Savjeti

Kako funkcioniše ručna kočnica i koji tipovi postoje?

Ručna ili parking kočnica osigurava automobil kada je parkiran i sprečava incidente na nagibima. Koje vrste su dostupne, koji su uobičajeni kvarovi i koji su savjeti za održavanje?

Autor: BIHAMK

Vjerovatno zvuči pretenciozno raspravljati o ovoj temi, ali razumijevanje načina rada ručne kočnice nije samo znatiželja, jer ona je ključna za sprečavanje kotrljanja ili kretanja vašeg automobila nizbrdo dok je parkirano. Bilo da se radi o sistemu s polugom i sajlom ili električnom sistemu koji se aktivira običnim prekidačem, njena svrha je sigurno imobiliziranje zadnje osovine.

Ručna kočnica može biti u obliku poluge, papučice ili elektronskog dugmeta, ali njena funkcija je ista: blokiranje zadnjih točkova tako da se vozilo ne pomiče. Ujedno, djeluje kao kočnica za nuždu u slučaju kvara glavnog kočionog sistema, ali sa ograničenom efikasnošću

Mehanička ručna kočnica

Najčešće je zastupljena obična ručna kočnica. To je klasični sistem koji se aktivira povlačenjem klasične ili ručne poluge (ispod upravljača) ili čak pritiskom na papučicu – tipa kod Mercedesovih vozila. Radi pomoću čeličnih sajli koje zatežu kočione pločice ili zadnje čeljusti. Pouzdana je, ali zahtijeva podešavanja i održavanje kako bi se spriječio gubitak efikasnosti.

Električna ručna kočnica (EPB)

Električna parking kočnica zamjenjuje sajle elektromotorima koji primjenjuju silu na zadnje čeljusti. Aktivira se dugmetom i može se automatski aktivirati ili isključiti kada se automobil ugasi ili pokrene. Nudi veću praktičnost i sigurnost i integriše se sa sistemima kao što je pomoć pri kretanju uzbrdo.

Uobičajeni kvarovi

-Labavi, zahrđali ili prekinuti kablovi u mehaničkim sistemima

-Poteškoće s rukovanjem ručicom zbog istrošenosti pločica

-Ručica koja ne ostaje podignuta zbog kvara zupčastog mehanizma

-Problemi u EPB-u, kao što su pokvareni elektromotori ili pregorjeli osigurači

-Neispravni indikatori koji otežavaju prepoznavanje da li je aktivirana

Preporučeno održavanje i njega

-Redovno koristite ručnu kočnicu kako biste spriječili ukrućenje sajli

-Uvijek je otpustite prije vožnje kako biste spriječili habanje zadnjih kočnica

-Pri svakoj provjeri provjerite sajle, papučice i stezaljke

-Mijenjajte kočionu tekućinu prema preporukama proizvođača

-Pratite crveni indikator "P" na instrument ploči kako biste se uvjerili da je aktivna ili deaktivirana

Važnost ručne kočnice za sigurnost u saobraćaju

Bilo da je mehanička ili električna, ručna kočnica je ključni element za sigurnost vozila. Sprečava neočekivane pokrete, osigurava stabilnost pri parkiranju i djeluje kao rezerva u slučaju kvara glavne kočnice. Održavanje u dobrom stanju ne samo da produžava njen vijek trajanja, već i garantuje sigurnost putnika u vozilu i drugih vozača na cesti.

BIHAMK

Povezane novosti

Evropski izvještaj o saobraćajnoj nezgodi

Evropski izvještaj o saobraćajnoj nezgodi

U BIH, Evropski izvještaj o saobraćajnoj nezgodi je formular koji se koristi za evidentiranje saobraćajne nezgode bez prisustva policije, u slučaju kada nema povrijeđenih osoba, u pitanju je manja materijalna šteta i učesnici se međusobno slažu.

Možda bi vas zanimalo