Ako ste mislili da ste sve vidjeli onda ste se dobro prešli. Bh. tržište nikada nije imalo kapacitet da komercijalizuje neke manje i egzotične brendove poput Daihatsua, Subarua, pa i nekadašnjih Rovera i MG-a dok su bili aktivni. Nekada britanski sa sportskim DNK, MG se provlačio do 2006., kada su priznali bankrot i prešli pod krov kineskog giganta SAIC Motor (Shanghai Automotive Industry Corporation) koji pored niza svojih brendova proizvodi i prilagođene VAG i General Motors brendove za lokalno tržište. Znači, MG je otišao u prave ruke i zato njihovi automobili imaju glavu i rep. U novom udahnutom životu za MG dobili smo jako korektne automobile sa više nego korektnom cijenom.
MG ZS je u periodu 2001-2005 bila klonirana limuzina Rovera 45, odnosno Honde Civic, a sad je klasični SUV, odnosno više kao neki crossover-mješanac. Kinezi su se brzo prilagodili i lansirali sve bitne karoserijske izvedbe, kao i pogonske verzije. Budući da se trenutno tržište vrti oko ''povišenih'' modela ZS je logično postao moderni mali ''terenac''.
Šta je zapravo MG ZS?
Riječ o 4,32 m dugom SUV-u s prednjim pogonom čija konkurencija su pola boja manji crossoveri poput Arone, Kamiqa, P2008, Captura itd. Dakle, veći je od prosjeka klase. Dizajn je mješavina svega nečega što gledamo na cesti zadnjih 10-tak godina, od Mazde, preko Infinitiija do Renaulta. MG znak i rešetkasta maska na ispupčenom poklopcu motora daju mu dodatni pečat, a 17-colne serijske alu felge dotjeruju finalni izgled s kojim zaključujemo da je auto moderan, istovremeno simpatičan, pomalo atraktivan i finalno ne liči na kineski.
Ovakav enterijer nemaju niti neki zvučni modeli. Prednja armatura, volan i sjedišta od srednjeg paketa Exclusive su umotani u kožu i prošiveni crveni koncem. Svaki element i sekcija su jako kvalitetno spojeni i nemaju lufta, niti najmanji cvrčak. Ručice brisača, žmigavaca i tempomata rade glatko sa finim ''klikanjem'', a mesnati obruč upravljača dobro stoji u rukama. Okrugli i slojeviti ventilacijski otvori dobro se uklapaju u stil i doprinose bogatom osjećaju enterijera.
Osnovni model Excite ima platnene presvlake i klasičnu instrument ploču, koja je od srednjeg paketa digitalna, dok izvana nema maglenke i po tome se razlikuje od paketa iznad. Ploča i centralni displej najviše otkrivaju kineske standarde. Grafika i brzina, odnosno sporost rada ne zadovoljavaju evropske manire i to je ustvari najveći križ koji na svojim leđima nosi ovaj model. Dobro je što su ispod ekrana ugrađeni fizički tasteri za komande klime i audio uređaja, tako da se ekranu ne mora ''prići''.
S druge strane, auto je izuzetno prostran, ugodno i odrasli sjede na zadnjoj klupi, a i prtljažnik od 448 litara ispunjava kriterije zahtjevnije klijentele, jer su ovo parametri s kojima ZS glatko pleše po rubu klase iznad. To je jedan od aduta s kojima MG želi pridobiti kupce, a slično smo recimo vidjeli da prolazi kod Dacije i Škode.
Klasični usisni benzinac: Solidno ide i ekonomično troši
Dva su benzinska motora dostupna na našem tržištu. Strujaša još nema, tako da izbor pada na 1.5 atmosferac ili 1.0 turbak sa tri cilindra. Atmosferac je stara škola i dostupan je kod ulaznog i srednjeg paketa opreme. Razvijen je u saradnji sa GM-om, što znači da koncepcijski i strukturalno nije nepoznat i da će ga biti lako održavati. Radi mirno i kultivisano, a razvija 106 KS i 141 Nm obrtnog momenta. Motor je evidentno prigušen zbog euro norme, a to se najbolje oslikava po specifikaciji kod modela u Kini gdje ZS razvija 120 KS i 150 Nm. U praksi ZS zahtjeva strpljenje pri ubrzanju, jer klasični usisni benzinac nema pomoć prednabijanja, te ubrzava linearno što je rutina koju smo imali u prošlosti. U gradu je ZS praktičan, jer nije glomazan, a motor zadovoljava kriterije uz potrošnju od 9 litara. Izlazak na magistralu postaje jako lagodan, ali već na autoputu dolazimo do limita. Jednostavno nedostaje šesta brzina, na jako tečnom i ugodno podešenom ručnom mjenjaču, koja bi rasteretila motor.
Vožnja na 130 km/h se odvija na 3.400 obrtaja u minuti i nije neugodna, ali zbog petobrzinskog mjenjača sve je ljepše na 115-120 km/h kad obrtaji padnu na 3100 o/m. Prosječna potrošnja s kojom smo završili test vožnju stala je na 7,1 litar, što je suma-sumarum više nego korektno.
Istovremeno, šasija je ugođena između udobnog i čvrstog. ZS je na rupama izuzetno otporan i ne prenosi buku, dok na zavojitim dionicama solidno drži putanju kretanja bez nekakvih skrivenih iznenađenja. Sve u svemu, ovo je čvrst, utegnut i solidno udoban moderni mješanac koji ne zaostaje za konkurencijom.
Sedam godina garancije
ZS u cjelini ima traženu formu i poželjan sadržaj. Oprema od osnovnog modela je jako bogata, a tri fiksna paketa osmišljena da ponude sve što treba kupcu. Već od osnovnog paketa Excite, ZS stiže sa 17-inčnim alu točkovima, tempomatom, 6 zračnih jastuka, zadnjim parking senzorima, 10,1-inčnom multimedijom (navigacija je u seriji od srednjeg paketa), klima uređajem, dva USB konektora, Bluetooth-om, LED svjetlima, pomoći za kretanju na usponu i sa niz drugih manje istaknutih dijelova. Na moderne asistente vožnje (prepoznavanje mrtvog ugla, kontrola putanje, kočenje u slučaju nužde...) možemo zaboraviti, jer ih u prvom i srednjem paketu nema! Tek od najbogatijeg Luxury ZS posjeduje Kontrolu mrtvog ugla, što znači da je ZS baš stara škola u kojem vozač igra najbitniju ulogu. Realno, dosta ovih asistenata su višak i oduzimaju nekad koncentraciju vozaču više nego što zaista pomažu, ali konkurencija ih posjeduje i ističe kao bitne sigurnosne elemente, jer su takvi sigurnosni propisi na snazi i to treba poštovati i izvući najbolje iz toga.
Osnovi MG ZS sa 1.5 atmosfercem i metalik lakom košta 35.6651 KM do registracije. Na tome bi se zadržali. Za tu cijenu dobijete više nego korektan automobil sa utegnutom mehanikom, bogatom opremom i zahvalnom garancijom od 7 godina ili 150.000 km. Sasvim odmjeren paket za prvi dojam koji je više nego dovoljan da se svidi kupcima u proboju na tržište.
TEHNIČKI PODACI
MG ZS 1.5 VTI Exclusive
D-Š-V: 4,32 x 1,81 x 1,65 m
Međuosovinski razmak: 2,58 m
Prtljažnik: 448 lit.
Motor: 4-cil, atmosferski, 1499 ccm
Snaga kW/KS: 78/106 pri 6.000 o/m
Ob. moment: 141 Nm pri 4.500 o/m
Mjenjač: Ručni, 5-stepeni
Ubrzanje: 10,9 s
Max brzina: 175 km/h
Potrošnja (prosjek WLTP): 6,6 lit
Masa: 1.213 kg
Tank za gorivo: 48 lit
Dimenzije točkova: 215/55 R17
Garancija: 7 godina/150.000 km
Cijena ulaznog modela (ZS Excite 1.5): 35.651 KM
Cijena test modela: 38.088 KM
Povezane novosti
Škoda Kamiq 1.5 TSI: Format koji pokriva sve potrebe
U proljeće je blago osvježen u paketu sa Scalom, ali je zadržao sve esencijalne vrijednosti koje prednjače u najpopularnijem segmentu u Evropi.
Peugeot 3008: Nema zime, hibrid je novi dizel!
Već godinama Peugeot 3008 je jedan od omiljenih SUV modela u BiH. Novajlija ostaje bez ključnog elementa popularnosti, a riječ je naravno o dizel motoru, koji je prvi eliminisan zbog strogih euro standarda. No, Peugeotov hibrid je novi dizel!
Škoda Kodiaq: Druga generacija, veći zahtjevi i još veći izazovi
Moćni Kodiaq u drugom izdanju već nekoliko mjeseci je prisutan na tržištu. Pred njega su kao lidera D-SUV segmenta, ali i kao lidera unutar Škodine SUV niše postavljeni veći zahtjevi i veći izazovi. Čini se da ima sve adute da spremno odgovori na to.