Članak top banner 970x90
Vijesti

Red Bull uzvraća udarac?

Čeka nas uzbudljiv vikend u Formuli 1. U vlastitom dvorištu, u Austriji, na stazi koja nosi ime vodeće momčadi u poretku, Red Bull je favorit. Ali Ferrari neće podići bijelu zastavu.

Autor: BIHAMK

U julu ćemo svakog vikenda gledati F1. Sezona se prelama. A pobjeda Carlosa Sainza i Ferrarija u Silverstoneu, koja je prekinula Red Bullov niz od šest uzastopnih pobjeda, donijela je novu dinamiku. Max Verstappen je u Engleskoj oštetio svoju podnicu i imao veliki gubitak performansi, te sada sve svoje snage Red Bull polaže u vlastitom dvorištu. Na Red Bull Ringu je Verstappen slavio prošle godine, te u austrijskoj ekipi očekuju isti scenarij.

Ove godine imat ćemo i sprint, a samo jedan jedan slobodni trening biće uoči kvalifikacija. Sprint utrka, u trajanju od trećine normalne utrke, vozi se u subotu poslijepodne i već tada ćemo znati ko osvaja ne tako mali broj bodova.

Nakon tri najtvrđe mješavine guma koje je Pirelli pripremio za Silverstone, Talijani će u Austriju donijeti tri najmekše gume u svojoj paleti (C3, C4, C5), baš kao i u Monaku, Azerbajdžanu i Kanadi. U nedjelju će se voziti 71 krug, rekord kruga u utrci sa vremenom od 1:05.619 drži Carlos Sainz (McLaren MCL35, Štajerska 2020.), dok apsolutni rekord kruga: 1:02.939 ima Valtteri Bottas (Mercedes F1 W11, Q3, Austrija 2020.)

 

Formula 1 u Austriju se vratila 2014., prvi puta nakon 2003., na svima dobro poznatu stazu u idiličnom planinskom okruženju. Urađene su promjene koje se prije svega odnose na sigurnost, novi asfalt, rubnike i izletne zone, a ne na samu konfiguraciju staze koja je vrlo kratka, ali i vrlo brza.

Iako se na prvi pogled staza čini vrlo jednostavna, s tek nekoliko zavoja i brojnim pravcima, situacija je zapravo suprotna. Brojne promjene u elevaciji čine ju vrlo nezgodnom prilikom vožnje na granici, pogotovo na kočenjima koja su često smještena na uzbrdicama i nizbrdicama.

Staza ima srednje downforce zahtjeve, a najvažniji element svakako je kočenje. Kočnice su izuzetno opterećene pa je osim postizanja dobre stabilnosti na kočenju važno i osigurati dovoljno zraka za hlađenje kako bi izdržale 71 krug neprestane torture.

Potrošnja guma nije kritična zbog manjka dugih brzih zavoja, što je potvrdio i Pirelli odabirom dvaju najmekših komponenti guma. Također, zbog nekoliko vrlo sporih zavoja važna je i dobra trakcija pa bi se staza svojim zahtjevima mogla usporediti s Kanadom i Australijom.

 

Tagovi
F1
BIHAMK

Povezane novosti

Opel predstavlja novu generaciju Grandlanda

Opel predstavlja novu generaciju Grandlanda

Druga generacija Grandlanda veliki je korak naprijed za Opel koji želi elektromobilnost učiniti još privlačnijom. Radi se o prvom Opelovom modelu koji se temelji na Stellantis STLA Medium platformi za električna vozila.

Kia slavi dvije decenije tvornice u Slovačkoj

Kia slavi dvije decenije tvornice u Slovačkoj

Prošlo je 20 godina od postavljanja kamena temeljca fabrike u Žilini. Sada Kia ponosno dijeli sjećanja na izuzetan put koji predstavlja uspješnu priču, ne samo o kompaniji, nego i cijeloj regiji.

Možda bi vas zanimalo