Opel Grandland - Novi plašt, stare navike
Konkurencija u kompaktnom SUV segmentu je nemilosrdna. Zato je Opelu bilo neophodno da osvježi i popegla Grandland koji s fazom 2 ulazi u zrelo razdoblje. Šta može Grandland sa osnovnim benzincem i ručnim mjenjačem pod novim plaštom?
Sloboda i odriješene ruke koju je GM davao Opelu u prošlosti imali su niz prednosti, ali je marka bilježila konstatne gubitke. Dolaskom pod palicu PSA (kasnije Stellantis) Opel je dobio novu slobodu, ali i usmjerenja s kojima se uklopio u francusku filozofiju, a rezultat je poslovanje s prihodima. Sloboda je ostala u dijelu vezanom za plašt, dok se ispod njega nalazi mehanika koja u periodu pod palicom GM-a nikada nije mogla proći.
Naime, ovaj najveći Opelov SUV, nastavlja novu Opelovu politiku dizajna čija inspiracija dolazi iz prošlosti. Ovaj glatki modul – vizir na prednjoj maski postao je zaštitni znak skoro svih Opela zadnjih godina, a s njim u paketu morali su se redizajnirati branik i svjetla. Grandland koji više nema sufiks X, sada djeluje modernije i naočitije. Još ova quartz siva metalik boja s doplatom od 1056 KM i dvobojne alu felge od 18 inča čine ovaj model spremnim da vozi još nekoliko godina prije nego se na obzoru pojavi nova generacija. Namjera njemačkog proizvođača bila je jasna i dobro definisana, da Grandland postane konkurentniji u sve gušćem segmentu i da Opel probije psihološku granicu od 100.000 jedinica godišnje gdje je bio na rubu prije pandemije. Prvi dio su uspjeli ''pokriti'', ali ovaj drugi je jednostavno nemoguća misija u vremenu globalne krize. No, bitno je da točak biznisa ne stoji i da Opel kao marka znatno zdravije posluje nego prije.
Taskovi koje su dizajneri dobili prije redizajna ticali su se i modernizacije unutrašnjosti. Klasična instrument ploča i maleni ekran multimedije integrisan u centralnu konzolu dobili su klasični digitalni update. Tačnije, ploča i multimedija kod aktuelnih Opela se naziva Pure Panel, što je ubačeno i kod Grandlanda, pa se ''mjerni instrument'' i ''zabava'' sada pakuju kao jedan modul. Multimedijalni ekran je postavljen pod uglom koji prati ugao armaturene ploče, a ne prema vozaču, te ga s tim u vezi prati mana loše refleksije. Moramo priznati da su sjedišta jako udobna, a komfor je neupitan čak i odzada. Prtljažnik navodno na papiru mjeri 514 litara. Iskustvo nam govori da se neko preračunao, jer uvjereni smo da ima 100 litara više, i to bez jako zgodnog prostora ispod podnice. Ovaj auto, kao nasljednik filozofije koja je utemeljena još na prvoj generaciji Peugeota 3008, baštini jako izdašan prtljažni prostor, predviđen za jako veliki broj kofera, ruksaka, torbi, torbica, sklopivih stolica i svega što jedna familija nosi na godišnji.
Opelovi inžinjeri su imali dosta vezane ruke oko ugađanja šasije koja je ustvari copy-paste sa PSA modela, tačnije P3008. Uprkos tome, uspjeli su podesiti šasiju na takav način da osjetite razliku u odnosu na 3008-icu. Opel ima nešto tvrđe usklađene opruge i amortizere, te nešto drugačiju geometriju prednje osovine. Glavna razlika su manji udari pri vožnji preko dubokih rupa i ležećih policajaca, odnosno možda i najveći dobitak je da točkovi imaju manji negativni otklon i manje njihanje karoserije u krivinama. Veće kolo upravljača sugeriše da je upravljački mehanizam podešen direktnije, a niže težište pokazuje skoro pa vozačke manire limuzina, te Opelov klon mrvicu odlučnije mijenja smijer kretanja.
E sad, novo doba donijelo je ergelu trocilindarskih motora sa skromnom kubikažom, ali turbo je tu kao kompenzacija. I da li je prava kompenzaciju kubikaži iz malih gradskih auta prednabijanje zraka u vidu malenog turba? Stvari možemo posmatrati kao uvijek dvojako. Grandland se na našem tržištu oslanja na jedan turbobenzinac i jedan dizel. Oba imaju po 130 KS, ali dizel ima cilindar više i prodaje se isključivo uz 8-stepeni automatski mjenjač. Odmah misli lete na dizelaša koji je oko 3.800 KM skuplji od komparativnog benzinca. Međutim, pokušali smo ući u srž benzinca sa ručnim mjenjačem djelujući u skladu sa tržišnim kretanjima. Naime, kao i svaki trocilindarski motor boluje od hrapavog zvuka, ali moramo reći da je odlično uklopljen u ovu mjenjaču kutiju, možda čak bolje nego kod nekih srodnih Peugoeta i Citroena. Manje je izražena ta neparna koncepcija cilindara, te je podrhtavanje i trenje na nožnim komandama skoro iskorjenjeno. Palica mjenjača je tipična ''francuska'', s previše hoda i manjkom nepreciznosti i to se izgleda nika neće promijeniti. Spas može biti samo u odabiru automatike.
Potrošnja! I nas je jako interesovalo kako ćemo proći s malim turbobenzincem u autu od skoro 1,5 tona mase. Ako želite čuti loše informacije, onda je to da je grad ubitačni neprijatelj Grandlanda sa 130 KS snažnim benzincem. Još ako vozite s malo uspona, brojke lako skaču na 10, 11, pa i 13 litara, a kazaljka na pokazivaču goriva brzo mijenja položaj. No, izlaskom van grada ovaj motor je preporođen, a nije pothranjen kako bi pomislili naprvu. Čak ni autoput ne stvara pritisak, jer obrtaji stoje ispod 3.000 o/m na 130 km/h. Ovakav Grandland jednostavno uživa na otvorenoj cesti. Obrtaji su uglađeniji, izolacija putničkog prostora na visini zadatka, a vožnja ugodna i tečna.
Opelova, ili nekog iznad, politika kaže da na malim tržištima nema prodaje elektrifikovanih modela. Možda je to i dobro u trenutnim uslovima gdje bi jedan hybridni model svojom paprenom cijenom značajno podigao inflacijsku krizu na veći nivo, ali s druge strane izbor od dva motora ne djeluje ohrabrujuće na kupce. Cijena ulaznog modela je nešto iznad 52.000 KM, dok dizel (s automatskim mjenjačem) starta od 60.081 KM s PDV-om. No, kako je Opel uredio prodaju Grandlanda s pet različitih paketa opreme (GL, Business Edition, GS Line, Business Elegance i Ultimate) cijene se bez dodatih opcija penju do maksimalno 76.131 KM. Ako dodamo poneku sitnicu sa liste dodatne opreme, pristojno opremeljen Grandland benzinac s nekakvim popustom koji uvoznik odobri košta oko 60.000 KM, odnosno oko 4.000 više s dizelskim pogonom i automatikom.
TEHNIČKI PODACI
Opel Grandland Business Elegance 1.2 XHT 130
D-Š-V: 4,48 x 1,86 x 1,61 m
Međuosovinski razmak: 2,68 m
Prtljažnik: 514 lit
Motor: 3-cil, turbo-benzin, 1199 ccm
Snaga kW/KS: 96/130 pri 5.500 o/m
Ob. moment: 230 Nm pri 1.750 o/m
Mjenjač: Ručni, 6-stepeni
Ubrzanje: 10,1 s
Max brzina: 188 km/h
Potrošnja (prosjek WLTP): 6,2 lit
Masa: 1.431 kg
Tank za gorivo: 53 lit
Dimenzije točkova: 225/55 R18
Garancija: 2 godine
Cijena ulaznog modela: 52.753 KM
Cijena test modela sa dodatnom opremom: 64.808 KM
Dodatna oprema:
Podešavanje suvozačevog sjedišta – 626 KM
Metalik boja – 1.056 KM
Zimski paket – 1.134 KM
Povezane novosti
Peugeot 3008: Nema zime, hibrid je novi dizel!
Već godinama Peugeot 3008 je jedan od omiljenih SUV modela u BiH. Novajlija ostaje bez ključnog elementa popularnosti, a riječ je naravno o dizel motoru, koji je prvi eliminisan zbog strogih euro standarda. No, Peugeotov hibrid je novi dizel!
Škoda Kodiaq: Druga generacija, veći zahtjevi i još veći izazovi
Moćni Kodiaq u drugom izdanju već nekoliko mjeseci je prisutan na tržištu. Pred njega su kao lidera D-SUV segmenta, ali i kao lidera unutar Škodine SUV niše postavljeni veći zahtjevi i veći izazovi. Čini se da ima sve adute da spremno odgovori na to.
Renault Clio LPG je novi-stari hit, lako prelazi više od 1.000 kilometara
Zamislite da u vremenu elektrifikacije Renault u jednom gradskom modelu bezrezervno nudi sve što se može ponuditi od pogonskih agregata i na sve to još dodaje ekonomičnu dvogorivnu opciju s kojom bez muke prelazite 1.000 km za 100 KM.