Mazda CX-80: King Kong iz Japana ponovo u svom filmu
Mazda ostaje vjerna tradicionalnim i provjerenim rješenjima. Suprotno trendovima, njihov najnoviji model, CX-80, pokreće 6-cilindarski dizelaš. Zvuk motora daje poseban karakter vozilu, koji u svojih pet metara može s užitkom prevesti do sedam putnika.
Mazdina prodajno-servisna mreža od nedavno je bogatija za novog partnera. Širenje mreže prati i širenje palate modela. Na našem tržištu od nedavno je prisutan najveći model CX-80. Teškaš od pet metara koji uz prepoznatljive vrijednosti može prevesti do sedam putnika, za čiji ugođaj nema odricanja sve dok to podnosi novčanik kupca.
Pristup kojim japanski proizvođač automobila prkosi aktuelnim trendovima posljednjih godina postao je sinonim za brend. Vidjeli smo to kroz Mazdu 3, njenog SUV derivata – CX-30, a ponajviše s glomaznim CX-60. E sad je na red došao King Kong zvani CX-80, pet-metarski SUV s međusovinskim rastojanjem većim od tri metra i značajnih 25 cm većim od CX-60, karakteristika koja krasi električne automobile. To naravno donosi beneficije na dugim prugama.
Međutim, pošto se radi o produženoj verziji “Šezdesetke”, Mazda je nanovo složila prioritete, zadržavaši jednaku tehniku. I to kakvu!
Za razliku od trendova koji favorizuju motore malog obima i složene multimedijske sisteme, Mazda ostaje dosljedna praktičnosti i jednostavnosti. Uvođenje 6-cilindarskog motora od 3.300 kubika, uz intuitivno rješenje poput točkića za kontrolu sekundarnih funkcija, osigurava osjećaj zadovoljstva i ergonomije koja čuva fokus vozača. Ali neće u Mazdinom King kongu uživati samo vozač, koji pritiskom na pedalu gasa osjeti snagu prvo sa zadnje osovine, a potom i s prednje, u ovom modelu mogu uživati i putnici u drugom, pa i trećem redu do kojeg se dođe uz malo gimnastike. Ustvari, Mazda je ostavila mogućnost narudžbe konfiguracije sa šest ili sedam sjedišta – zavisno od odabira klasične klupe u drugom redu ili biranja hedonističkih zasebnih sjedišta, filigransku preciznu izradu završne obrade, materijale od tkanine ili prave kože te slaganje toblih boja koje odišu premium osjećajem.
CX-80 se opet izdvaja među "narodnim" modelima, jer 6-cilindarski dizel motor s minimalno 3.000 kubika u pravilu pripada domeni njemačkih premium vozila. Ovaj ekskluzivitet omogućila je potpuno nova platforma s pogonom na sve točkove i uzdužno postavljenim motorima – pravo osvježenje u industriji. Nova arhitektura omogućava ugradnju moćnih benzinskih i dizelskih motora, dok je elektrifikacija prisutna samo kao dodatna opcija kroz PHEV ili blago-hibridne dizelske verzije. Pri tome, euro norma je zadovoljena, a potrošnja blago veća nego kod Šezdesetke. Ovdje moramo istaći da su inžinjeri za pet metera dug SUV, koji vaga skoro 200 kg više od CX-60, ipak projektovali 16 litara kapacitetniji tank za gorivo, pa kad smo tankali do vrha i otisnuli se na daleki put, vrijednost proračuna algoritma na putnom računaru s četverocifrenom brojkom autonomije nas je oduševila.
CX-80 je u svom filmu. Sa svojim dimenzijama od 4.995 mm dužine, 1.890 x 1.710 mm visine ulazi u društvo velikih SUV-ova, gdje je jedino širina ostala na razini manjeg CX-60. Iako je duži od mnogih konkurenata dizajneri su postigli balans – veliki prednji dio s prepoznatljivom maskom, izduženom haubom i kompaktnom stražnjicom daje ovom modelu agresivan, ali sofisticiran izgled.
Kabina CX-80 donosi osjećaj luksuza, sa sjedištima u krem tonovima i ukrasnim detaljima na kontrolnoj ploči koji podsjećaju na tradicionalne ručne radove. Sjedišta su grijana, ventilirana, ali i dovoljno ergonomski oblikovana da pruže podršku pri vožnji kroz oštre krivine. Dodatno, Mazda koristi sistem prepoznavanja lica koji prilagođava memorisane postavke vozaču, uključujući poziciju sjedišta, volana i klime.
Mazda je zadržala jednostavnost upravljanja multimedijom. Centralni ekran od 12" se kontroliše rotirajućim točkićem, dok su fizičke komande za klimu i dalje prisutne, što osigurava lakoću upotrebe i bezbjednost.
CX-80 dolazi s modernim 6-cilindarskim dizelskim motorom zapremine 3.283 “kubika”, dostupan samo u verziji s pogonom na sve točkove i snagom od 254 KS. Motor je opremljen naprednim sistemom direktnog ubrizgavanja i inovativnom tehnologijom sagorijevanja koja postiže toplotnu efikasnost veću od 40%. Povezan s 44-voltnim blago-hibridnim sistemom, gdje svoj doprinos daje maleni elektromotor od 17 KS, kao i mini baterija od 0,33 kwh koja ga napaja, ovaj motor nudi izvrsnu ekonomičnost – prosječna potrošnja iznosi samo 5,6 l/100 km.
Ubrzanja su silovita, gdje 550 Nm momenta zaista dolazi do izražaja. Vožnja je balans između udobnosti i preciznosti, omogućavajući lako upravljanje čak i pri velikim brzinama. Na otvorenim cestama potrošnja može pasti ispod 4 litra, što ga čini idealnim za duga putovanja, dok pri konstatnih 130 km/h na autocesti potrošnja stoji na oko sedam litara. Ovo je praktično idealan saputnik na daljim putovanjima. Dominira osjećaj moći i sigurnosti. S druge strane, ne očekujte česta druženja u gradskoj vrevi, ostjeti se glomaznost sa svakim pređenim metrom, uskom ulicom ili provlačenjem kroz naseljena mjesta i parkinge.
Jednako kao i CX-60, Mazda CX-80 sa svojim naprednim dizajnom i tehnologijom, ali i ozbiljnijom 6-godišnjom garancijom, predstavlja povoljniju alternativu njemačkim premium brendovima, mada se i ovaj model lako popne do cijene od 150.000 KM. Za one koji traže pouzdan i luksuzan SUV s tradicionalnim vrijednostima, CX-80 je izbor koji spaja moderno s nostalgičnim, pružajući vozačko iskustvo koje je istovremeno uzbudljivo i praktično. Osamdesetka je istovremeno drugačija i posebnija, tačno onoliko koliko određeni broj kupaca ne žele klasičnu konfekciju.
MAZDA CX-80 3.3 e-Skyactive D Takumi Plus AWD
D-Š-V: 4,99 x 1,89 x 1,71 m
Međuosovinski razmak: 3,12 m
Prtljažnik: 258-1971 lit.
Motor: 6-cil, turbo-dizel, 3.283 ccm
Snaga kW/KS: 187/254 pri 3.750 o/m
Ob. moment: 550 Nm pri 1.500-2.400 o/m
Pogon: Na sva četiri točka
Mjenjač: Automatski, 8-stepeni
Ubrzanje: 8,4 s
Max brzina: 219 km/h
Potrošnja (prosjek): 5,7 lit.
Masa: 2.211 kg
Tank za gorivo: 74 lit
Dimenzije točkova: 235/50 R20
Garancija: 6g/150.000 km
Cijena osnovnog modela – 114.180 KM
Cijena test modela s dodatnom opremom: 140.880 KM
DODATNA OPREMA:
Metalik boja – 2.100 KM
Opcije – 9.900 KM
Povezane novosti

Škoda Octavia 1.5 TSI DSG7: Može bez dizela, ovaj benzinac je vrijedan pažnje!
Šta napisati o Octaviji što ne znamo? Ovaj Škodin bestseller dominira godinama na bh. tržištu i najbolje opisuje slogan – najbolje za vaš novac. U kombinaciji s novim početnim benzincem, dizel skoro da nije potreban.

Škoda Kamiq 1.5 TSI: Format koji pokriva sve potrebe
U proljeće je blago osvježen u paketu sa Scalom, ali je zadržao sve esencijalne vrijednosti koje prednjače u najpopularnijem segmentu u Evropi.

Peugeot 3008: Nema zime, hibrid je novi dizel!
Već godinama Peugeot 3008 je jedan od omiljenih SUV modela u BiH. Novajlija ostaje bez ključnog elementa popularnosti, a riječ je naravno o dizel motoru, koji je prvi eliminisan zbog strogih euro standarda. No, Peugeotov hibrid je novi dizel!