KIA XCeed – Podmlađeni vođa čopora
Čak 75% prodaje porodice Ceed čini ovaj zgodni model nazvan XCeed, koji zavodljivim i trendi oblikom pokriva sve što mogu ponuditi hatchback, karavan i shootingbrake modeli zajedno, dijeleći s njima tek samo prednji par vrata.
Vozeći se iza prvog Sportagea, lako se shvati koliko je KIA napredovala u zadnjih 20-tak godina, a ujedno smo i dobili odgovor zašto im je popularnost toliko skočila i zašto su prodajne brojke, čak i u vrijeme krize, konstantno u plusu. Kia je među prvim istočnjacima iskoračila ka Evropi formirajući tvornicu u slovačkoj Žilini, gdje se 2006. upravo model Ceed počeo proizvoditi. Zatim je uvela tada revolucionarnu 7-godišnju garanciju, te uz mnogo viši kvalitet izrade – zadržala pristojne i povoljne cijene, čak i sada kada su cijene divljački odskočile.
Modeli Ceed i Sportage su Kijine lokomotive prodaje, a XCeed pravi predvodnik porodice Ceed. Nakon nedavnog osvježenja napravili smo prve kilometre kako bi se uvjerili zašto je ovaj model toliko popularan i zašto drži čak ¾ prodaje unutar porodice Ceed.
Suptilne promjene
Auto je vizuelno mrvicu ''mekši''. Redizajn je pomalo smanjio tenzije i agresivnost modela iz prve serije, jer izgled novog branika i novog dizajna alu točkova sugerišu to na prvi pogled. Ostale sitnice koje su dizajneri unaprijedili i uljepšali skoro da su neprimjetne. To s druge strane govori da je ovaj model ''uboden'' iz prve i da ono što je dobro ne treba mijenjati, što će svakako održati duševni mir kod vlasnika prvih modelskih godina. Nove su i vanjske boje, a najviše se ističe zelena nijansa – Celadon Spirit Green.
XCeed je generalno veći veći od hatchbacka i s time dobiva dodatne adute s kojima privlači najveći broj kupaca. Pored crossoverski vizuelno skockanog izgleda, gdje dominira robusnost, masivnost i veća odignutost od podloge, ovaj model je iznutra komforniji i posjeduje kapacitetniji prtljažnik od standardnog Ceeda, a s druge strane nije kabast kao karavan. Nekako je na pola puta između običnog i karavanskog modela, a kako optički izgleda dominantnije, te nudi slobodniji silazak s ceste, prvo, lako ga je uočiti u masi drugih automobila, a drugo nudi taj ''džipovski'' efekat koji kupce zadnjih godina magnetno privlači. Tačno bi proizvođači mogli globalno prepisati reklamnu kampanju od Perutnine Ptuj: Svi ludi za Poli, jer ovo baš djeluje kao: Svi ludi za ''terenskim'' modelima!
Mehaničke komande kao veliki plus
Minimalne prepravke, tačnije osvježenje vidimo i u enterijeru. Crno-sivi koloriti preovladavaju u kabini. Sve komande su mehaničke, pa je lijepo pritisnuti taster klime, putnog računara na volanu skladnog dizajna ili čvrsto podići i spustiti ručicu klasične ručne kočnice. Kia još uvijek njeguje taj provjereni model mehaničkog baratanja sekundardnim komandama i tu zaista nema greške. Digitalna instrument ploča Supervision prije je bila opcija čak i za najviši paket opreme, a sad je u seriji kod trećeg (od četiri) paketa. Kad smo kod opreme, istakli bi da Kia tradicionalno nudi odmjerene fiksne pakete u skladu s nižim cijenama samog automobila u konačnici. Istraživajući ponudu u regiji, shvatili smo da su paketi opreme na bh. tržištu, očekivano, nešto skromniji. Pa tako, na trećem od četiri ponuđena paketa, XCeed ne posjeduje FCA – sistem za izbjegavanje sudara s funkcijom prepozavanja pješaka, zatim LFA - sistem čuvanja vozne trake, ili recimo pametni tempomat koji se uparuje s automatskim DCT mjenjačem. Ali kako smo prvobitno naveli, zato je i cijena niža i finalno povoljnija, a sva ta dodatna oprema dostupna je na listi opcija za one koji žele više.
Komfor je očekivano dobar, jer je XCeed recimo duži od hatchbacka za 8,5 cm, širi za 3 i viši za 5 cm. Čak i četvero odraslih može udobno putovati na dalje putovanja, a u tome će im pomoći i 426-litarski gepek, koji je 31 litar kapacitetniji nego kod hatchbacka. Uz više nego solidnu i prezicnu izradu i upotrebu kombinovanih materijala ovo je sveukupno konkretniji i kompletniji auto od ''običnog'' Ceeda, a ''mišići'' ga čine samo privlačnijim. Prodajni rezultati to na kraju i potvrđuju.
Na niskim obrtajima uspavan, ali ekonomičan
Turbobenzinski 1.5 T-GDI naslijedio je 1.4 T-GDI (140 KS – 240 Nm pri 1.500 – 3.200 o/m), ali je uveden netom pred facelift, tako da nije u potpunosti nov. No, iako ima 160 KS i dizelskih 253 Nm momenta dostupnih od 1.500 o/m, čini se kao optimum u ovoj karoseriji između ulaznog 1.0 T-GDI (120 KS), najjače verzije uopšte 1.6 T-GDI (1204 KS) i dizelskog 1.6 CRDi (136 KS). XCeed s ovim turbakom je umjerena jurilica. Naime, ima potencijala u višim obrtajima, ali je pri niskim jako pasivan mada na papiru suprotno od toga. Ako kanite ući u raskrsnicu ili kružni tok u drugoj brzini, a obrtaji su ispod 1.500 o/m morat ćete posegnuti za mjenjačem i prešaltati u prvi stepen prenosa, jer je motor na niskim obrtajima skoro uspavan, odnosno kao da je fabrički podešen u lijenom Eco modu. Inžinjeri su očito napravili čisti kompromis, jer potrošnja je u granici ekonomičnog za jedan turbobenzinski motor, dok na drugoj strani morate biti spremni odreagovati na sporim brzinama i niskim obrtajima kako bi premostili jaz između gušenja motora i zdravog odziva na gas. Nekakav prijedlog i ujedno bajpas bi bio automatski mjenjač uz nemalu doplatu od 3.800 KM. Dok u gradu XCeed troši 8,5, na autoputu se brojka spusti još 2 – 2,5 litara, dok na otvorenom krstarenju pada čak na 4 litra. Ko često putuje neka zna da ovaj turbak uz pomoć 6-brzinskog ručnog mjenjača drži kazaljku obrtaja ispod 3000 o/m pri 130 km/h na autocesti. Sveukupno, zaključismo da ni sa dizelom ne bi prošli puno bolje.
Prednost udobnosti
Lijepo dizajnirani upravljač sa mekom kožom fino leži u rukama. I XCeed lijepo leži na cesti, iako se primjeti da je ovjes pretrpio modifikacije i da auto leži ustvari mekše nego prije. Evidentno je data prednost udobnosti u odnosu na tvrđe podešen ovjes koji bio izraženiji kod prethodnih modelskih godina. Samo osnovni model LX Joy stiže na 16-inčnim alu točkovima, dok svi ostali imaju adekvatnije i ljepše dizajnirane 18-ične felge, te u skladu s tim imaju i viši klirens s većim točkovima. Bitno za spomenuti, klirens je kod modela na 18-inčnim točkovima 44 mm viši nego kod običnog Ceeda, odnosno, to je na koncu odignutiji i adekvatniji ''trbuh'' za grbavog terena i viša tačka sjedenja za praktičniji ulaz u auto. Ukratko, još jedan plus na strani XCeeda.
Šta kažu finansije?
Teško je ne primjetiti da između modela koji se pojavio na našem tržištu prije nešto više od tri godine i danas stoji skoro cijelih 10.000 KM razlike ako poredimo ulazne verzije s 1.0 turbakom. Automobili su preko noći postali vampiri koji ne mogu utažiti žeđ, no, jedno veliko ''međutim'' kod Kije otkriva da ona čak i nije rekorder s pumpanjem cijena već je, paradoksalno situaciji na tržištu, jedna od prizemljenijih. Istovremeno, bh. kupci će primjetiti lako da uz racionalnu doplatu mogu pazariti konkretniji Sportage, a upravo ovaj model drži Kia poslovanje profitabilnim u BiH i ujedno pravi mali kanibalizam unutar svojih redova.
Ako se pitamo ko je prava konkurencija XCeedu, reći ćemo da je lista u ovom podsegmentu hatchback crossovera mnogo duža (Focus Active, Cupra Formentor, Mazda CX-30, VW T-Roc, Citroen C4, Fiat Tipo Cross, P408....), a pritisak na Kiju veći nego prije 4 godine kada se ovaj model pojavio. Aduti na strani XCeeda svakako trebaju biti cijena, najduža garancija i poslovično dokazana kvaliteta.
KIA XCeed EX Flow ISG 1.5 T-GDI
D-Š-V: 4,40 x 1,83 x 1,50 m
Međuosovinski razmak: 2,65 m
Prtljažnik: 426 lit
Motor: 4-cil, turbo-benzinac, 1482 ccm
Snaga kW/KS: 117/160 pri 5.500 o/m
Ob. moment: 253 Nm pri 1.500-3.500 o/m
Pogon: Prednji
Mjenjač: ručni, 6-stepeni
Ubrzanje: 9,0 s
Max brzina: 208 km/h
Potrošnja (prosjek): 6,0 – 6,4 lit
Masa: 1.370 kg
Tank za gorivo: 50 lit
Dimenzije točkova: 235/45 R18
Garancija: 7g/150.000 km
Cijena osnovnog modela (1.0 T-GDI LX Joy) – 43.600 KM
Cijena test modela bez dodatne opreme: 50.339 KM
Dodatna oprema: Metalik boja – 1.050 KM
Povezane novosti
Toyota C-HR: Originalan, tih, dominantan i s 10 godina garancije
Toyotin coupe-crossover neobičnog izgleda, nedavno predstavljen u drugoj generaciji, puca od samopouzdanja. Novajlija baštini dobro stečeni imidž, nadograđuje ga s atraktivnim dizajnom i zabavom u vožnji, a Toyota kupce nagrađuje s još većom garancijom.
Hyundai Kona Hybrid – Radikalni transfer u višu ligu
Ako je prva generacija Kone prošla ispod radara bh. tržišta, druga neće sigurno. Futuristički dizajn, drastično veći gabariti i dobro ugođeni hibridni sklop, bili su neophodni za afirmaciju s kojom je došao i transfer u višu ligu.
Vozili smo: Toyta bZ4X – Pionir budućih generacija električara
Nakon što su apsolvirali hibridnu tehnologiju, te ozbiljno shvatili hidrogen kao novi alternativni energent, Toyota sve više ulazi na polje električnih automobila. Prvi takav projekat je SUV neobičnog oblika, razvijen uz pomoć sestrinske kompanije Subaru.