Autorski tekstovi

Novembarsko prskanje pješaka

Sa kišama i lokvama dolazi i vrijeme prskanja pješaka, kada bezobzirni vozači potvrđuju nisku saobraćajnu kulturu. Rješenja: sanirati kolovoz na mjestima gdje su lokve česte i velike, postaviti obavještenje vozačima da na određenoj dionici ima više vode..

Autor: Hajdar Arifagić

Sa novembarskim kišama i prvim lokvama po gradskim saobraćajnicama započela je sezona prskanja pješaka, posebno onih što čekaju zeleno svjetlo ili pogodan trenutak da pređu ulicu. Prskanje će biti još češće i žešće kada padnu mokri snjegovi od kojih su lokve veće i dublje pa se prskanje nerijetko pretvori u kupanje! Posebna opasnost za pješake su golobradi vozači koji naprosto uživaju da u pojačanoj brzini automobilom nagaze na lokvu kako bi vodeni mlaz ispod točkova bio jači i duži, a broj poprskanih pješaka veći. To je samo jedna od pojava koja svjedoči o niskoj kulturi vozača, ali i o nezainteresovanosti organa u čijoj je nadležnosti bezbjednost saobraćaja da se pozabave i ovim pitanjima.

Zbog brzine i iznenada pretrpljene neprijatnosti, poprskani pješaci najčešće nisu u prilici da uoče i zapamte broj registarskih tablica dotičnog automobila na osnovu čega bi mogli da se požale policajcu na ulici ili službenom licu u stanici policije. Problem nije bezazlen i trebalo bi ga početi rješavati: sanirati kolovoz na mjestima gdje su lokve česte i velike, postaviti obavještenje vozačima da na određenoj dionici ulice ima više lokvi. Neku vrstu upozorenja (sličnog onom ''Pazi, padaju ledenice'') trebalo bi postaviti u blizini škola, trgovačkih centara, domova zdravlja i drugih mjesta na kojima se kreću veće grupe pješaka pa će se i oni sami kretati dalje od lokvi. Nadalje, u svakodnevnim izvještajima o stanju na putevima što ih saopštavaju radio i TV stanice neophodno je češće apelovati na vozače da, gdje god je moguće, izbjegavaju vožnju preko lokvi i u tom smislu brinu o sigurnosti i dostojanstvu pješaka. 

Sve prethodno napisano je samo sa jednim ciljem da se tokovi saobraćaja (ne samo vozila nego i pješaka) u pogoršanim vremenskim uslovima odvijaju sa što manje problema i što više međusobnog razumijevanja i kulturnog ponašanja. A pravi povod ovim redovima je lokva na sarajevskoj raskrsnici u blizini Doma zdravlja Kumrovac na samom pješačkom prelazu. Već trideset godina pri svakoj jačoj kiši, ili vlažnom snijegu, ovdje se formira velika i duboka vodena površina pa je na tom mjestu pješaku onemogućeno da pređe ulicu. U proteklom periodu ovaj dio saobraćajnice je nekoliko puta, što površno što temeljito, popravljan i rekonstruisan. Uzrok zbog kojeg se voda ovdje skuplja i ne otiče, nikad nije otklonjen!?

BIHAMK

Povezane novosti

Motorne saonice Knez: Grunfov san

Motorne saonice Knez: Grunfov san

U duhu legendarnog stripa Alan Ford, kroz priču o Marku Knezu i njegovim motornim saonicama, Ahmed Burić oživljava duh zanesenjaka. Između muzeja, snijega i snova, piše o ljudima koji su vjerovali da svijet mogu promijeniti – makar i propelerom na suhom.

Hrana bez mana

Hrana bez mana

Zdrava hrana je uvjet za zdrav život baš kao i čist zrak, nezagađena voda i tlo. O tome pojedinačno ili organizirano svako mora da vodi računa. Nažalost u praksi je to drugačije.

Žuti Porsche za Roberta Redforda

Žuti Porsche za Roberta Redforda

Ako bi neko auto trebalo simbolizirati Redforda, to mora biti Porsche. Jer je to bio pravi laf koji je znao put kojim je trebalo ići. Brz, precizan i neuhvatljiv. Plemenito divlji bio je Žuti. Pobjegao je u planine Utaha i pronašao novi svijet.

Možda bi vas zanimalo