Većini vozača se vjerovatno nekada desilo da na parkingu zateknu svoje vozilo sa probušenom gumom koja je rezultat nailaska na šaraf, ekser ili drugi oštri predmet u toku vožnje. Još gora situacija je kada se to dogodi u toku vožnje, gdje ukoliko na vrijeme ne primijetimo da nam je guma ispuhala, možemo istu još više oštetiti vozeći u takvom stanju.
Naravno, svi u svojim vozilima trebali bismo imati rezervni točak ili opremu kao što je sprej ili pjena u boci i kompresor kao dio obavezne opreme. Međutim, postoji još jedna opcija za popravak gume koja je poprilično jednostavna i jeftina, a veoma efikasna. Ono što vam je potrebno jeste set za reparaciju guma, koji možete kupiti u skoro svim prodavnicama auto dijelova i opreme. Pomoću ovog seta, moći ćete nekoliko puta da zakrpite Vaše gume, što je odlična stvar, naročito ako negdje putujete, jer na licu mjesta možete osposobiti gumu.
Prilikom reparacije, gumu ne morate ni skidati, već je možete reparirati dok se nalazi na automobilu, ukoliko vam to lokacija oštećenja dozvoljava. Preporučljivo je da točak podignete od zemlje pomoću dizalice.
Krpljenje se obavlja pomoću alata iz seta, filinga i ljepila koji popunjava rupu i omogućava da krpljenje bude uspješno.
Način upotrebe:
- Pronađite oštećenje koje je napravilo strano tijelo, te strano tijelo odstranite iz gume;
- Nakon toga koristite bušilicu "na T" sa uvrnutim vrhom kako bi pripremili i očistili rupu;
- Provucite filing kroz rupu koju držač ima na svom vrhu dok ne uđe do sredine. Filing treba namazati ljepilom osim ako je već prethodno namazan;
- Ubacite filing u rupu uz pomoć držača i ostavite samo da vani ostane nekoliko centimetara;
- Lagano povucite držač tako da se filing uvrne u unutrašnjost gume;
- Odsjecite višak filinga koji ostane vani.
Nakon toga, ponovno napušite gumu i provjerite da li guma gubi na pritisku.
Svakako, imajte na umu da ovaj set može poslužiti za krpljenje manjih oštećenja nastalih npr. od šarafa, eksera i slično, te da pomoću ovog seta ne možete zakrpiti gume koje su rasječene, poderane i koje su pretrpile velika oštećenja.
Povezane novosti

Zimska oprema od 1.4. prestaje biti obavezna
Obaveza posjedovanja zimske opreme na snazi je do 1.4.2025, nakon čega treba pristupiti pripremi vozila za vožnju na višim temperaturama.

Kada mijenjati ulje u motoru
Zamjena motornog ulja jedna je od ključnih aktivnosti koja direktno utiče na dugovječnost motora. Proizvođači automobila preporučuju interval po kilometraži ili vremenu. Važno je poštovati preporuke.

Oprezno s tempomatom, čak i adaptivni povećava šanse za nezgodu
Određene studije pokazuje da adaptivni tempomat može uzrokovati više nezgoda. Glavni je problem što korištenje ovog sistema povećava nepažnju vozača koji se previše oslanjaju na asistenciju autopilota.