Cupra Terramar: Buntovni španski SUV kao da je nastao u vrijeme prohibicije
Španci su ponovo pronašli način da unesu emocije i razbiju sterilnost u SUV niši. S novom energijom, eksplozivnim performansama i atraktivnim dizajnom, koji kao da je nastao u vrijeme američke prohibicije, Terramar nosi mladalački i buntovni duh.
Navikli smo da Cupra zadnjih godina liječi rane i frustracije njemačkih šefova u Wolfsburgu zbog nestabilne prodaje i punjenja lagera električnim vozilima. No, na njihovu radost skoro 220.000 novih vozila pod bronzanom značkom Cupre registrovano je u Evropi prošle godine. I to ne klasičnih konfekcijskih, već luksuzno opremljenih koji donose odličnu zaradu.
Cuprin rast veći od 10 posto u odnosu na 2023. samo je još jedan od dokaza da ovaj brend ima neviđenog potencijala, jer je neko odlično sabrao dva i dva i ponudio to kupcima po psihološkoj cijeni od 3,99. Da, već smo to više puta vidjeli i svaki put pali.
Ove godine možemo očekivati još veću prodaju, jer se u asortimanu mlade španske marke pojavio SUV Terramar. Do sada je atraktivni Formentor bildao i držao brojke pod kontrolom, a sada će mu pomoći i broj veći Terramar, ne samo zato što je novi proizvod, već što u miraz donosi ono što kupci u Evropi traže i što im se na krajnje zadovoljstvo može vrlo lako prodati.
Terramar je naoko atraktivan i dizajnerski napet SUV, neobično niskog krova i ukupne visine tek pet centimetara više od Formentora i značajno vidljivih sedam centimetara niži od tehnološkog blizanca VW Tiguana. Da je ovaj model nastao dvadesetih godina prošlog vijeka u Americi, u vrijeme prohibicije i borbe za karton viskija više, bio bi idealan zbog niskog krova i manjih staklenih površina koje se krasile tadašnje automobile iz koje su redovno virile cijevi mitraljeza u mafijaškim obračunima.
Danas, 100 i kusur godina poslije vladaju novi trendovi, ne vire duge cijevi, već kupce dočekuje Cupra Membership Box u kojem se nalazi personalizirana poruka zajedno sa MAM narukvicom za dobrodošlicu u ''pleme'' i prostor za ključ, budući da se svaki novi Cupra model isporučuje s ovom kutijom. Ali to nije sve. Kupcima se isporučuju i tekstilne patosnice nastale od održivih materijala, dok je centralni dio sjedišta već u osnovnom paketu izrađen od 100% prerađene pređe koja se dobija od morske plastike prikupljene s plaža i okeana. Testni model s VZ opremom i Moon Light temom interijera posjeduje Dinamica sjedišta koja u svom centralnom dijelu sadrže 73% recikliranog poliestera, dok najekskluzivniji interijer High Canyon dolazi uz kožna sjedišta u bordo boji, gdje je koža također ekološki prihvatljiva. Nekom je očito stalo da brigu o okolišu implementira u elementima koji su primjenjivi, a ne nužno kroz tvrdokornu i preskupu elektrifikaciju kako to slijepo vide europarlamentarci u Briselu.
To je ujedno pokazatelj da Cupra želi ponuditi drugačiji koncept od konkurencije, jer je tržište prezasićeno klasičnim SUV-ovima u pakovanjima koja već imaju standardizirane obrise i gabarite. Time Terramar, s obzirom na to da izlazi iz postojećeg obrasca, može generisati novu grupu kupaca, koji dobivaju drugačiji SUV od onog šta se nudi na tržištu, a da pri tome zadržava mladalački i u jednu ruku buntovni duh.
U Terramaru svjesno nema komfora koji mogu ponuditi konkurenti, jer njegov karakter to ne bi podnio. Može on podnijeti i ugodnu vožnju za četveročlanu familiju, ali nekako više leži za one koji broje manji broj članova porodice. Primjetna je kvalitetna završna obrada koja itekako ima poveznicu s Audijem. Ulazeći sa SUV segment s automobilom koji je dizajniran u Barceloni, a koji se proizvodi u sestrinskoj Audi tvornici u Gyoru, Cupra Terramar kupi najbolje od oba svijeta. U prevodu atraktivan dizajn i visok stepen kvaliteta koji prate čvrsto spojene masivne sekcije s neobično izvedenim okruženjem.
Unutra je okruženje suviše sportsko da bi neki porodični čovjek bio pasivan u vožnji, pogotovo što ispod haube može biti 265 konja snažni turbak, koji uz pogon na sve točkove i sedmostepeni DSG mjenjač čupa asfalt. Eksplozija performansi od prvog pritiska pedale gasa, s jedne, i teška srednja (u ovom slučaju lijeva) pedala kočnice s druge strane, karakteristike su na koje se brzo naviknete. Jednostavno računate da vozite sportski SUV, koji na 20-colnim ''potpeticama'' djeluje dinamično, ali podjednako i spremno da posluži u svakodnevnim aktivnostima.
Ali, đavo da ga nosi, teško je svakom rutiniranom vozaču ne stisnuti gas i odjezditi u daljinu, posebno sa prebačenim postavkama na Cupra ili Performance režim kada motor, makar i vještački, izazovno reži i grmi u višim obrtajima. Ovaj motor u Golfu nosi dobro oznaku GTI, a u Octaviji RS. Valjda i to govori o pedigreu, pa na kraju i potrošnja s dvocifrenim bilansom nije nimalo začuđujuća. No, ovaj 2.0 TSI može biti ekonomičan, jer smo potrošnju u smirenom ritmu olako spuštali ispod šest litara, ali na kraju who cares...
Terramar nesumnjivo unosi živost i energiju u sve popularniji SUV segment. Brend je fokusiran na mlađu populaciju, koja želi da vozi različito od tipične konfekcije i veoma bitno da razvija osjećaj pripadnosti, jer je danas važno biti drugačiji i istovremeno biti dio nekog “plemena”.
Cijena je naravno bitna, ali tada i ne igra toliku ulogu, jer oni kupce koje Cupra brend privlače najmanje gledaju na cijenu. Važnije je da je auto nesvakidašnji i da nudi karakteristike premium segmenta, a da ne košta baš cijelo bogatstvo kao tipični premium. Taman ono što predstavlja novi Terramar.
_________
Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive DSG
D-Š-V: 4,52 x 1,87 x 1,58 m
Međuosovinski razmak: 3,12 m
Prtljažnik: 540 lit.
Motor: 4 cilindra, turbobenzinac, 1.984 ccm
Snaga kW/KS: 165/265 pri 5.300-6.500 o/m
Ob. moment: 400 Nm pri 1.650-4.350 o/m
Pogon: Na sva četiri točka
Mjenjač: Automatski, 7-stepeni
Ubrzanje: 5,9 s
Max brzina: 243 km/h
Potrošnja (prosjek): 8,4-8,8 lit/100 km
Masa: 1675 kg
Tank za gorivo: 60 litara
Dimenzije točkova: 245/40 R20
Garancija: 5 g/150.000 km
Cijena osnovnog modela – 69.615 KM
Cijena test modela bez dodatne opreme: 77.560 KM
Povezane novosti

Mazdin test potrošnje na relaciji Sarajevo – Neum – Sarajevo
Na posebnom testu ekonomične potrošnje goriva bh. novinari su imali priliku voziti tri Mazde CX-60 i dvije Mazde CX-80. Svi automobili bili su opremljeni najnovijim Mazdinim 3,3-litarskim turbodizelskim motorima.

Jeep Compass e-Hybrid: U cvijetu zrelosti, a i dalje zanimljiv
Prošlo je više od 17 godina kada smo zadnji put vozili neki Jeep. Čudom ili ne, bio je to Compass prve generacije. Tada je pod prednjim poklopcem bio VW-ov mega popularni 2.0 TDI dizelaš, dok je u aktuelnom modelu instaliran Fiatov 1.5 blagi hibrid.

Citroen C3: Izgledom je prava je fora, ne košta previše i zato ćemo ga viđati često
Četvrta generacija C3 napustila je tradicionalni B segment i trendovski postala SUV. Kockasta forma, povišeni položaj sjedenja ne koštaju mnogo – novi C3 spada u red najpovoljnijih automobila na tržištu.