Izduvni gasovi iz vozila uglavnom su bezbojni i kada su takvi sve je u redu. Eventualno se može dogoditi da se dim čini bijele boje kada je vrijeme hladno, i to zbog kondenzacije. Dim se može razlikovati po svom intezitetu, ali i bojama, a svaka od njih ukazuje na drugačiji problem s vašim vozilom. Boje dima su najčešće plava, bijela ili crna, a svaka od njih se može povezati sa različitim kvarovima.
Plavi dim
Obavezno prvo provjerite nivo motornog ulja. Plavi dim ukazuje na to da vam motor dobiva ulje koje curi i sagorijeva ga. Slabi ventili, oštećeni klipovi i cilindri, ali još mnogo toga može biti problem. Ako odmah ne posjetite servis, može doći i do mnogo većih problema kao što su oštećenje senzora ili većih kvarova.
Bijeli dim
Najčešće se pojavljuje nakon startovanja hladnog motora. Zagrijavanjem motora stvara se kondenzacija u izduvnom sistemu, pa kako temperatura raste, tako i voda isparava. Bijeli dim je zapravo para, pa ne morate brinuti. Ipak, ako takav dim nastavi da izlazi iz auspuha duže vrijeme, to može ukazati na curenje rashladne tečnosti u motor, odnosno, da je vrijeme za zamjenu dihtunga glave motora. Uz to, bijeli dim se može pojavljivati ako motor ima problem s pregrijavanjem, ali to se lako uoči na instrument tabli. Ukoliko dođe do kvara turbo-kompresora velika količina ulja završiće u usisnom sistemu, pa će i to izazvati bijeli dim.
Crni dim
Kod benzinskih motora crni dim je znak da je u rezervoaru veoma jaka mješavina goriva, odnosno ima mnogo goriva, a malo vazduha. Još jedan znak da se radi o izrazito jakoj mješavini jeste i ako vam je izduvni ventil pokriven crnom čađi s unutrašnje strane. Kada su u pitanju dizeli, ovakva vrsta dima normalna je za veoma stare dizelske motore, posebno kada se pokreću brzo ili kada se naglo stisne papučica gasa. Međutim, kod novijih dizelskih modela se ne bi smio pojavljivati crni dim, odnosno kada se pojavi, ne smatra se normalnim. U tom slučaju crni dim je siguran znak da sistem ubrizgava previše goriva i nije ga moguće cijelog sagorjeti u datom vremenu.
Dakle, ako je naglo nastupila bilo koja od navedenih nepravilnosti potrebno je zaustaviti vozilo i provjeriti nivo motornog ulja ili rashladne tečnosti, te ako nešto nedostaje, to nam može biti brzi pokazatelj u čemu je zapravo problem. Međutim, ako su količine ulja i rashladne tečnosti na normalnom nivou, postoji mogućnost da se dim pojavio zbog povećane potrošnje goriva, te je u tom slučaju potrebno napraviti provjeru potrošnje goriva na uzorku od minimalno pređenih 100 km.
Povezane novosti

Zimska oprema od 1.4. prestaje biti obavezna
Obaveza posjedovanja zimske opreme na snazi je do 1.4.2025, nakon čega treba pristupiti pripremi vozila za vožnju na višim temperaturama.

Kada mijenjati ulje u motoru
Zamjena motornog ulja jedna je od ključnih aktivnosti koja direktno utiče na dugovječnost motora. Proizvođači automobila preporučuju interval po kilometraži ili vremenu. Važno je poštovati preporuke.

Oprezno s tempomatom, čak i adaptivni povećava šanse za nezgodu
Određene studije pokazuje da adaptivni tempomat može uzrokovati više nezgoda. Glavni je problem što korištenje ovog sistema povećava nepažnju vozača koji se previše oslanjaju na asistenciju autopilota.