Međutim, pri niskim okretajima motor nije štedljiviji, već ćete umjesto ostvarivanja “dobrobiti”, drastično skratiti vijek motora, posebno ako vozite pri preniskim okretajima pod opterećenjem.
Činjenica je da motor najmanje troši u uslovima u kojima se on „ne pati“ da postine željene performanse vožnje. Veća potrošnja je prouzrokovana vožnjom iza crvenog polja obrtomjera, kao i onda kada jedva radi i umjesto da ubrza, počne trzati kada pritisnete gas. Obzirom na ovo, nije teško zaključiti da motor najbolje radi u području optimalnog raspona obrtaja. To znači da je najveća uspješnost:
- 1.800 – 2.500 o/min za dizel,
- preko 3000 o/min za atmosferske benzince,
- 2.000 – 3.000 o/min za benzince s kompresorom.
Kada vozač vozi 40 km/h u petom stepenu prijenosa, ne samo da ne štedi gorivo, već se izlaže ogromnim troškovima. Stavljenje motora u takve uslove rada, koji su ispod sigurne vrijednosti rotacije negativno utiče na radne elemente motora i pogonskog sklopa. Naprimjer, mali broj obrtaja znači brže trošenje klipnih prstenova ili oštećenje samih klipova. Pri preniskim okretajima u motoru se dešava otežano hlađenje i podmazivanje. Sve to donosi pojačano habanje dijelova motora praćeno većim vibracijama. Pogonski lanaci, naprimjer, koji se danas koriste mnogo su tanji, pa se brže rastežu i mogu se čak i prekinuti. Međutim, niski su obrtaji smrtonosni i za plivajući zamajac, koji je danas standard ne samo u dizelima, već i u benzinskim automobilima.
Kritični uvjeti u kojima nikako ne treba voziti pri niskim okretajima su povećana opterećenja, kao što je recimo vožnja uzbrdo natovarenog automobila. Također, treba voditi računa o tome da ne ubrzavate iz preniskih obrtaja, nego je bolje ubaciti u niži stepen prijenosa i onda dati gas. U optimalnom području rada motor najbolje vuče i najmanje troši, a opterećenje je najmanje.
Povezane novosti
Zašto su LED sijalice izbor savremenih vozača
LED sijalice su savršen izbor za savremene vozače zbog svoje energetske efikasnosti, dugog vijeka trajanja i bolje vidljivosti. Pružaju brzu reakciju, smanjuju troškove održavanja i povećavaju sigurnost na putu u odnosu na halogene i xenonske sijalice.
Održivi transport u poslovanju: Kako smanjiti emisije i troškove prijevoza
S obzirom na sve veći pritisak na smanjenje emisije ugljičnog dioksida (CO2) i drugih štetnih plinova, održivi transport postaje ključna strategija za preduzeća koja žele smanjiti svoj ekološki otisak, a istovremeno optimizirati troškove poslovanja.
Manuelni ili automatski mjenjač? Prednost i nedostaci
Kada biramo između manuelnog i automatskog mjenjača za naše privatno vozilo, suočavamo se sa važnim pitanjima koja će utjecati na našu vožnju i iskustvo za volanom. Svaki od ovih mjenjača ima svoje prednosti i svoje mane, sve zavisi od potreba vozača.