Utrka za stvaranje pouzdane, sigurne i tehnologije autonomnih vozila spremnih za proizvodnju ovih dana postaje sve intenzivnija. Sada su i General Motors i Ford podnijeli zahtjev NHTSA-i da svakom od njih dopusti posebno izuzeće u nastojanju da unaprijede svoje ciljeve autonomne vožnje. Ako bude odobreno, to bi značilo 5000 vozila bez vozača, bez volana i bez nožnih komandi na javnim cestama u bliskoj budućnosti.
Oba proizvođača očito su dovoljno uvjerena u svoje vlastite autonomne sisteme vožnje (ADS), te da su takve automobile sa tim sistemima spremni staviti na javne ceste u ovoj fazi. Ova bi vozila, takođe, mogla biti odobrena za testiranje na javnim cestama bez komponenti kao što su pokazivači smjera, brisači vjetrobranskog stakla i retrovizori. Dakle, bez većine komponenti koje imaju standradni automobili i na koje se oslanja ljudski faktor u saobraćaju.
General Motors posebno traži odobrenje za upotrebu 2500 svojih autonomnih vozila Origin. Tvrdi da Origin nije zamišljen uopšte s ručnim komandama, jer je to vozilo kreirano u stilu kočije s prednjim sjedištima okrenutim prema nazad i zadnjim sjedištima prema naprijed. Takva vrsta uređenja enterijera sigurno bi dopustila niz prednosti, ali i potpuno drugačiju homologaciju zbog čega GM peticijom traži izuzeće.
Ford nije precizirao tačno koje vozilo planira koristiti kao dio programa, ali peticija ide toliko daleko i toliko samouvjereno da Ford vjeruje da bi aktivne kontrole vožnje dovele do neprihvatljivog rizika po sigurnost putnika. Glasnogovornik Forda rekao za Reuters da su ovakva vozila važan korak prema stvaranju regulatornog puta koji omogućuje autonomnim tehnologijama da s vremenom sazrijevaju, eliminirajući kontrole i ekrane koji su korisni samo ''ljudskim'' vozačima.
Ovo ne bi bio prvi put da neka kompanija traži odobrenje za takvo testiranje. Još 2018. General Motors je tražio izuzeće za testiranje električnog Chevy Bolta bez volana i pedala, ali je taj prijedlog povukao prije odobrenja.
Povezane novosti
Ford slavi 60 godina kultnog Mustanga
Kultni Mustang nastao je 1964., u godini kada je Cassius Clay postao Muhammad Ali, Martin Luther King dobio Nobelovu nagradu za mir, a Beatlesi izazvali ludnicu kada su prvi put stigli u Ameriku. U svemu tome je rođen model koji je postao prava legenda.
Citroen počeo primati narudžbe za novu generaciju C3 i e-C3
Poznate su cijene za novi C3 na bh. tržištu, koji će pored benzinske po prvi put biti dostupan u električnoj verziji. Osnovni benzinac sa 100 KS starta s cijenom od 30.992 KM, dok elektična varijanta ima početnu cijenu od 47.517 KM bez subvencije.
Opel predstavlja novu generaciju Grandlanda
Druga generacija Grandlanda veliki je korak naprijed za Opel koji želi elektromobilnost učiniti još privlačnijom. Radi se o prvom Opelovom modelu koji se temelji na Stellantis STLA Medium platformi za električna vozila.