Vozite li benzinca, dizela ili pak hibrida o Tucsonu ćete uvijek imati, uglavnom, dobro mišljenje. Hyundai nije ubo, već zakuc'o s ovim modelom i zato na većini evropskih tržišta drma s prodajnim rezultatima. Ni naše mišljenje se ne razilazi od evropskih kolega. Jako atraktivno i djelimično egzotično vizuelno spakovani korejski SUV oduševljava izgledom, kako izvana, tako i iznutra, udobnošću i prostranošću kabine, jako bogatim paketima opreme i cjenovnim rangom koji ga čini jednom od najkorektnijih ponuda na tržištu u vremenu kada cijene divljaju kao obračun bandi na Divljem Zapadu. Mehanika mu je takođe usklađena s izgledom, a tehnologija jako istančana i praktična u svakodnevnom korištenju. Poslije benzinca i dizela, te njihovih blagohibridnih verzija, na red je došla klasična hibridna tehnologija. Hyundai Tucson je i nju vrlo lako apsolvirao!
Kao ovogodišnja jesen
Hyibridni sistem se u ovom slučaju sastoji od 1,6-litrenog turbobenzinskog četverocilindraša koji razvija 180 KS pri 5500 o/min i 265 Nm u rasponu između 1500 i 4500 o/min i dodatnog malog elektromotora koji iz relativno malene snage od 60 KS razvija skoro identičan moment kao benzinac – 264 Nm, crpeći energiju iz baterije još manjeg kapaciteta – 1,49 kWh.
Kod hibrida 2+2 nisu 4! Kombinovana snaga hibridnog sistema dostiže 230 KS, a obrtni moment 350 Nm. Tucson HEV dostupan je u verziji sa prednjim ili 4x4 pogonom. Mjenjač je uvijek automtatski sa 6 stepeni prenosa. Testni model bio je opremljen pogonom na sve točkove, koji ''uključuje'' zadnju osovinu preko elektrohidrauličkog višelamelnog kvačila kada je to potrebno. Sistem može poslati do 50 posto snage na zadnju osovinu, a to opet zavisi odabir jednog od tri off-road moda vožnje.
Dinamika vožnje s hibridom je definitivno iznad prosjeka očekivanja. Hibridni pogon djeluje ugodno fleksibilno i glatko, a ni odziv na gas nije loš. Ipak, ovaj model razvija kombinovanu snagu od 230 konjskih snaga. Šta to znači u praksi? Tucson HEV se izuzetno glatko i dinamično vozi i na bh. putevima. Iako je baterija, koja se nalazi ispod zadnjeg sjedišta, minijaturna, pomoći će vam da u gradu ili na magistrali klizite bez paljenja benzinskog motora. Bar nekoliko kilometara dok ima ''žara'' u bateriji, mada se ovaj proces konstatno obnavlja i od vozača traži racionalisanje. Njeno punjenje je vizuelno vidljivo, jer je kapacitet malen, a puni se na dva načina: usporavanjem puštanjem pedale gasa ili klasičnim kočenjem. Kada je potrebno da ubrzate ili obiđete sporije vozilo, turbobenzinac se promptno pali i raspaljuje ereglu, a automatski mjenjač jako glatko i rafalno mijenja brzine. Cijeli proces je nevjerovatano uglađen, user-friendly i efikasan. Bez obzira na masu od preko 1,6 tona, s ovakvim Tucsonom se lako igrati na cesti. S druge strane, potrošnja u gradu lako padne na 5,5 litara, s slično je i na magistrali, jer je dodatak elektromotora zaista efikasan.
U prosjeku 6,3 lit.
Mana hybrida isplivava na autocesti. Na 130 km/h, iako obrtomjer (vidljiv kada prebacite na sport mode) pokazuje niskih 2.500 o/min., potrošnja raste na 9,7 litara. Još ga ni aerodinamika ne obožava, pa fijuk vjetra minimalno remeti temeljitu izolaciju putničkog prostora. Za razliku od većine hibrida na tržištu, koji se oslanjaju na kontinuirano varijabilne automatske mjenjače (CVT), Tucson Hybrid koristi uobičajeni šestostepeni automatski mjenjač. Automatski mjenjač daje prirodniji osjećaj ubrzanja nego CVT. Istovremeno, da Hyundaiev hibrid radi uz 7-stepeni mjenjač kao dizel i benzinac, bio bi još uglađeniji i ekonomičniji na autoputu. Koliko je ovaj sklop štedljiv u gradu i na otvorenoj vožnji, toliko je rastrošan na autoputu. No, ostvareni prosjek od 6,3 litara je fantastičan i ovaj model je skoro na nivou dizelaša.
Snaga je prilično iznenađujuća, a postoji iznenađujuća količina prijanjanja i neutralan stav na klizavoj podlozi s vrlo blagim podupravljanjem. Upravljanje je prirodno s preciznim osjećajem, a preko neravnina i oštećenih dijelova podloge, hibridni Hyundai pokazuje općenito glatku vožnju. Pri intenzivnijem ubrzanju, postoji količina buke koja se probija u unutrašnjost, ali ništa neobično. Kao svakodnevni vozač, ovaj crossover je nedvojbeno dobar kao bilo koji drugi u svojoj klasi, možda čak i bolji od konkureneta, jer se proces vožnje odvija jako, jako uglađeno.
A potrošnja? Naravno, hibridni SUV-ovi imaju koristi od mogućnosti vožnje isključivo na električnu energiju, iako u ograničenoj mjeri – ne smijete previše pritisnuti gas, a mali kapacitet baterije spriječava upotrebu na duže staze. Prebacivanje između pogona je također glatko, ali u nekim situacijama benzinac bi se mogao uključiti brže.
Koliko od ranije cijenimo Tucsona koji zaista ostavlja pozitivan dojam svojim profinjenošću, na koju najviše utječe izvrsno podvozje, pa je njegovo ''kotrljanje'' čak i na 19-colnim točkovima izrazito tečno i ugodno, toliko nas je iznenadio hibridni sklop. Uglađen i miran, radi spokojno i sinhronizovano, a još super prilagođen pri prebacivanju između prednjeg i pogona na sve točkove. Znajući da auto većih gabarita najbolje odgovara otvorenim prostranstvima, Tucson HEV je dokaz da ovakav tip auta može biti jako ugodan i u gradu.
Malo o cijenama i održavanju
Cijene Tucsona HEV sa punom carinom (15%) i bez subvencije startaju od 67.990 KM s PDV-om za ulazni model s prednjim pogonom. Tačno 3.500 više košta model sa pogonom na sve točkove. Uz reduciranu carinsku stopu na hibride od 5% i subvenciju od 5.000 KM cijene su znatno niže. Tako recimo najopremljeniji model sa 4x4 pogonom i doplatom za metalik boju košta 87.190 KM do registracije, odnosno oko 10.000 KM manje ako bi uzeli u obzir nižu carinsku stopu, te subvenciju od 5.000 KM. Sad samo treba da država ustabili ove parametre kao stalne reference kako bi kupci bili sigurni i na kraju privučeni ponudom.
Održavanje ovog modela je jednako klasičnom Tucsonu i ne zahtjeva dodatne zahvate zbog toga što je u pitanju hibridna tehnologija. Garancija na vozilo je 5 godina bez ograničenja kilometraže, odnosno 8 godina na bateriju.
Šta kažu iz Hyundaija
Potpuno novi Tucson Hybrid koristi električnu snagu kako bi vam pomogao da odete dalje sa litrom benzina. Sve bez potrebe za punjenjem baterije ili izmjenom vozačkih navika. Podižući efikasnost potrošnje goriva na novu razinu, opremljen je sa dva motora, benzinskim i elektromotorom. Oni rade zajedno s podrškom snažne litij-ionske polimerne baterije kako bi osigurali ekonomičniju potrošnju goriva i smanjili emisiju CO2. Zavisno od situacije u vožnji, hibridni pogonski sistem neometano se prebacuje između konvencionalnog motora i elektromotora - ponekad koristeći oba istovremeno. Kao dio regeneracije kočionog sistema, elektromotor također pomaže usporavanjem automobila, te tako puni bateriju da ne morate vi. Energija pohranjena u bateriji tada napaja električni motor da pomogne u ubrzanju, vožnji uzbrdo i vožnji pri malim brzinama, što povećava efikasnost potrošnje goriva smanjenjem posla koji benzinski motor morao obaviti samostalno.
TEHNIČKI PODACI
HYUNDAI TUCSON HEV 4WD 6 A/T
D-Š-V: 4,50 x 1,87 x 1,65 m
Međuosovinski razmak: 2,68 m
Prtljažnik: 620 lit
Motor: 4-cil, turbo-benzin, 1598 ccm
Snaga kW/KS: 132/180 pri 5.500 o/m
Ob. moment: 264 Nm pri 1.500-4.500 o/m
Elektromotor – 44,2 kW/ 60 KS
Ob. moment: 264 Nm
Kapacitet baterije: 1,49 kWh
Mjenjač: Automatski, 6-stepeni
Ubrzanje: 8,3 s
Max brzina: 193 km/h
Potrošnja (prosjek WLTP): 6,2 lit
Masa: 1.637 kg
Tank za gorivo: 52 lit
Dimenzije točkova: 235/50 R19
Garancija: 5 god
Cijena osnovnog hybrida (1.6 T-GDI Art 2AWD) – 67.990 KM*
Cijena test modela bez dodatne opreme: 86.190 KM*
Doplate:
Metalik boja – 1000 KM
*Cijene sa punim iznosom carine (15%) i bez subvencije.
Povezane novosti
Škoda Kodiaq: Druga generacija, veći zahtjevi i još veći izazovi
Moćni Kodiaq u drugom izdanju već nekoliko mjeseci je prisutan na tržištu. Pred njega su kao lidera D-SUV segmenta, ali i kao lidera unutar Škodine SUV niše postavljeni veći zahtjevi i veći izazovi. Čini se da ima sve adute da spremno odgovori na to.
Renault Clio LPG je novi-stari hit, lako prelazi više od 1.000 kilometara
Zamislite da u vremenu elektrifikacije Renault u jednom gradskom modelu bezrezervno nudi sve što se može ponuditi od pogonskih agregata i na sve to još dodaje ekonomičnu dvogorivnu opciju s kojom bez muke prelazite 1.000 km za 100 KM.
Škoda Scala: Pogođen minimalistički redizajn uz dobre stare vrijednosti
Škodin kompakt je treći najprodavaniji model češke marke na bh. tržištu ove godine. Nakon osvježenog dizajna, blage evolucije benzinskih motora i praktičnijeg korištenja unutrašnjih kontrola uvjereni smo da će tako ostati i u budućnosti.