Cupra Terramar: Buntovni španski SUV kao da je nastao u vrijeme prohibicije
Španci su ponovo pronašli način da unesu emocije i razbiju sterilnost u SUV niši. S novom energijom, eksplozivnim performansama i atraktivnim dizajnom, koji kao da je nastao u vrijeme američke prohibicije, Terramar nosi mladalački i buntovni duh.
Navikli smo da Cupra zadnjih godina liječi rane i frustracije njemačkih šefova u Wolfsburgu zbog nestabilne prodaje i punjenja lagera električnim vozilima. No, na njihovu radost skoro 220.000 novih vozila pod bronzanom značkom Cupre registrovano je u Evropi prošle godine. I to ne klasičnih konfekcijskih, već luksuzno opremljenih koji donose odličnu zaradu.
Cuprin rast veći od 10 posto u odnosu na 2023. samo je još jedan od dokaza da ovaj brend ima neviđenog potencijala, jer je neko odlično sabrao dva i dva i ponudio to kupcima po psihološkoj cijeni od 3,99. Da, već smo to više puta vidjeli i svaki put pali.
Ove godine možemo očekivati još veću prodaju, jer se u asortimanu mlade španske marke pojavio SUV Terramar. Do sada je atraktivni Formentor bildao i držao brojke pod kontrolom, a sada će mu pomoći i broj veći Terramar, ne samo zato što je novi proizvod, već što u miraz donosi ono što kupci u Evropi traže i što im se na krajnje zadovoljstvo može vrlo lako prodati.
Terramar je naoko atraktivan i dizajnerski napet SUV, neobično niskog krova i ukupne visine tek pet centimetara više od Formentora i značajno vidljivih sedam centimetara niži od tehnološkog blizanca VW Tiguana. Da je ovaj model nastao dvadesetih godina prošlog vijeka u Americi, u vrijeme prohibicije i borbe za karton viskija više, bio bi idealan zbog niskog krova i manjih staklenih površina koje se krasile tadašnje automobile iz koje su redovno virile cijevi mitraljeza u mafijaškim obračunima.
Danas, 100 i kusur godina poslije vladaju novi trendovi, ne vire duge cijevi, već kupce dočekuje Cupra Membership Box u kojem se nalazi personalizirana poruka zajedno sa MAM narukvicom za dobrodošlicu u ''pleme'' i prostor za ključ, budući da se svaki novi Cupra model isporučuje s ovom kutijom. Ali to nije sve. Kupcima se isporučuju i tekstilne patosnice nastale od održivih materijala, dok je centralni dio sjedišta već u osnovnom paketu izrađen od 100% prerađene pređe koja se dobija od morske plastike prikupljene s plaža i okeana. Testni model s VZ opremom i Moon Light temom interijera posjeduje Dinamica sjedišta koja u svom centralnom dijelu sadrže 73% recikliranog poliestera, dok najekskluzivniji interijer High Canyon dolazi uz kožna sjedišta u bordo boji, gdje je koža također ekološki prihvatljiva. Nekom je očito stalo da brigu o okolišu implementira u elementima koji su primjenjivi, a ne nužno kroz tvrdokornu i preskupu elektrifikaciju kako to slijepo vide europarlamentarci u Briselu.
To je ujedno pokazatelj da Cupra želi ponuditi drugačiji koncept od konkurencije, jer je tržište prezasićeno klasičnim SUV-ovima u pakovanjima koja već imaju standardizirane obrise i gabarite. Time Terramar, s obzirom na to da izlazi iz postojećeg obrasca, može generisati novu grupu kupaca, koji dobivaju drugačiji SUV od onog šta se nudi na tržištu, a da pri tome zadržava mladalački i u jednu ruku buntovni duh.
U Terramaru svjesno nema komfora koji mogu ponuditi konkurenti, jer njegov karakter to ne bi podnio. Može on podnijeti i ugodnu vožnju za četveročlanu familiju, ali nekako više leži za one koji broje manji broj članova porodice. Primjetna je kvalitetna završna obrada koja itekako ima poveznicu s Audijem. Ulazeći sa SUV segment s automobilom koji je dizajniran u Barceloni, a koji se proizvodi u sestrinskoj Audi tvornici u Gyoru, Cupra Terramar kupi najbolje od oba svijeta. U prevodu atraktivan dizajn i visok stepen kvaliteta koji prate čvrsto spojene masivne sekcije s neobično izvedenim okruženjem.
Unutra je okruženje suviše sportsko da bi neki porodični čovjek bio pasivan u vožnji, pogotovo što ispod haube može biti 265 konja snažni turbak, koji uz pogon na sve točkove i sedmostepeni DSG mjenjač čupa asfalt. Eksplozija performansi od prvog pritiska pedale gasa, s jedne, i teška srednja (u ovom slučaju lijeva) pedala kočnice s druge strane, karakteristike su na koje se brzo naviknete. Jednostavno računate da vozite sportski SUV, koji na 20-colnim ''potpeticama'' djeluje dinamično, ali podjednako i spremno da posluži u svakodnevnim aktivnostima.
Ali, đavo da ga nosi, teško je svakom rutiniranom vozaču ne stisnuti gas i odjezditi u daljinu, posebno sa prebačenim postavkama na Cupra ili Performance režim kada motor, makar i vještački, izazovno reži i grmi u višim obrtajima. Ovaj motor u Golfu nosi dobro oznaku GTI, a u Octaviji RS. Valjda i to govori o pedigreu, pa na kraju i potrošnja s dvocifrenim bilansom nije nimalo začuđujuća. No, ovaj 2.0 TSI može biti ekonomičan, jer smo potrošnju u smirenom ritmu olako spuštali ispod šest litara, ali na kraju who cares...
Terramar nesumnjivo unosi živost i energiju u sve popularniji SUV segment. Brend je fokusiran na mlađu populaciju, koja želi da vozi različito od tipične konfekcije i veoma bitno da razvija osjećaj pripadnosti, jer je danas važno biti drugačiji i istovremeno biti dio nekog “plemena”.
Cijena je naravno bitna, ali tada i ne igra toliku ulogu, jer oni kupce koje Cupra brend privlače najmanje gledaju na cijenu. Važnije je da je auto nesvakidašnji i da nudi karakteristike premium segmenta, a da ne košta baš cijelo bogatstvo kao tipični premium. Taman ono što predstavlja novi Terramar.
_________
Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive DSG
D-Š-V: 4,52 x 1,87 x 1,58 m
Međuosovinski razmak: 3,12 m
Prtljažnik: 540 lit.
Motor: 4 cilindra, turbobenzinac, 1.984 ccm
Snaga kW/KS: 165/265 pri 5.300-6.500 o/m
Ob. moment: 400 Nm pri 1.650-4.350 o/m
Pogon: Na sva četiri točka
Mjenjač: Automatski, 7-stepeni
Ubrzanje: 5,9 s
Max brzina: 243 km/h
Potrošnja (prosjek): 8,4-8,8 lit/100 km
Masa: 1675 kg
Tank za gorivo: 60 litara
Dimenzije točkova: 245/40 R20
Garancija: 5 g/150.000 km
Cijena osnovnog modela – 69.615 KM
Cijena test modela bez dodatne opreme: 77.560 KM
Povezane novosti

Mazda CX-80: King Kong iz Japana ponovo u svom filmu
Mazda ostaje vjerna tradicionalnim i provjerenim rješenjima. Suprotno trendovima, njihov najnoviji model, CX-80, pokreće 6-cilindarski dizelaš. Zvuk motora daje poseban karakter vozilu, koji u svojih pet metara može s užitkom prevesti do sedam putnika.

Škoda Octavia 1.5 TSI DSG7: Može bez dizela, ovaj benzinac je vrijedan pažnje!
Šta napisati o Octaviji što ne znamo? Ovaj Škodin bestseller dominira godinama na bh. tržištu i najbolje opisuje slogan – najbolje za vaš novac. U kombinaciji s novim početnim benzincem, dizel skoro da nije potreban.

Škoda Kamiq 1.5 TSI: Format koji pokriva sve potrebe
U proljeće je blago osvježen u paketu sa Scalom, ali je zadržao sve esencijalne vrijednosti koje prednjače u najpopularnijem segmentu u Evropi.