Autorski tekstovi

Baš javašluk

Zbog rekonstrukcije tunela na putu Sarajevo – Foča saobraćaj je bio potpuno obustavljen, a vozila su usmjeravana na vrlo rizičnu cestu Trnovo – Grebak – Ustikolina, kojom je proputovao i naš saradnik. Ovu su njegova zapažanja.

Autor: Hajdar Arifagić

Zbog rekonstrukcije tunela nedavno je na magistralnom putu Foča – Sarajevo saobraćaj bio potpuno obustavljen, a vozila su usmjeravana na vrlo rizičnu cestu Trnovo – Grebak – Ustikolina. Riječ je o putnoj dionici nepoznatoj najvećem broju vozača, punoj crnih tačaka i bezbroj zavoja, bez ijednog metra horizontalne signalizacije i sa samo desetak saobraćajnih znakova. U danu u kojem sam proputovao tom cestom nisam vidio niti jednu patrolu saobraćajne policije, niti bilo kakav nadzor nad odvijanjem saobraćaja što je sve skupa primjer prometnog javašluka.

Kada je odlučeno da se ova cesta koristi kao zaobilaznica magistralnog puta trebalo ju je blagovremeno pripremiti za to: iscrtati signalizaciju i makar na crnim tačkama postaviti odgovarajuće saobraćajne znakove, ogledala, a na početku u Trnovu i Ustikolini table sa upozorenjem vozačima na opasnosti koje ih vrebaju i poziv da pažljivo voze. Prava je sreća da se ovog puta nije dogodila niti jedna ozbiljna nesreća. Za to su najviše zaslužni vozači: vozili su krajnje usporeno što znači da su na putu proveli mnogo više vremena nego što bi da su nadležni uradili svoj posao i cestu pripremili za ovu priliku.

Moguće da bi ovo mogao biti povod da se u narednim izmjenama zakona iz oblasti saobraćaja i putne infrastrukture propiše obaveza ministarstva prometa, odnosno direkcijama za ceste da prije nego što saobraćaj preusmjeravaju na alternativne putne pravce, istu pripreme za tu ulogu i bezbjednost na njoj podignu na veći stepen.

Zahvaljujući lijepom vremenu sve je više vozila u pokretu. Na asfalt su izašli i vozači dvotočkaša, električnih romobila, djeca na rolama i – skejtovima. Na žalost i na nesreću, na našim ulicama i trgovima još nigdje nema znaka, upozorenja, obavijesti koja se odnos na njih kao učesnike u saobraćaju čiju sigurnost ozbiljno ugrožavaju posebno kada su u pitanju pješaci! Zato u mjesecima pred nama treba nam poseban oprez kako broj prometnih nezgoda i nesreća ne bi bio povećan.

BIHAMK

Povezane novosti

Moj prvi auto

Moj prvi auto

Danas ako se vozite od naselja Masline pa do Stoca, možda sretnete tog sivomaslinastog Golfa, napravljenog u Wolfsburgu 1987. godine. I dalje ga tom rutom vozi moj Stari, rođen 50 godina prije Dvojke koja kao i prije poput vjernog druga nikad ne izdaje.

Upravljanje otpadom kao domaća zadaća

Upravljanje otpadom kao domaća zadaća

Ove godine lokalne vlasti i komunalna privreda konačno će započeti konkretne aktivnosti na projektu održivog upravljanja komunalnim otpadom snažno podržanim od Svjetske banke.

Možda bi vas zanimalo