Svečanost povodom začetka izgradnje fabrike održana je u aprilu 2004. u Teplički nad Váhom, a tom događaju prisustvovali su najviši predstavnici grupacije Hyundai Motor Group (Kijine matične kompanije koju čine sestrinski brendovi Kia, Hyundai i Genesis), korporacije Kia, tadašnji ministar privrede Republike Slovačke i vodeći predstavnici grada Žilina.
Žilina: ubrzano širenje Kije u Evropi
Izgradnja fabrike započeta je u jesen 2004. i trajala je oko 25 mjeseci, uključujući šest mjeseci probne proizvodnje. Prvi automobil, tadašnji model Cee'd serijski je proizveden u decembru 2006. godine. To je bio potpuno novi model ekskluzivno osmišljen za evropsko tržište. Uporedo s proizvodnjom automobila pokrenuta je i proizvodnja motora, što je ovu fabriku postavilo kao odskočnu dasku za širenje Kije po Evropi kao ključnu stvar za rast kompanije.
Više modela, više tehnologije
Tokom svoje dvadesetogodišnje istorije u fabrici su se proizvodila ukupno četiri različita modela: Kia Ceed, Sportage, Venga, a u godinama 2009. – 2011. i Hyundai ix35. Osim toga, u Žilini se od njegove druge generacije proizvodi model Sportage, a što se tiče modela Ceed, to je čak jedina fabrika u kojoj se ovaj model uopće proizvodi. Klasična verzija s 5 vrata nadopunjena je 2007. varijantama SW (Sportswagon) i varijantama s 3 vrata – potonja se proizvodila do 2018. godine. Od 2018. i 2019. Ceed se takođe proizvodi u verziji ProCeed (shooting brake) odnosno crossover XCeed.
U 2020. Kia Europe dovršila je niz nadogradnji u proizvodnom pogonu u Žilini. Kao rezultat ulaganja od 70 miliona eura, fabrika je bila prilagođena za proizvodnju novog motora ''Smartstream'' s unutrašnjim sagorijevanjem i hibridnih pogonskih sklopova. Timovi za razvoj pogonskog sklopa uspješno su poboljšali odzive motora, učinkovitost sagorijevanja i širok raspon okretnog momenta. Uključivanje Kijine tehnologije hibridnog pogona takođe je bilo ključno za razvoj oba motora. Ovi su motori dio Kijine šire strategije za razvoj širokog spektra pogonskih tehnologija – uključujući hibridne, električne i pogonske sklopove s unutrašnjim sagorijevanjem – koje zadovoljavaju potrebe različitih vozača.
Sedam miliona proizvedenih motora
U početku je fabrika radila u jednoj smjeni. Rad u dvije smjene započeo je 2007. godine, a od 2012. Kia proizvodi u tri smjene. Zahvaljujući ovom povećanju, visokotehnološka fabrika premašila je ukupno četiri miliona proizvedenih vozila nakon samo 15 godina, proslavivši ovu prekretnicu 2021. godine. Danas se fabrika može pohvaliti godišnjim proizvodnim kapacitetom od 350.000 automobila i 540.000 motora. Od 2006. ovdje je proizvedeno sedam miliona motora.
Kijina posvećenost ljudima
Korejski proizvođač automobila dugoročno direktno zapošljava 3.800 ljudi, dok je prosječni radni staž u fabrici 11 godina. Zbog toga je Kia postala dio regije i doprinosi njenom kontinuiranom razvoju. Kompanija je već 20 godina stabilan poslodavac u regiji i strateški partner grada Žiline, okolnih općina i zajednica. Kroz svoju fondaciju, osnovanu 2013. godine, ova je automobilska kompanija do sada podržala projekte u području obrazovanja, zdravlja, životne sredine i inkluzije u vrijednosti većoj od 11 miliona eura.
Povezane novosti

Elroq je drugi električni model Škode u BiH uz redizajnirani Enyaq
Škoda sada ima dva električna modela u ponudi. Pored Enyaqa koji je stigao u osvježenom izdanju, domaći uvoznik je predstavio i manji Elroq od kojeg se očekuje da unaprijedi prodajne brojke.

Kralj parkinga i gradske gužve Smart ForTwo spreman za povratak
Iako je ugašen prije samo godinu dana, Smart je navodno najavio oživljavanje popularnog gradskog dvosjeda ForTwo. Novitet bi trebao imati dizajn inspirisan s prvom generacijom, a šasiju vi zajedno razvili Mercedes i Geely.

Škoda Superb se proizvodi punih 90 godina
S pauzom dužom od 50 godina, Škoda proizvodi Superb dugih devet decenija. Prvi Superb se proizvodio do kasnih 1940-ih, a model je zahvaljujući Volkswagenu oživljen 2001.