Članak top banner 970x90
Testovi

Škoda Fabia – Niz aduta i jedna velika prijetnja

U vremenu sveprisutnijih crossovera, tržište je počelo istiskivati omiljene modele. Jedan od njih je Fabia, koja se unutoč svim postignutim vrlinama treba oduprijeti ovoj velikoj prijetnji. Čeka je težak zadatak...

Autor: Admir Muharemović

Miljenica bh. tržišta već više od 20 godina ostala je vjerna izvornom konceptu i u četvrtoj generaciji. Čak šta više, ponovo je pomjerila ljestvicu pravila u B segmentu. Naime, sa dužinom od 4108 mm (Fabia 3 – 3.992 mm) i međuosovinskim razmakom od 2.564 mm (Fabia 3 – 2.470 mm) drastično je veća od svih prethodnica, pa čak došla i na nivo, čak u nekim segmentima prerasla (širina, međuosovinski razmak, trag točkova), kompaktnu klasu s kraja 90-ih. Nova Fabia nije samo najveća učenica u razredu, ona je kudikamo tehnološki zrelija i luksuznija nego ikad prije. Dizajn je manje-više evolucija onoga što gledamo na zadnjim Škoda modelima. Sprijeda su razlike minimalne, ali Fabia djeluje iznova odraslije i zrelije, bok otkriva iznadprosječni rast, dok zadnji dio pokazuje najviše promjena. Novost su aero-ratkape i velika stražnja svjetla koja po prvi put imaju horizontalni položaj prilagođavajući se 5 cm većoj širini nego kod prethodnice. Fabia 4 ukupno djeluje krupnije, skuplje i ozbiljnije. Usto, oprema je bogatija od osnovnog paketa, a akcent je na sigurnosnim dodacima poput autonomnog kočenja u slučaju nužde i lane assist sistema koji su standard.

Potpuno nova dimenzija Fabije

Fabia 4 je novo poglavlje za Škodu i ujedno za kupce, posebno kad se izvrši revizija enterijera. Tačno se po detaljima vidi da su dizajneri dobili više slobode i mnogo inspiracije nego kod modela druge i treće generacije. Sve sekcije su složene lamelirano i sa dodatnom strukturom. Umeci od platna, noćna led iluminacija i posebno osmišljene unutrašnje ručke vrata zaintrigiraju putnike da se zapitaju da li je ovo model koju su navikli doživljavati striktno kao jednostavni i funkcionalni narodni auto. Ne, ovo je potpuno nova dimenzija Fabije i korisnici će uživati mnogo više nego prije samo ukoliko se slože s cjenovnikom, a to ćemo ostaviti za kraj. Dodajmo da je Fabia digitalizovana, te može imati potpuno digitalnu ploču, Škoda connect multimediju, boks za bežično punjenje telefona, do 5 USB C priključaka i asistenticu Lauru za glasovnu komunikaciju i veću koncentraciju za samu vožnju. Dio koji nam se ne sviđa kod Škode općenito, pa i kod Fabije je podešavanje klime preko centralnog ekrana, jer se preko fizičkih tipki može podesiti samo temperatura što je skoro beskorisno ako govorimo o praktičnosti i na kraju sigurnosti.

S prvim lansiranjem Fabije odmah su je počeli porediti s kompaktima. Da, Fabia 4 ima komforan prostor za ovu klasu, pogotovo širinu i rekordni prtljažnik od 380 litara, ali prostor na zadnjoj klupi je pretenciozno stavljen u egal s kompaktima starijih generacija, jer tu i dalje nedostaje koji centimetar u svim smjerovima da bi se odrasli osjećali komforno kako se marketinški isticalo, mada je ponuđeni prostor jako koristan i sasvim dovoljan za potrebe jedne klasične porodice s djecom. Više od toga ne treba očekivati. Komfor je korektan i to je to!

S ovim motorom imate bukvalno sve

Iako se Fabia u BiH proslavila kao dizelski model, tamo nekad 2002. češki inžinjeri su razvili prvi benzinski trocilindraš HTP, koji je tek bio uvod u ono što danas žetvimo kao maltene jedinu opciju. Treća generacija trocilindraša i druga sa dodatkom turba je nezamjenjiv agregat kod vozila iz VAG grupacije. To je pravi atletičar-sprinter, koji omogućava agilnost, ekonomičnost i pouzdanost. Bez obzira na svega ''hiljadu'' kubika, ovaj maleni turbak oduševljava u svakom vozilu, bilo da je riječ o Fabiji, Kamiqu, Scali, pa čak i Octaviji.  Stvarno je nevjerovatan, a očekivano pravi vjetar i u Fabiji. Njegova velika prednost u percepciji održavanja: nema klasičnog velikog servisa, niti intervala kad se tačno mijenja zupčasti u vodenom pumpom i pratećim zatezačima i klizačima. Stanje remena i njegovi satelita se čisto vizuelno posmatra počevši tek od 90.000 km.

Grad, otvorena cesta, autoput. Birajte! S ovim motorom imate bukvalno sve. Agilnost u gradu, umjerenost s dizelski niskom potrošnjom na magistrali i konkurentnost na auto cesti gdje 130 km/h s 2.850 o/m na ''celeru'' drži potpuno spokojno Fabiju postavlja jako visoko u svojoj kategoriji. Uz prosjek od 6 litara koji smo ostvarili s manje racionalnom vožnjom od očekivane i gdje je jedina mana tank od 40 litara, ona se ponaša kao broj veći auto, a to joj omogućava čvrsta mehanika i skoro pa savršen prenos. S DSG mjenjačem sa 7 brzina dobijate i lakoću svakodnevnog upravljanja u gradskoj gužvi i čestim stani-kreni situacijama, ali i rasterećenja na većim brzinama zbog stepena više u odnosu na ručni mjenjač. Da li to vrijedi doplate od 2.739 KM u formatu gradskog auta odlučit će potrebe kupca. Ono za šta smo sigurni kako većina kupaca razmišlja: ko ga jednom proba i uvidi razliku, na kraju ostane vjeran i dalje, a dodatna prednost u kombinaciji sa trocilindarskim motorima, koji nisu slika uravnoteženosti, je što automatika neutrališe nepravilnost u radu trocilindarskog motora, tačnije njegove radilice, pa se automatika uopšteno može smatrati dobrim dijelom ovog para. Još jedna njegova prednost je održavanje, jer DSG u paru sa 1.0 TSI motorima nema takođe roka za servis, odnosno izmjenu ulja kao na većini DSG mjenjača koji zahtijevaju izmjenu tekućine za podmazivanje na 60.000 km ili 120.000 km.

Fabia je ostala potpuno čvrst, stabilan i sveukupno auto s osjećajem trajnosti. U vožnji je predvidiva i precizna, bez prevelikog njihanja na zavojitim dionicama. Putanju drži uvjerljivo. Električni servo još od prve generacije pomaže u gradskom manevrisanju. To je škola na koju smo decenijama navikli na VAG vozilima i to im niko ne može oduzeti. Međutim, Fabia je ostala pomalo neudoban auto s tvrđe podešenom amortizacijom. Čak i sa 16-colnim točkovima pokazuje znakove neudobnosti na neravninama, pa bi svakako preporučili da pri odabiru dvostruko razmislite o doplati za opcije veće felge od 17 i 18 cola.

Miljenicu domaćih kupaca zasjenjuju novi trendovi

Loša strana ovog oblika upozorava nas da možda gledamo i zadnje izdanje Fabije i to nas posebno rastužuje. Ford je već najavio kraj za Fiestu, VW strahuje za sudbinu Pola, dok je Fiat među prvima pokopao svoj model B segmenta – Punto. To su dovoljni pokazatelji da oni, nekad nedodirljivi, postaju posebno ranjivi i preko noći otpisani. Automobili koji pripadaju segmentu crossovera i SUV-ova, pa čak i električnih modela jednostavno otimaju kupce i klasični modeli gube bitku. Proizvođačima takav scenarij nimalo ne smeta, jer sve što ne postignu s jednim, nadoknade s drugim modelom. Nekad su se kupci vezali emocijama, a sad je toga sve manje, pa je logično da će Fabia prije ili kasnije potpuno nestati. Dakle, prvi i veći problem je pitanje trenda, a drugi dijelom dolazi zbog finansija, jer osnovna Fabia od 27.122 KM je došla na nivo nekadašnje Octavije TDI, a ova cijena je u međuvremenu uvećana za skoro 1.000 KM od lansiranja u martu ove godine. Nije Fabia iznimka, ta vremena povoljnih cijena i privlačnih ponuda su definitivno iza nas i važe za cijelo tržište, ali trend je taj koji diktira krajnju sliku. Cijene su ionako paprene, pa bi kupci možda rađe dodali koju hiljadu više i vozili se u sličnom, ali ipak većem, prostranijem i višem Kamiqu, a nerijetko se odlučuju i za Karoq pa i Kodiaq.

TEHNIČKI PODACI

Škoda Fabia 1.0 TSI DSG Style

D-Š-V: 4,11 x 1,78 x 1,46 m

Međuosovinski razmak: 2,56 m

Prtljažnik: 380 lit.

Motor: 3-cil, turbo-benzin, 999 ccm

Snaga kW/KS: 81/110 pri 5.500 o/m

Ob. moment: 200 Nm pri 1.750 o/m

Mjenjač: Aut, DSG, 7-stepeni

Ubrzanje: 9,7 s

Max brzina: 205 km/h

Potrošnja (prosjek WLTP): 5,2 lit

Masa: 1.165 kg

Tank za gorivo: 40 lit

Dimenzije točkova: 195/55 R16  

Garancija: 5 g./150.000 km

Cijena ulaznog modela (Active 1.0 MPI 65): 27.122 KM

Cijena test modela bez dodatne opreme: 38.488 KM 

Tagovi
BIHAMK

Povezane novosti

Hyundai Kona Hybrid – Radikalni transfer u višu ligu

Hyundai Kona Hybrid – Radikalni transfer u višu ligu

Ako je prva generacija Kone prošla ispod radara bh. tržišta, druga neće sigurno. Futuristički dizajn, drastično veći gabariti i dobro ugođeni hibridni sklop, bili su neophodni za afirmaciju s kojom je došao i transfer u višu ligu.

Možda bi vas zanimalo