Bosna i Hercegovina

Sjeverni dio autoceste na Koridoru 5c do kraja 2025.

U Mostaru je prije nekoliko dana potpisan do sada najveći pojedinačni ugovor za izgradnju autoceste na Koridoru 5c u visini od 361,7 miliona eura bez PDV-a.

Autor: Darko Omeragić

Javno preduzeće Autoceste FBiH i turski građevinski gigant Cengiz prije nekoliko dana su u Mostaru potpisali do sada najveći pojedinačni ugovor za izgradnju autoceste na Koridoru 5c. Riječ je o dionici Medakovo – Ozimice koja se nalazi na sjeveru naše zemlje. Dionica nije duga, proteže se na svega 21,3 kilometra, ali je zato iznimno skupa, čak 361,7 miliona eura i to bez PDV-a. Upravo zbog njene skupoće svojevremeno su Autoceste FBiH htjeli da je daju pod koncesiju. Tačnije, bila je ideja da se dionica Medakovo – Ozimice – Poprikuša da pod koncesiju. Međutim, ideja koja je nastala 2014. godine i na koju je potrošeno mnogo vremena je proglašena neizvodljivom.

S obzirom na to da je ideja o davanju dionice pod koncesiju propala, Autoceste FBiH su morale promijeniti model njenog ugovaranja i taj proces koji je trajao je devet konačno je prije nekoliko dana finiširan potpisivanjem ugovora s turskom građevinskom kompanijom koja se do sada već iskazala gradeći neke od dionica autoceste na Koridoru 5c. Promjena modela ugovaranja je dovela do potpisivanja najvećeg investicijskog ugovora u BiH u posljednje tri decenije. Ovaj ugovor se u odnosu na sve do sada potpisane razlikuje u tome što su ranije dodijeljivani ugovori za dionice duge od dva do deset kilometara, dakle, relativno kratke dionice.

 

Rok: 30 mjeseci

Na dionici Medakovo – Ozimice će biti izgrađena otvorena trasa autoceste, petlja dva dvostrana odmorišta, osam mostova i vijadukti, dva nadvožnjaka, 15 podvožnjaka i jedan tunel dužine 2.200 metara. Zajedno s dionicom Putnikovo brdo – Medakovo čija gradnja je počela u novembru prošle godine činit će jednu funkcionalnu saobraćajnu cjelinu. Gradnja ove dionice će biti finansirana kreditom Evropske investicijske banke (EIB) i bespovratnim sredstvima Evropske unije (u okviru Agende za povezivanje preko investicijskog okvira za Zapadni Balkan – WBIF), a izvođači radova su dobili rok od 30 mjeseci za završetak posla, odnosno dvije i po godine.

Direktor JP Autoceste FBiH Elmedin Voloder je najavio da bi sjeverni dio autoceste na koridoru trebao biti završen vrlo brzo – do kraja 2025. godine. A na sjevernom dijelu autoceste je, uz dioniu Medakovo – Ozimice ostalo da se izgradi i dionica Ozimice – Poprikuše u dužini od 12,9 kilometara. Voloder je poslije potpisivanja ugovora s turskom kompanijom najavio buduće projekte.

''Pripremili smo realizaciju radova na dionicama autoceste na Koridoru 5c za novih 85 kilometara i investicijama od oko četiri milijarde KM. Već imamo potpisana dva ugovora u vrijednosti većoj od milijardu KM, a do kraja trećeg kvartala ove godine pripremit će potpisivanje i ostalih ugovora'', rekao je Voloder.

Predstavnik turske kompanije Aziz Cengiz je rekao da je najnoviji ugovor zapravo samo potvrda dobre saradnje koju su vlasti FBiH imale s tom turskom kompanijom koja je do sada, prema njegovim riječima, uspješno i u roku završavale sve projekte na autocesti kroz BiH.

Novi investicioni ciklus

U Bosni i Hercegovini je trenutno aktivno sedam velikih gradilišta autoceste u dužini od oko 40 kilometara i čija je vrijednost 1,2 milijarde KM. Za novi investicijski ciklus je osigurano još 3,4 milijarde KM i u ovoj godini se otvara šest novih gradilišta za još 75 kilometara autoceste. I dok su sasvim realne prognoze da se cijela autocesta od Sarajeva do Doboja završi do kraja 2025. godine mašine bruje i na jugu BiH. Najdinamičnije je na poddionici Počitelj – Zvirovići, dugoj 11,07 kilometara, i koja je podijeljena na dva LOT-a i to LOT1 (petlja Počitelj – početak mosta Počitelj i kraj mosta Počitelj – petlja Zvirovići u vrijednosti od 56,5 miliona eura bez PDV-a. LOT 2 je sam most Počitelj u dužini od 945 metara s maksimalnom visinom od 100 metara i čija gradnja košta 28,1 milion eura bez PDV-a. Izgradnja ove dionice zajedno s mostom dodijeljena je kompanijama iz Kine i Azerbejdžana, a radovi su počeli krajem 2019. godine. LOT 1 ove dionice je trebao biti završen za 24 mjeseca, a LOT 2, odnosno most za 30 mjeseci. Međutim, rokovi za izgradnju su iz raznih okolnosti probijani nekoliko puta tako još nema naznaka kada bi radovi na ovoj dionici i mostu koji će spojiti dvije obale rijeke Neretve konačno biti završeni.

BIHAMK

Povezane novosti

Počinje gradnja kompletnog sjevernog dijela Koridora 5c

Počinje gradnja kompletnog sjevernog dijela Koridora 5c

Za dionicu Ponirak – Vraca osigurano dodatno zaduženje od 7,5 miliona eura, a za južnu trasu Ivan – Ovčari cijeli kredit od 162 miliona eura. Istovremeno je potpisan i ugovor za gradnju dionice Putnikovo Brdo – Medakovo u centralnom dijelu BiH.

Možda bi vas zanimalo