Zbog rekonstrukcije tunela nedavno je na magistralnom putu Foča – Sarajevo saobraćaj bio potpuno obustavljen, a vozila su usmjeravana na vrlo rizičnu cestu Trnovo – Grebak – Ustikolina. Riječ je o putnoj dionici nepoznatoj najvećem broju vozača, punoj crnih tačaka i bezbroj zavoja, bez ijednog metra horizontalne signalizacije i sa samo desetak saobraćajnih znakova. U danu u kojem sam proputovao tom cestom nisam vidio niti jednu patrolu saobraćajne policije, niti bilo kakav nadzor nad odvijanjem saobraćaja što je sve skupa primjer prometnog javašluka.
Kada je odlučeno da se ova cesta koristi kao zaobilaznica magistralnog puta trebalo ju je blagovremeno pripremiti za to: iscrtati signalizaciju i makar na crnim tačkama postaviti odgovarajuće saobraćajne znakove, ogledala, a na početku u Trnovu i Ustikolini table sa upozorenjem vozačima na opasnosti koje ih vrebaju i poziv da pažljivo voze. Prava je sreća da se ovog puta nije dogodila niti jedna ozbiljna nesreća. Za to su najviše zaslužni vozači: vozili su krajnje usporeno što znači da su na putu proveli mnogo više vremena nego što bi da su nadležni uradili svoj posao i cestu pripremili za ovu priliku.
Moguće da bi ovo mogao biti povod da se u narednim izmjenama zakona iz oblasti saobraćaja i putne infrastrukture propiše obaveza ministarstva prometa, odnosno direkcijama za ceste da prije nego što saobraćaj preusmjeravaju na alternativne putne pravce, istu pripreme za tu ulogu i bezbjednost na njoj podignu na veći stepen.
Zahvaljujući lijepom vremenu sve je više vozila u pokretu. Na asfalt su izašli i vozači dvotočkaša, električnih romobila, djeca na rolama i – skejtovima. Na žalost i na nesreću, na našim ulicama i trgovima još nigdje nema znaka, upozorenja, obavijesti koja se odnos na njih kao učesnike u saobraćaju čiju sigurnost ozbiljno ugrožavaju posebno kada su u pitanju pješaci! Zato u mjesecima pred nama treba nam poseban oprez kako broj prometnih nezgoda i nesreća ne bi bio povećan.
Povezane novosti

VW Touareg: Tajna prelaska razdaljina
Od Jesenica do Žiline je 657 kilometara i na karti stoji da se ima voziti šest sati i četrdeset i četiri minuta. Pokojni Dragan Vladić je nas četvoricu dovezao za nešto više od četiri sata. U Touaregu, u kojem smo imali osjećaj da se vozimo u avionu.

Poznati automobili: Peugeot 406 vozi sretne ljude
Dvojica taksista, jedan pravi (iz Sarajeva), a drugi filmski (iz Marseja). Jedan auto i jedna priča o tome kako mali pobjeđuju velike i zbog kojih vrijedi živjeti.

Europo, otvori granične prijelaze u Krajini i spasi planetu!
Situacija u sezoni je takva iz mjeseca u mjesec, iz godine u godinu. Operativni centar BiHAMK-a je zatrpan pozivima sa upitima o dužini čekanja na Izačiću, vozači prate slike sa nadzornih kamera na granici, ali gužve jednostavno nije moguće izbjeći.