Međutim, pri niskim okretajima motor nije štedljiviji, već ćete umjesto ostvarivanja “dobrobiti”, drastično skratiti vijek motora, posebno ako vozite pri preniskim okretajima pod opterećenjem.
Činjenica je da motor najmanje troši u uslovima u kojima se on „ne pati“ da postine željene performanse vožnje. Veća potrošnja je prouzrokovana vožnjom iza crvenog polja obrtomjera, kao i onda kada jedva radi i umjesto da ubrza, počne trzati kada pritisnete gas. Obzirom na ovo, nije teško zaključiti da motor najbolje radi u području optimalnog raspona obrtaja. To znači da je najveća uspješnost:
- 1.800 – 2.500 o/min za dizel,
- preko 3000 o/min za atmosferske benzince,
- 2.000 – 3.000 o/min za benzince s kompresorom.
Kada vozač vozi 40 km/h u petom stepenu prijenosa, ne samo da ne štedi gorivo, već se izlaže ogromnim troškovima. Stavljenje motora u takve uslove rada, koji su ispod sigurne vrijednosti rotacije negativno utiče na radne elemente motora i pogonskog sklopa. Naprimjer, mali broj obrtaja znači brže trošenje klipnih prstenova ili oštećenje samih klipova. Pri preniskim okretajima u motoru se dešava otežano hlađenje i podmazivanje. Sve to donosi pojačano habanje dijelova motora praćeno većim vibracijama. Pogonski lanaci, naprimjer, koji se danas koriste mnogo su tanji, pa se brže rastežu i mogu se čak i prekinuti. Međutim, niski su obrtaji smrtonosni i za plivajući zamajac, koji je danas standard ne samo u dizelima, već i u benzinskim automobilima.
Kritični uvjeti u kojima nikako ne treba voziti pri niskim okretajima su povećana opterećenja, kao što je recimo vožnja uzbrdo natovarenog automobila. Također, treba voditi računa o tome da ne ubrzavate iz preniskih obrtaja, nego je bolje ubaciti u niži stepen prijenosa i onda dati gas. U optimalnom području rada motor najbolje vuče i najmanje troši, a opterećenje je najmanje.
Povezane novosti
Tokom jeseni magla se češće javlja, vozite oprezno
Magla se često pojavljuje iznenada, što je čini opasnom za vozače. U svakom slučaju treba odmah povećati razmak, smanjiti brzinu i uključiti adekvatna svjetla, preporučuje ADAC.
ZIMSKO RAČUNANJE VREMENA – JOŠ JEDAN IZAZOV ZA VOZAČE
U noći sa subote, 25. oktobra na nedjelju, 26. oktobra 2025. godine, kazaljke na satu pomjeramo jedan sat unazad, čime prelazimo na zimsko računanje vremena.
Pravilno skladištenje guma je KLJUČNO za njihovu dugovječnost i sigurnost
Nakon svake zamjene pneumatika (guma) javlja se pitanje: gdje i kako čuvati gume do sljedeće sezone? Dijelimo savjete kako pravilno skladištiti zimske i ljetne gume, koje uslove treba osigurati i koliko košta profesionalno skladištenje.