Članak top banner 970x90
Savjeti

Rizik vožnje na niskim obrtajima

Među mnogim vozačima postoji mišljenje da vožnja na što nižim obrtajima donosi dobrobiti kao što je manja potrošnja goriva.

Autor: BIHAMK

Međutim, pri niskim okretajima motor nije štedljiviji, već ćete umjesto ostvarivanja “dobrobiti”, drastično skratiti vijek motora, posebno ako vozite pri preniskim okretajima pod opterećenjem.

Činjenica je da motor najmanje troši u uslovima u kojima se on „ne pati“ da postine željene performanse vožnje. Veća potrošnja je prouzrokovana vožnjom iza crvenog polja obrtomjera, kao i onda kada jedva radi i umjesto da ubrza, počne trzati kada pritisnete gas. Obzirom na ovo, nije teško zaključiti da motor najbolje radi u području optimalnog raspona obrtaja. To znači da je najveća uspješnost:

  • 1.800 – 2.500 o/min za dizel,
  • preko 3000 o/min za atmosferske benzince,
  • 2.000 – 3.000 o/min za benzince s kompresorom.

Kada vozač vozi 40 km/h u petom stepenu prijenosa, ne samo da ne štedi gorivo, već se izlaže ogromnim troškovima. Stavljenje motora u takve uslove rada, koji su ispod sigurne vrijednosti rotacije negativno utiče na radne elemente motora i pogonskog sklopa. Naprimjer, mali broj obrtaja znači brže trošenje klipnih prstenova ili oštećenje samih klipova. Pri preniskim okretajima u motoru se dešava otežano hlađenje i podmazivanje. Sve to donosi pojačano habanje dijelova motora praćeno većim vibracijama. Pogonski lanaci, naprimjer, koji se danas koriste mnogo su tanji, pa se brže rastežu i mogu se čak i prekinuti. Međutim, niski su obrtaji smrtonosni i za plivajući zamajac, koji je danas standard ne samo u dizelima, već i u benzinskim automobilima.

Kritični uvjeti u kojima nikako ne treba voziti pri niskim okretajima su povećana opterećenja, kao što je recimo vožnja uzbrdo natovarenog automobila. Također, treba voditi računa o tome da ne ubrzavate iz preniskih obrtaja, nego je bolje ubaciti u niži stepen prijenosa i onda dati gas. U optimalnom području rada motor najbolje vuče i najmanje troši, a opterećenje je najmanje. 

 

BIHAMK

Povezane novosti

Zimska oprema od 1. aprila/travnja više nije obavezna

Zimska oprema od 1. aprila/travnja više nije obavezna

Podsjećamo vozače da od 1. aprila/travnja 2024. godine nije obavezno posjedovanje zimske opreme na motornim vozilima u Bosni i Hercegovini, a u skladu sa Pravilnikom o saobraćaju u zimskim uslovima (Službeni glasnik BiH, broj 83/20).

Zašto nam se magle stakla automobila i kako to spriječiti?

Zašto nam se magle stakla automobila i kako to spriječiti?

Zamagljeno vjetrobransko staklo smanjuje vidljivost tokom vožnje, a samim tim i našu sigurnost u saobraćaju. Sa ovim problemom se suočavamo i ljeti i zimi, a posebno kada su padavine. Međutim, postoje neke metode koje umanjuju i sprječavaju ovaj problem.

Možda bi vas zanimalo