Međutim, pri niskim okretajima motor nije štedljiviji, već ćete umjesto ostvarivanja “dobrobiti”, drastično skratiti vijek motora, posebno ako vozite pri preniskim okretajima pod opterećenjem.
Činjenica je da motor najmanje troši u uslovima u kojima se on „ne pati“ da postine željene performanse vožnje. Veća potrošnja je prouzrokovana vožnjom iza crvenog polja obrtomjera, kao i onda kada jedva radi i umjesto da ubrza, počne trzati kada pritisnete gas. Obzirom na ovo, nije teško zaključiti da motor najbolje radi u području optimalnog raspona obrtaja. To znači da je najveća uspješnost:
- 1.800 – 2.500 o/min za dizel,
- preko 3000 o/min za atmosferske benzince,
- 2.000 – 3.000 o/min za benzince s kompresorom.
Kada vozač vozi 40 km/h u petom stepenu prijenosa, ne samo da ne štedi gorivo, već se izlaže ogromnim troškovima. Stavljenje motora u takve uslove rada, koji su ispod sigurne vrijednosti rotacije negativno utiče na radne elemente motora i pogonskog sklopa. Naprimjer, mali broj obrtaja znači brže trošenje klipnih prstenova ili oštećenje samih klipova. Pri preniskim okretajima u motoru se dešava otežano hlađenje i podmazivanje. Sve to donosi pojačano habanje dijelova motora praćeno većim vibracijama. Pogonski lanaci, naprimjer, koji se danas koriste mnogo su tanji, pa se brže rastežu i mogu se čak i prekinuti. Međutim, niski su obrtaji smrtonosni i za plivajući zamajac, koji je danas standard ne samo u dizelima, već i u benzinskim automobilima.
Kritični uvjeti u kojima nikako ne treba voziti pri niskim okretajima su povećana opterećenja, kao što je recimo vožnja uzbrdo natovarenog automobila. Također, treba voditi računa o tome da ne ubrzavate iz preniskih obrtaja, nego je bolje ubaciti u niži stepen prijenosa i onda dati gas. U optimalnom području rada motor najbolje vuče i najmanje troši, a opterećenje je najmanje.
Povezane novosti
Savjeti pri započinjanju korištenja i vožnje električnog romobila
Ukoliko planirate da počnete voziti električni romobil ove sezone, preporučujemo da prvo vježbate i upoznate se sa pravilima koja se odnose na električne romobile. Ovdje ćete pronaći naše savjete kako započeti voziti električni na dobar i siguran način.
Korak po korak, pješačka odgovornost kao ključ sigurnosti
Nesmotrenost pješaka predstavlja jedan od najvećih izazova u urbanom saobraćaju, često rezultirajući opasnim situacijama i nesrećama. Bitno je podići svijest među pješacima o njihovoj odgovornosti iako se oni smatraju ugroženom kategorijom u saobraćaju.
Zimska oprema od 1. aprila/travnja više nije obavezna
Podsjećamo vozače da od 1. aprila/travnja 2024. godine nije obavezno posjedovanje zimske opreme na motornim vozilima u Bosni i Hercegovini, a u skladu sa Pravilnikom o saobraćaju u zimskim uslovima (Službeni glasnik BiH, broj 83/20).