Testovi

Mazda CX-60 u svom filmu: I slika i zvuk

U Mazdi još ne odustaju od starih i provjerenih rješenja. Suprotno trendovima, najnoviji model Mazde pokreće 6-cilindarski dizelaš od 3.300 kubika. Rika i grgljanje iz šestaka dobro promiješa Mazdine kukove prije nego je ispali. Mazda ima i sliku i zvuk!

Autor: BIHAMK

Činjenica da Mazda voli raditi stvari na svoj način posljednjih godina je postala pomalo kliše. No, ovaj kliše nam se sviđa, jer suprotno malolitražnim motorima i multimediji koja dopušta, sve samo ne sigurno, tapkanje po ekrenu kako bi podesili klimatizaciju ili radio, je prebrzo ''provaljena'' i postala manje poželjna. Zato, grgljanje iz šestaka od 3.300 kubika i točkić za šetnju kroz kontrole sekundarnih komandi u Mazdi daje stari-dobri osjećaj zadovoljstva i zdravo-razumske ergonomije.

S druge strane, CX-60 nema konkurenciju u segmentu ''narodnih'' modela. Dizelaš sa minimalno 3.000 kubika i šest cilindara stanuje ipak na višem spratu kod njemačkih premium teškaša. To mu je omogućila nedavno predstavljena potpuno nova platforma sa zadnjim pogonom i uzdužno postavljenim motorima, što je postalo baš raritetno u današnjem vremenu. Štaviše, nova arhitektura omogućuva ugradnju novih dizelskih i benzinskih motora sa šest cilindara, dok se o struji govori tek kao pomoćnom energentu kod hibridnog (PHEV) i blago-hibridnog (dizel) modela.

Japanci ponovo u svom filmu

Mazdin dizajn ili vam se sviđa ili ne. Najnovije izdanje CX-60 ima vanjske dimenzije 4745 x 1890 x 1680 mm, a po dužini ga od najbližih konkurenata nadmašuje korejski duo Hyundai Santa Fe i Kia Sorento, dok je Škoda Kodiaq nešto kraća. Međutim, dizajneri su opet obavili dobar posao. Ova gromada s velikom maskom, malim farovima i dugim poklopcem motora je jako zanimljiv koncept. Ako bi tražili sličan koncpet u masi drugig SUV-ova, rekli bi da iz nekih uglova CX-60 podjeća na Infiniti SUV QX70. Mišićavi pregibi, agresivni prorezi zraka, izdužena ''hauba'', kratka stražnjica i dosta hromiranih dekoracija su njihove zajedničke tačke. Međuosovinski razmak od 2870 mm je iznadprosječan, pa bi većina očekivala konfiguraciju sa sedam sjedišta, ali Mazda se ne odriče esencijalnih vrijednosti i ugađanja vozačkom užitku. Stvar je tome da je kabina pomaknuta poprilično nazad, a to ''jede'' značajan dio prostora unutra. No, zato postoje alternative, da kupci mogu birati između stila i praktičnosti. Ovdje je ipak riječ o ovom prvom, logično!

Sitan vez na prednjoj armaturi

Tek ćete u kabini početi u potpunosti uočavati prednosti vrhunske opreme. Neki od elemenata, uključujući sjedišta, usklađeni su u krem tonovima, dok je ploča s instrumentima ukrašena netradicionalnim dekorom sa šavovima - skoro kao tradicionalno vezivo s naših prostora. Prednja sjedišta su vrlo udobna, ali veličinom, tačnije dužinom bi mogla biti duža. S druge strane, dobro drže tijelo u bočnom naginanju. Sjedišta sprijeda u ovom paketu opreme su grijana i ventilirana (grijana su i nazad), nedostaje samo funkcija masaže. Međutim, Mazda može prepoznati lice i prema njemu prilagoditi memorisanu poziciju vozača. Ne samo sjedišta, već i upravljač, retrovizore, klimu, ''muziku'' ili head-up display. Zgodan trik za sve manje vremena kojeg imamo, a ovaj dio opreme se zove i-Activsense i dolazi od trećeg Homura paketa.

Budući da se centralnim ekranom od 12" također upravlja rotirajućom točkom, nema potrebe za dodirivanjem ekrana. Ovaj koncept je prisutan kod svih modela i kosntatno se nadograđuje, a ujedno je vrlo jednostavan i intuitivan u smislu grafike i efikasnosti, bez nepotrebnih dodataka ili komplikovanog menija. Vrlo je jednostavno postaviti tačno ono što vam je potrebno, osim toga, postoji zaseban taster na centralnoj konzoli za pozivanje "omiljenih" funkcija.

Govoreći o tipkama, na centralnoj konzoli je ostavljena zasebna ploča za podešavanje klime/temperature. Cijeli proces je tako praktičniji  lakši nego kod tapkanja i klizanja po ekranu. Osim toga, tipke su lijepo integrisane u kontrolnu ploču i izgledaju elegantno. Jedno je nejasno, zašto je tipka za klimu ugrađena na krajnjem desnom dijelu, te je najudaljenija za vozača. S lijeve strane upravljača nalazimo još nekoliko tipki, a ostatak korištenja kontrola povezanih s podacima na multimediji nalazi se na centralnoj konzoli.

Mazda je bila poprilično konzervativna s instrument pločom, pa izgled brojača se ne može posebno prilagoditi u više grafičkih rješenja od dva ponuđena. Promjene u boji osvjetljenja ploče s instrumentima vidljive su promjenom režima vožnje, pa recimo Sport režim logično poprima crveno osvjetljenje.

Prostor osrednji, oprema vrhunska

S obzirom na vanjske dimenzije automobila, očekivali smo prostraniji prostor unutra. Iako je kabina dovoljno široka, putnici iznad visine od 180 cm, ne mogu se osloniti na dovoljno prostora ispred koljena i iznad glave. Istina je da manji konkurenti mogu ponuditi više prostora od ovoga, ali ne mogu ponuditi uz ovako uređen interijer.

Kako samo dobro zvuče paketi opreme kod Mazde...Homura, Takumi...tačno, odišu nesvakidašnjim i nepotrošenim pojmovima kojima se kiti većina proizvođača. Takumi oprema se nalazi se na vrhu ponude. Između ostalog, karakterišu je dvobojni 20-colni točkovi, drveni umeci od pravog drveta i dio ručno rađenih detalja i sjedišta obložena bijelom kožom. Ispod ovog paketa nalazi se riznica stavki koje je teško pobrojati, pa vam ostavljamo link da se upoznate sa cijenama i kompletnom opremom. Cijene ulaznog modela Prime Line sa dizelom od 200 KS i zadnjim pogonom startaju od 90.980 KM, dok verzije sa jačim dizelom i 4x4 pogonom, koji se ne prodaje sa početnim paketom, već drugim po redu Exclusive Line kreću od 101.180 KM.

Prljavu naftu izgara efikasno

Nakon golemih tehnoloških ulaganja koja su ovu smrdljivu, prljavu i masnu tekućinu učinila da izgara, i to vrlo efikasno – u nekim slučajevima čišće od benzina, s manje emisija CO2, proizvođači su se mahom preko noći preorijentisali na struju. E, ta struja košta k'o sam đavo i elektrifikacija je većini proizvođača isisala većinu novca za istraživanje i razvoj. Košta i dobar dizelaš sa naprednim sistemom izgaranja, a takvom sistemu su se okrenuli uz Mazdi, jer se nisu uhvatili u ''strujno'' kolo tako lako smatravši da moderni dizelski motori trebaju biti veći dio privremenog rješenja dok čekamo da infrastruktura uhvati korak s električnim vozilima. Mazda je još uvijek drži na površini motore sa unutrašnjim sagorijevanjem i relativno pasivno prati elektrifikaciju.

Najnoviji i najveći model CX-60 ispod duge ''haube'' drži moderni dizelski ''šestak'' postavljen po dužini vozila, koji iz 3.283 kubična centimetra zapremine izvlači 254 KS. Dostupna je i verzija sa 200 KS, ali ona je namijenjena samo za zadnji pogon. Prema japanskoj marki, njegova je težina slična onoj 2.2 Skyactiv-D motora koji već imaju drugi modeli u ponudi i tu je već u velikoj prednosti. Također uključuje direktno ubrizgavanje, standardno putem common raila i novu tehnologiju djelimično prethodno miješanog kompresijskog paljenja s kontrolisanom distribucijom (DCPCI). Njegova je svrha poboljšati efikasnost motora, emisije i uštedu goriva. Sve to dovodi do toplinske efikasnosti veće od 40%. Na kraju, povezan je s Hybrid Boost sistemom sa dodatnim 48-voltnim napajanjem koji omogući motoru da se isključi u vožnji radi poboljšanja efikasnosti.

Kad potrošnja padne ispod 4 litra

Suma summarum, s ovom tehnološkom zbirkom, pazite auto je težak skoro 1900 kilograma, CX-60 ubrzava do 100 km/h za 7,4 sekunde, jurne skoro do 220 km/h, troši u prosjeku 5,3 lit. i ono što nikad nikome nije bilo bitno na bh. tržištu – izbacuje samo 137g CO2 po pređenom kilometru. Vau!

Kad nagazite tvrdu pedalu gasa, šestak prvo zagrgolja, zatim promiješa ''kukove'' karoserije, te na kraju ispali skoro dvije tone mase kao tane iz puščane cijevi. Kakav osjećaj je sjesti u šestaka u 2023.? Dobijete i sliku i zvuk. Volan je direktan, a ovjes kompromisno složen između udobnog i tvrdog, da ovu ''gromadu'' vrlo lako provučete krivinama uz strašan moment dizelaša, a s druge strane ugodno plovite na daljim putovanjima.

CX-60 je kreiran za dugih putovanja, gdje s 58 litara kapacitetnim tankom, i konačno 8-stepenim automatskim mjenjačem koji je baš nedostajao u Mazdinom portfoliju, možete hladno skinuti hiljadarku kilometara kao u neka stara dobra vremena. Istina, grad i uzbrdica su najveći potrošači, ali kad se otisne na otvorenu vožnju, potrošnja se spušta i ispod 4 litra. Mi smo zabilježili čak 3,5 litara krećući se linerano magistralom brzinom od 63 km/h, te oko 6,5 litara na autoputu pri 130 km/h.

Na kraju, kad pogledamo cijene modela koji nude šestocilindarski dizel, a znamo da su to premium automobili iz Audija, BMW-a i Mercedesa, CX-60 može biti samo njihova povoljnija alternativa. Ako ništa, dosta povoljnija i zanimljivija opcija od VW Touarega koji je negdje između, jer ostala konkurencija na papiru to u stvarnosti nije.

 

MAZDA CX-60 3.3 e-Skyactive D Takumi AWD

D-Š-V: 4,75 x 1,89 x 1,68 m

Međuosovinski razmak: 2,87 m

Prtljažnik: 570 lit

Motor: 6-cil, turbo-dizel, 3.283 ccm

Snaga kW/KS: 187/254 pri 3.750 o/m

Ob. moment: 550 Nm pri 1.500-2.400 o/m

Pogon: Na sva četiri točka

Mjenjač: Automatski, 8-stepeni

Ubrzanje: 7,4 s

Max brzina: 219 km/h

Potrošnja (prosjek): 5,3 lit

Masa: 1.874 kg

Tank za gorivo: 58 lit

Dimenzije točkova: 235/50 R20  

Garancija: 6g/150.000 km

Cijena osnovnog modela (Prime Line, 200 KS, RWD) – 90.980 KM

Cijena test modela bez dodatne opreme: 111.980

Dodatna oprema:

Metalik boja – 2.100 KM

Panoramski krov – 2.600 KM

Driver Pack – 3.200 KM
Sound Pack – 5.600 KM

BIHAMK

Povezane novosti

Mazda CX-60 – Premijera na bh. tržištu

Mazda CX-60 – Premijera na bh. tržištu

Testna staza Zalužani bila je 28. i 29. aprila mjesto susreta ljubitelja Mazde, ali i drugih zaljubljenika u kvalitetene, izuzetno dizajnirane i osmišljene automobile japanskog proizvođača. No, zvijezda događaja bila je nova Mazda CX-60.

Mazda ponovo osvježila Šesticu

Mazda ponovo osvježila Šesticu

Mazda Motor Corporation ponosno objavljuje da je osvježila svoju perjanicu Mazdu6. Osvježenje uključuje izdanje posebne verzije modela Mazda6 20th Anniversary Edition kako bi obilježili dvadesetu godišnjicu svoje limuzine.

Možda bi vas zanimalo