Članak top banner 970x90
Testovi

KIA XCeed – Podmlađeni vođa čopora

Čak 75% prodaje porodice Ceed čini ovaj zgodni model nazvan XCeed, koji zavodljivim i trendi oblikom pokriva sve što mogu ponuditi hatchback, karavan i shootingbrake modeli zajedno, dijeleći s njima tek samo prednji par vrata.

Autor: Admir Muharemović

Vozeći se iza prvog Sportagea, lako se shvati koliko je KIA napredovala u zadnjih 20-tak godina, a ujedno smo i dobili odgovor zašto im je popularnost toliko skočila i zašto su prodajne brojke, čak i u vrijeme krize, konstantno u plusu. Kia je među prvim istočnjacima iskoračila ka Evropi formirajući tvornicu u slovačkoj Žilini, gdje se 2006. upravo model Ceed počeo proizvoditi. Zatim je uvela tada revolucionarnu 7-godišnju garanciju, te uz mnogo viši kvalitet izrade – zadržala pristojne i povoljne cijene, čak i sada kada su cijene divljački odskočile.

Modeli Ceed i Sportage su Kijine lokomotive prodaje, a XCeed pravi predvodnik porodice Ceed. Nakon nedavnog osvježenja napravili smo prve kilometre kako bi se uvjerili zašto je ovaj model toliko popularan i zašto drži čak ¾ prodaje unutar porodice Ceed.

Suptilne promjene

Auto je vizuelno mrvicu ''mekši''. Redizajn je pomalo smanjio tenzije i agresivnost modela iz prve serije, jer izgled novog branika i novog dizajna alu točkova sugerišu to na prvi pogled. Ostale sitnice koje su dizajneri unaprijedili i uljepšali skoro da su neprimjetne. To s druge strane govori da je ovaj model ''uboden'' iz prve i da ono što je dobro ne treba mijenjati, što će svakako održati duševni mir kod vlasnika prvih modelskih godina. Nove su i vanjske boje, a najviše se ističe zelena nijansa – Celadon Spirit Green.

XCeed je generalno veći veći od hatchbacka i s time dobiva dodatne adute s kojima privlači najveći broj kupaca. Pored crossoverski vizuelno skockanog izgleda, gdje dominira robusnost, masivnost i veća odignutost od podloge, ovaj model je iznutra komforniji i posjeduje kapacitetniji prtljažnik od standardnog Ceeda, a s druge strane nije kabast kao karavan. Nekako je na pola puta između običnog i karavanskog modela, a kako optički izgleda dominantnije, te nudi slobodniji silazak s ceste, prvo, lako ga je uočiti u masi drugih automobila, a drugo nudi taj ''džipovski'' efekat koji kupce zadnjih godina magnetno privlači. Tačno bi proizvođači mogli globalno prepisati reklamnu kampanju od Perutnine Ptuj: Svi ludi za Poli, jer ovo baš djeluje kao: Svi ludi za ''terenskim'' modelima!

Mehaničke komande kao veliki plus

Minimalne prepravke, tačnije osvježenje vidimo i u enterijeru. Crno-sivi koloriti preovladavaju u kabini. Sve komande su mehaničke, pa je lijepo pritisnuti taster klime, putnog računara na volanu skladnog dizajna ili čvrsto podići i spustiti ručicu klasične ručne kočnice. Kia još uvijek njeguje taj provjereni model mehaničkog baratanja sekundardnim komandama i tu zaista nema greške. Digitalna instrument ploča Supervision prije je bila opcija čak i za najviši paket opreme, a sad je u seriji kod trećeg (od četiri) paketa. Kad smo kod opreme, istakli bi da Kia tradicionalno nudi odmjerene fiksne pakete u skladu s nižim cijenama samog automobila u konačnici. Istraživajući ponudu u regiji, shvatili smo da su paketi opreme na bh. tržištu, očekivano, nešto skromniji. Pa tako, na trećem od četiri ponuđena paketa, XCeed ne posjeduje FCA – sistem za izbjegavanje sudara s funkcijom prepozavanja pješaka, zatim LFA - sistem čuvanja vozne trake, ili recimo pametni tempomat koji se uparuje s automatskim DCT mjenjačem. Ali kako smo prvobitno naveli, zato je i cijena niža i finalno povoljnija, a sva ta dodatna oprema dostupna je na listi opcija za one koji žele više.  

Komfor je očekivano dobar, jer je XCeed recimo duži od hatchbacka za 8,5 cm, širi za 3 i viši za 5 cm. Čak i četvero odraslih može udobno putovati na dalje putovanja, a u tome će im pomoći i 426-litarski gepek, koji je 31 litar kapacitetniji nego kod hatchbacka. Uz više nego solidnu i prezicnu izradu i upotrebu kombinovanih materijala ovo je sveukupno konkretniji i kompletniji auto od ''običnog'' Ceeda, a ''mišići'' ga čine samo privlačnijim. Prodajni rezultati to na kraju i potvrđuju.

Na niskim obrtajima uspavan, ali ekonomičan

Turbobenzinski 1.5 T-GDI naslijedio je 1.4 T-GDI (140 KS – 240 Nm pri 1.500 – 3.200 o/m), ali je uveden netom pred facelift, tako da nije u potpunosti nov. No, iako ima 160 KS i dizelskih 253 Nm momenta dostupnih od 1.500 o/m, čini se kao optimum u ovoj karoseriji između ulaznog 1.0 T-GDI (120 KS), najjače verzije uopšte 1.6 T-GDI (1204 KS) i dizelskog 1.6 CRDi (136 KS). XCeed s ovim turbakom je umjerena jurilica. Naime, ima potencijala u višim obrtajima, ali je pri niskim jako pasivan mada na papiru suprotno od toga. Ako kanite ući u raskrsnicu ili kružni tok u drugoj brzini, a obrtaji su ispod 1.500 o/m morat ćete posegnuti za mjenjačem i prešaltati u prvi stepen prenosa, jer je motor na niskim obrtajima skoro uspavan, odnosno kao da je fabrički podešen u lijenom Eco modu. Inžinjeri su očito napravili čisti kompromis, jer potrošnja je u granici ekonomičnog za jedan turbobenzinski motor, dok na drugoj strani morate biti spremni odreagovati na sporim brzinama i niskim obrtajima kako bi premostili jaz između gušenja motora i zdravog odziva na gas. Nekakav prijedlog i ujedno bajpas bi bio automatski mjenjač uz nemalu doplatu od 3.800 KM. Dok u gradu XCeed troši 8,5, na autoputu se brojka spusti još 2 – 2,5 litara, dok na otvorenom krstarenju pada čak na 4 litra. Ko često putuje neka zna da ovaj turbak uz pomoć 6-brzinskog ručnog mjenjača drži kazaljku obrtaja ispod 3000 o/m pri 130 km/h na autocesti. Sveukupno, zaključismo da ni sa dizelom ne bi prošli puno bolje.

Prednost udobnosti

Lijepo dizajnirani upravljač sa mekom kožom fino leži u rukama. I XCeed lijepo leži na cesti, iako se primjeti da je ovjes pretrpio modifikacije i da auto leži ustvari mekše nego prije. Evidentno je data prednost udobnosti u odnosu na tvrđe podešen ovjes koji bio izraženiji kod prethodnih modelskih godina. Samo osnovni model LX Joy stiže na 16-inčnim alu točkovima, dok svi ostali imaju adekvatnije i ljepše dizajnirane 18-ične felge, te u skladu s tim imaju i viši klirens s većim točkovima. Bitno za spomenuti, klirens je kod modela na 18-inčnim točkovima 44 mm viši nego kod običnog Ceeda, odnosno, to je na koncu odignutiji i adekvatniji ''trbuh'' za grbavog terena i viša tačka sjedenja za praktičniji ulaz u auto. Ukratko, još jedan plus na strani XCeeda.

Šta kažu finansije?

Teško je ne primjetiti da između modela koji se pojavio na našem tržištu prije nešto više od tri godine i danas stoji skoro cijelih 10.000 KM razlike ako poredimo ulazne verzije s 1.0 turbakom. Automobili su preko noći postali vampiri koji ne mogu utažiti žeđ, no, jedno veliko ''međutim'' kod Kije otkriva da ona čak i nije rekorder s pumpanjem cijena već je, paradoksalno situaciji na tržištu, jedna od prizemljenijih. Istovremeno, bh. kupci će primjetiti lako da uz racionalnu doplatu mogu pazariti konkretniji Sportage, a upravo ovaj model drži Kia poslovanje profitabilnim u BiH i ujedno pravi mali kanibalizam unutar svojih redova.

Ako se pitamo ko je prava konkurencija XCeedu, reći ćemo da je lista u ovom podsegmentu hatchback crossovera mnogo duža (Focus Active, Cupra Formentor, Mazda CX-30, VW T-Roc, Citroen C4, Fiat Tipo Cross, P408....), a pritisak na Kiju veći nego prije 4 godine kada se ovaj model pojavio. Aduti na strani XCeeda svakako trebaju biti cijena, najduža garancija i poslovično dokazana kvaliteta.  

   

KIA XCeed EX Flow ISG 1.5 T-GDI
D-Š-V: 4,40 x 1,83 x 1,50 m

Međuosovinski razmak: 2,65 m

Prtljažnik: 426 lit

Motor: 4-cil, turbo-benzinac, 1482 ccm

Snaga kW/KS: 117/160 pri 5.500 o/m

Ob. moment: 253 Nm pri 1.500-3.500 o/m

Pogon: Prednji

Mjenjač: ručni, 6-stepeni

Ubrzanje: 9,0 s

Max brzina: 208 km/h

Potrošnja (prosjek): 6,0 – 6,4 lit

Masa: 1.370 kg

Tank za gorivo: 50 lit

Dimenzije točkova: 235/45 R18  

Garancija: 7g/150.000 km

Cijena osnovnog modela (1.0 T-GDI LX Joy) – 43.600 KM

Cijena test modela bez dodatne opreme: 50.339 KM

Dodatna oprema: Metalik boja – 1.050 KM

Tagovi
BIHAMK

Povezane novosti

Hyundai Kona Hybrid – Radikalni transfer u višu ligu

Hyundai Kona Hybrid – Radikalni transfer u višu ligu

Ako je prva generacija Kone prošla ispod radara bh. tržišta, druga neće sigurno. Futuristički dizajn, drastično veći gabariti i dobro ugođeni hibridni sklop, bili su neophodni za afirmaciju s kojom je došao i transfer u višu ligu.

Možda bi vas zanimalo