Imun na trendove
Nakon forsiranja malolitražnih turbomotora i oblika koji po svaku cijenu mora biti terenski, skoro pa preko noći smo se zasitili novih trendova. Lijepo je podsjetiti se kakvu smo tehnologiju koristili ne tako davno u prošlosti, a da je ista prilagođena aktuelnoj euro normi i to po veoma poštenoj cijeni. Hyundai sa i30 nas podsjeća kako automobil može biti imun na nove trendove i kako ponovo uživati u svakodnevnom korištenju po pristupačnoj cijeni.
Na prste jedne ruke mogu se detektovati automobili sa atmosferskim motorom na tržištu. Uglavnom su to istočnjaci koji još uvijek odolijevaju naletima trendova i standarda koji važe u EU. Stabilna četverocilindarska tehnologija bez prednabijanja donosi mirnu luku i spa centar za sva vozačeva čula u poređenju sa trocilindarskim drhtavcima. E sad, obje tehnologije imaju i plus i minus, a naši dojmovi su sljedeći.
Precizna mehanika
Hyundaijev 1.5 DPi možemo slobodno nazvati modernim konzervativcem. Oznaka na motoru Dual Port injection znači da je u pitanju dvostruko ubrizgavanje goriva. Kod nižih obrtaja djeluje multipoint, a kod viših direktno (DPI) što znači da 4-cilindrični motor ima 8 dizni za ubrizgavanje. Ovako se dobije bolja smjesa i niža emisija CO2 bez skupe tehnologije poput turba i DPF-a.
Kakav je 1.5 DPi u praksi? Da odmah budemo načisto – lijen je dok se ne naviknete. Onda kreće neka vrsta hedonizma koja se pronalazi u njegovoj prezicnoj mehanci koju je sve teže naći kod konkurenata. Naime, četiri cilindra su četiri cilindra. Uravnotežen, miran i izuzetno, za jedan motor pokretan lancem, tih rad su prava sinfonija za vozačeva čula. Kvačilo nevjerovatno mekano, a palica šestostepenog mjenjača super raspoložena za svaki pokret.
Motor nije toliko bučan ni na visokim obrtajima, ali ga za agilniju vožnju treba rastegnuti. Međutim, njegova esencija je u lijenoj i opuštenoj vožnji, koja se fenomenalno prilagođava vožnji i u gradu i van njega, a to sve skupa će goditi umjerenim vozačima. Zašto? Prvenstveno što ovaj DPi i na 5.000 o/m razvija ispod 100 konja, (punu snagu od 110 KS razvija tek na 6.000 o/m), što znači da ga nema potrebe vrtiti u krajnje visoke obrtaje, jer je efekat skoro isti i na nižim i na višim obrtajima. Istina je da su maleni trocilindarski tubaci življi na niskim obrtajima, dok DPi zbog manjeg obrtnog momenta nema takvu živost, ali nije ni teški pasivac, već je linearan i umjeren. Zamislite da gradom klizite ispod 60 km/h u šestoj brzini, a krajnja potrošnja u gradu se kreće od 8 do 9 litara, što je za jedan benzinac dobrodošao podatak.
Takav je i ako se u autu voze četiri osobe i igra sa mjenjačem i šaltanjem u niži stepen olakšava preticanje, te vožnju na usponu gdje treba obrtaje držati iznad 2.500 o/m.
Izađete li na autoput 130 km/h motor drži na 3.500 o/m, a potrošnja se kreće oko 7 litara. Doživljaj vožnje autoputem nagrađen je dobrom izolacijom, pa ako potrošnja neće biti smetnja, i30 može biti ugodan biti i na 150-160 km/h pri čemu je buka minimalna.
Sam motor je light varijanta za šasiju i30, koja trpi i jače verzije, a one su također dostupne u ponudi kroz dvije turbobenzinske verzije kao i dva dizelaša. Samo takve opcije podižu cijenu iznad koje ovaj model prestaje biti jedan od best-buy modela na tržištu. Zato ga nećemo ni u mislima konfigurisati sa jednim 1.5 TGDI motorom. To ostavljamo pojedincima koji ovaj model neće posmatrati kao jedno od zadnjih utočišta umjerenosti.
Klasična i jednostavna rješenja
Iako smo akcent testa stavili na pogonsku jedinicu, ne zaboravljamo da je ovaj i30 ustvari redizajnirana verzija i da je saćasta prednja maska sa fino ukrojenim farovima, s kojima ćete iz daljine posmisliti da je riječ o Audiju, pun pogodak i pravo osvježenje sa evropskim štihom. Hyundai i30 je tipični kompakt sa klasičnim rješenjima, umjerenim gabaritima, poprilično iskoristivim unutrašnjim prostorom i jako praktičnim 395-litarskim gepekom koji će primiti sve kofere, ruksake i opremu koje nosite na godišnji. S druge strane, kompaktnost mu omogućava lako kretanje gradom i manevrisanje parkingom, tako da s ovim modelom objedinite dobru stranu manjih modela, ali dobijete istovremeno praktičan i komforan putni auto. To se traži!
Od srednjeg Premium paketa opreme, a taj bi preporučili kao najbolji omjer uloženo-dobijeno, za ulazak u vozilo i start motora vam nije potreban ključ u bravi. Nakon ukrcaja, i kratkog privikavanja shvatite da je i30 tipični old school model: klasični instrumenti, klasična ručna kočnica, tasteri klime odvojeni od centralnog displaya. Takav sistem rukovanja komandama je uvijek dobrodošao. Hvala Hyundai.
Prostor u oba reda je komforan, a nazad se još uvijek može naći mjesta za odrasle osobe. Klasična rješenja, crno-sivi tonovi materijala i alu dekorativni umeci su jako ugodni za korištenje. Sve je fino i precizno uređeno da vjerujemo da i nakon 10 godina korištenja ovo će biti zanimljiv model na tržištu polovnjaka.
Oprema, cijene održavanje
Ispod 30.000 KM dostupan je ulazni model, koji će privući baš klasičare kojima alu felge i multimedija ne igraju ulogu, već se vode čistom funkcionalnošću i lagodnim prelaskom od tačake A do tačke B. Paket iznad Style za 1000 KM više sličnog je karaktera, jer donosi alu felge i zadnje el. podizače stakala od važnijih stavki, dok Premium (doplata na Style 3.500 KM) - ovaj kojeg smo vozili, nudi ustvari optimalnost za većinu bh. kupaca. Hyundai i30 Premium će LED svjetlima i preklopivim retrovizorima donijeti optičku dominaciju, a pametni ključ, bluetooth, 8-inčna multimedija, zadnja kamera i automatski klimauređaj unutrašnji ugođaj i komfor. Sve preko ovoga prelazi status umjerenog na ovom modelu.
Ako bi tražili više, a da to možemo naći kod rivala nedostajali su nam radarski tempomat koji automatski održava razmak s vozilima ispred i sistem za održavanje vozne trake, te jedna mala sitnica koju konkurenti ugrađuju čak od nižih nivoa opreme – bezično punjenje telefona.
E sad ono najvažnije. Tridesteka je jedan od onih zahvalnih automobila u pogledu održavanja, a to je izuzetno bitno svima koji se plaše cjenovnika iz ovlaštenog servisa. Naime, redovni servis je previđen svakih 15.000 km, a njegova cijena je cca 300 KM. Čak i sistem sa dvostrukim diznama ne zahtijeva poseban režim održavanja. Ako također znamo da DPi motor ima lanac kao trajnije rješenje za razvodni mehanizam i nema potrebe za klasičnim velikim servisom, ovaj auto do 100.000 km će zahtijevati svega par hiljada KM za održavanje.
Hyundai i30 1.5 DPi je jedan od dugoročnih i zahvalnijih modela, te ujedno zasigurno jedna od najboljih kupovina na skromnom bh. tržištu.
TEHNIČKI PODACI
D-Š-V: 4,34 x 1,80 x 1,55 m
Međuosovinski razmak: 2,65 m
Prtljažnik: 395 lit
Motor: 1498 ccm, 4 cil, atmosferski
Snaga kW/KS: 81/110 pri 6.000 o/m
Ob. moment: 144 Nm pri 3.500 o/m
Mjenjač: ručni, 6-stepeni
Ubrzanje: 12,3 s
Max brzina: 187 km/h
Potrošnja (prosjek): 6,7 lit
Masa: 1.176 kg
Tank za gorivo: 50 lit
Dimenzije točkova: 205/55 R16
Garancija: 5 god.
Ulazni model (1.5 Dpi Classic) – 29.990 KM
Cijena test verzije: 35.290 KM
Doplate uključene u cijenu (KM):
Metalik boja - 800
Povezane novosti
Toyota C-HR: Originalan, tih, dominantan i s 10 godina garancije
Toyotin coupe-crossover neobičnog izgleda, nedavno predstavljen u drugoj generaciji, puca od samopouzdanja. Novajlija baštini dobro stečeni imidž, nadograđuje ga s atraktivnim dizajnom i zabavom u vožnji, a Toyota kupce nagrađuje s još većom garancijom.
Hyundai Kona Hybrid – Radikalni transfer u višu ligu
Ako je prva generacija Kone prošla ispod radara bh. tržišta, druga neće sigurno. Futuristički dizajn, drastično veći gabariti i dobro ugođeni hibridni sklop, bili su neophodni za afirmaciju s kojom je došao i transfer u višu ligu.
Vozili smo: Toyta bZ4X – Pionir budućih generacija električara
Nakon što su apsolvirali hibridnu tehnologiju, te ozbiljno shvatili hidrogen kao novi alternativni energent, Toyota sve više ulazi na polje električnih automobila. Prvi takav projekat je SUV neobičnog oblika, razvijen uz pomoć sestrinske kompanije Subaru.