostrukih LED ‘’kandži’’, što je već viđeno na 208 i 2008, ali i nova maska. Većini se dizajn sviđa.
Cijeli prednji dio je nekako ispupčen i više dominantan nego prije. Već od osnovnog paketa, auto se kotrlja na 19-colnim točkovima, što je također novost. Francuzi i s ovim modelom nastavljaju da jednu od ponuđenih metalik boja nude kupcima besplatno, a to je upravo ova sa slika. Ako kome znači naziv – plava obsession.
Peugeot je reducirao i broj paketa opreme na Allure i GT, a već s prvim kao što je ovaj na testu teško da može trebati više od ponuđenih stavki prosječnom kupcu. To se pogotovo odnosi na činjenicu što zadržava obilnu opremu i prizemljeniju cijenu, mada će shodno današnjim visokim standardima kupac trebati doplatiti za stavke poput bežičnog punjača telefona, navigacije ili na kraju i novog panoramskog iCockpita po čemu je ova generacija i prepoznatljiva.
Cijene ovih opcija možete provjeriti ispod tehničkih podataka, pa istovremeno pogledom na cjenovnik zaključiti da se sve ovo, plus mnogo drugih zanimljivih dodataka, nalazi u seriji na GT razini. To je uvijek zamka za kupca, kako bi u startu plati više i naravno dobio više od proste odluke da u startu uzme slabiji paket i doplaćuje za opcije.
Kako smo već natuknuli u startu, dizela više nema, a upravo je ovaj SUV bio najprodavaniji s dizel motorima. Doduše, na kraju je bio samo jedan i to onaj s problematičnim lancem bregastih vratila, zbog čega su pojedinci svu uštedu na gorivu platitli na održavanje. Iz tog razloga reći će oni opečeni: ‘’Bolje je što nema dizela”.
Ali zato, ima jako štedljivog hibrida koji je praktično novi dizel. Po potrošnji naravno! Naime, brojke ne djeluju spektakularno, jer je osnovni pogonski SUS motor ustvari 1,2-litarski turbobenzinac s tri cilindra u bloku. Na sve je dodat elektromotor, koji se nalazi u mjenjaču, pa ovaj motor po default možete dobiti jedino s automatskim mjenjačem. To sve skupa podiže cijenu vozila.
U praksi sklop malog benzinca i malog elektromotora daje ukupno 136 konjskih snaga. Potrošnja je najjača strana zbog čega i opravdava svoju ulogu. S rezervoarom od 55 litara moguće je kombinovano proći sa 800 kilometara autonomije. Kao i svaki hibrid, najmanje troši u gradu kada malena baterja od 0,9 kWh kapaciteta ipak daje doprinos u nižim brzinama, jer auto se može tada kretati samo na struju, ali ne očekujte čuda. Test je pokazao da oko 15 posto kilometraže odrađuje ‘’strujuni’’ menadžment pa se vraćamo na potrošnju dizela. Kad se podvuče crta, to je otprilike između 4,5 i 7,5 litara, što je sa inžinjerske strane uspio projekat.
Peugeot je tradicionalno udoban, pa je to slučaj i sa 3008-icom koja se kotrlja na 19-colnim točkovima u seriji. Minijaturni volan u rukama i novi panoramski iCockpit pružaju lijep pregled vožnje. Čak i brži prolasci krivudavim cestama nisu smarajući, jer se karoserije ne naginje previše. Dalja putovanja su njegov veliki adut, jer putnicima nije toliki napor, a opet s druge strane iako pripada C SUV segmentu i premašuje dužinu od 4,50 metra nije toliko opetrećenje vozaču u gustoj gradskoj gužvi ili u provlačenju uskim ulicama. Pošto se često oslanjamo na jedan automobil u ‘’kući’’, 3008 može pokriti sve potrebe.
Cijene ostavljamo za kraj. Peugeot 3008 nikada nije cjenovno privlačio kupce, ali ga ne možemo smatrati pretjerno skupim ako ostanemo u okviru osnovnog hibrida i prvog paketa opreme Allure, budući da cijena od 63.116 KM u današnje vrijeme ne djeluje astronomski visoko. Ipak, za svega 6.000 KM doplate nakrcaniji GT paket opreme može ponuditi više opreme koja u ovom segmentu sve više postaje standard, a koja bi da se doplaćuje pojedinačno na osnovni Allure podigla finalnu cijenu još i više.
Ekonomičan pogonski sklop može zamijeniti nekadašnji 1.5 HDi, koji bi, da je ostao u asortimanu motora, sigurno bio još skuplji, a ni dizel zbog kompleksnosti zbog sekudarne obrade izduvnih plinova, više odavno nije miljenik pri održavanju.
Plug-in hibrid i električni model su svijet za sebe i neka nova surova realnost koja čeka bh. kupce naviknute da gledaju samo u smjeru dizela. Međutim, teško će se snaći pored osnovnog hibrida, jer naše tržište iz poznatih razloga ne pokazuje znakove privrženosti opcijama tog nivoa elektrifikacije, posebno što koštaju mnogo više i još uvijek daju mnogo manje slobode u kretanju.
Peugeot 3008 Allure 136 HYBRID e-DCT
D-Š-V: 4,54 x 1,90 x 1,64 m
Međuosovinski razmak: 2,74 m
Prtljažnik: 520 lit.
Motor: 3 cilindra, turbobenzin, 1.199 ccm
Elektromotor: 28 KS
Snaga (kW/KS): 100/136 pri 5.500 o/m
Ob. moment: 230 Nm pri 1.750 o/m
Elektromotor: 21 KS
Pogon: Prednji
Mjenjač: Automatski, 6 brzina
Ubrzanje: 10,2 s
Max brzina: 201 km/h
Potrošnja (prosjek): 5,3-6,3 lit.
Masa: 1.695 kg
Tank za gorivo: 55 lit
Dimenzije točkova: 225/55 R19
Garancija: 5g/100.000 km
Cijena najpovoljnijeg modela – 63.116 KM
Cijena test modela sa opcijama – 67.055 KM
________________________________________
OPCIJE:
-Bežično punjenje telefona, Navigacija,
Peugeot Panoramic i-Cockpit sa 21'' HD - 1.501 KM
-Alarm i dodatno zaključavanje,
Grijani volan, Prilagodljivi tempomat - 2.438 KM
Povezane novosti
Škoda Kodiaq: Druga generacija, veći zahtjevi i još veći izazovi
Moćni Kodiaq u drugom izdanju već nekoliko mjeseci je prisutan na tržištu. Pred njega su kao lidera D-SUV segmenta, ali i kao lidera unutar Škodine SUV niše postavljeni veći zahtjevi i veći izazovi. Čini se da ima sve adute da spremno odgovori na to.
Renault Clio LPG je novi-stari hit, lako prelazi više od 1.000 kilometara
Zamislite da u vremenu elektrifikacije Renault u jednom gradskom modelu bezrezervno nudi sve što se može ponuditi od pogonskih agregata i na sve to još dodaje ekonomičnu dvogorivnu opciju s kojom bez muke prelazite 1.000 km za 100 KM.
Škoda Scala: Pogođen minimalistički redizajn uz dobre stare vrijednosti
Škodin kompakt je treći najprodavaniji model češke marke na bh. tržištu ove godine. Nakon osvježenog dizajna, blage evolucije benzinskih motora i praktičnijeg korištenja unutrašnjih kontrola uvjereni smo da će tako ostati i u budućnosti.