Počinje gradnja kompletnog sjevernog dijela Koridora 5c
Za dionicu Ponirak – Vraca osigurano dodatno zaduženje od 7,5 miliona eura, a za južnu trasu Ivan – Ovčari cijeli kredit od 162 miliona eura. Istovremeno je potpisan i ugovor za gradnju dionice Putnikovo Brdo – Medakovo u centralnom dijelu BiH.
Tri važna događaja za nastavak gradnje autoceste na Koridoru 5c obilježila su početak novembra. Prvi od njih je odluka Vlade FBiH da na prijedlog Ministarstva finansija FBiH prihvati dvije inicijative za osiguranje sredstava namijenjenih za izgradnju dvije dionice autoceste: Ponirak – Vraca i Ivan – Ovčari.
Za dionicu autoceste Ponirak – Vraca odobrena su dodatna sredstva u iznosu od 7,5 miliona eura. Riječ je o dogovoru federalnih institucija za Evropskom investicijskom bankom (EIB), od koje je i uzet kredit za ovu svrhu, da se tehnički opis i finansijska struktura ugovora o finansiranju ove dionice dopune pridruživanjem podataka koji se odnose na susjednu dionicu autoceste tunel Zenica – Donja Gračanica. Kako su pojasnili iz Federalne vlade došlo je do izmjena projektnog rješenja i građevinske dozvole, te je dužina dionica Ponirak – Vraca, odnosno tunela Zenica povećana i sada iznosi 3,4 kilometra (lijeva cijev) i 3,5 desna cijev. Nakon ovoga novi tehnički opis projekta trebao bi obuhvatiti autocestu u dužini od 6,2 kilometra između Ponirka i Donje Gračanice koji se nalaze u centralnom dijelu naše zemlje.
Na prelazu između Bosne i Hercegovine
Druga inicijativa koju je podržala Vlada FBiH se odnosi na kreditno zaduženje kod EIB-a od 162 miliona eura za izgradnju poddionice autoceste Ivan – Ovčari. Ova poddionica je duga 10,075 kilometara, a počinje odmah nakon portala nedavno otvorenog tunela Ivan na prelazu između Bosne i Hercegovine. Ovu poddionicu čine mostovi i tuneli (12 mostova u ukupnoj dužini od 3,6 kilometara i šest tunela koji su, također, dugi 3,6 kilometara). Ova poddionica prolazi kroz naselja Vrbljani, Badanj, Gajevo, Bradina i Zukići, a završava privremenim spojem na magistralnu cestu M-17 u Ovčarima.
Nakon što je Vlada FBiH prihvatila inicijativu za kreditno zaduženje kao osnovu za vođenje pregovora s EIB-om, federalna ministarstva finansija, te prometa i komunikacija i Javno preduzeće Autoceste FBiH zaduženi su da u timove za pregovore imenuju ovlaštene predstavnike. Tek nakon tih pregovora biće donesena konačna odluka o tome da se JP Autoceste FBiH zaduže kod ove banke.
Osim ovoga za Koridor 5c se sredinom novembra desio još jedan značajan dogovor, a to je potpisivanje ugovora za izgradnju dionice autoceste Putnikovo brdo – Medakovo koja će biti duga 8,5 kilometara. Najznačajnija informacija u vezi ove dionice je da košta 167 miliona eura s PDV-om i da je rok za izgradnju dvije godine. Nakon provedenog tendera ugovor o izgradnju ove dionice u Mostaru su potpisali čelni ljudi JP Autoceste FBiH Elmedin Voloder, te Euro-Asfalta Jasmin Bučo i federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić.
Na ovoj dionici će se graditi šest mostova, jedan cut&cover tunel, pet potputnjaka, jedan natputnjak, sedam hidrotehničkih objekata, dvije petlje, čeono naplatno mjesto, te jedan centar za održavanje i kontrolu prometa na autocesti. Dio ovog projekta će biti i druge prirodne prepreke poput regulacije rijeke Usore u dužini koja je potrebna za izvođenje radova na ovoj dionici, kao i rijeke Tešanjke. Plan je i da se izmjesti postojeća magistralna cesta M-4 u dužini od 8,5 kilometara, te rekonstruišu lokalne ceste.
Mašine na sedam gradilišta
Direktor JP Autoceste FBiH Elmedin Voloder je nakon potpisivanja ovog ugovora rekao da je sada aktuelno sedam gradilišta na Koridoru 5c u dužini od oko 40 kilometara.
''Naš plan je da u naredne dvije godine u prometu bude novih 23 kilometra autoceste na sjeveru Koridora 5c. Do kraja ove i tokom naredne godine započinjem izgradnju 85 kilometara modernih saobraćajnica čija je vrijednost 3,5 milijarde eura. U naredne dvije do tri sedmice trebalo bi da potpišemo i ugovor o izgradnji dionice Medakovo – Ozimice'', rekao je Voloder i dodao da će do Nove godine početi gradnja kompletnog sjevernog dijela Koridora 5c, što je oko 50 kilometara.
Gradnju ove dionice FBiH će finansirati kreditom koji je uzela od Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), kao i bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Nije zgoreg spomenuti i da je prije nekoliko dana održan sastanak prvog čovjeka Autocesta FBiH Elmedina Volodra s načelnikom Općine Jablanica Damirom Šabanovićem gdje se u kontekstu početka izgradnje tunela Prenj koja počinje dogodine razgovaralo i o optimizaciji trase magistralne ceste M-17 koja prolazi kroz ovu općinu. Sastanak je održan u skladu sa zaključkom Doma naroda Parlamenta FBiH iz februara 2017. kojim su investitori zaduženi da uz uštedu novca koja je došla nakon optimizacije trase autoceste Konjic-petlja Ovčari – Mostar sjever predvidi i optimizaciju, modernizaciju i ubrzanje cestovnog prometa osiguravanjem najpovoljnijeg priključka s magistralne ceste M-17 na Koridor 5c. Ovom zanimljivom temom bavit ćemo se u jednom od naših narednih tekstova.
Povezane novosti
Vlada FBiH raspetljava željeznički Gordijev čvor?
Koplja se i dalje lome oko obnove željezničke pruge, a u svemu je na površinu isplivala nedovoljna koordiniranost između glavnih aktera – Željeznica FBiH i Vlade FBiH.
Jesenja bajka na Zelengori
Kako je put do Kladopoljskog jezera, nekropole stećaka na Čengića bari i dalje ka Masnoj bari, spojio čuvenog irskog književnika i legendarnog američkog režisera, pročitajte u putopisu našeg urednika sa Zelengore.
Izabrana najbolja trasa poddionice Mostar jug – Tunel Kvanj
Ova poddionica počinje petljom Mostar jug koja se nalazi u blizini mostarskog aerodroma Ortiješ i predstavlja sjecište autoceste s postojećim magistralnim putem M6-1 povezujući autocestu s južnim dijelom Mostara.