Raspisan tender za gradnju poddionice Medakovo – Ozimice vrijedne 160 miliona eura
Na ovoj poddionici gradit će se, pored otvorene trase autoceste, još jedna petlja, dva dvostrana odmorišta, osam mostova, vijadukti, dva nadvožnjaka, čak 15 podvožnjaka i tunel dužine 2.200 metara.
Ipak se kreće, rekao je, navodno, pred inkvizijskim sudom prije nekoliko stotina godina otac moderne nauke, italijanski matematičar, fizičar, astronom i filozof Galileo Galilei. Ne baš tim riječima i ne baš za istu stvar ustvrdio je prije nekoliko dana premijer FBiH Fadil Novalić rekavši da će autocesta na Koridoru 5c biti završena, ako ne do 2028, onda sasvim sigurno do 2030. godine, misleći pri tome, dakako, na onaj dio najvažnije bh. saobraćajnice koji će prolaziti kroz FBiH.
''Osigurali smo izvore finansiranja za još 120,9 kilometara autoceste na Koridoru 5c'', kazao je početkom juna na posebnom brifingu za novinare u Sarajevu kojem smo prisustvovali.
Koridor 5c jedan je od rijetkih velikih projekata u Bosni i Hercegovini oko kojeg ne postoji ni najmanji spor u inače vrlo komplikovanim političkim odnosima s kojima živimo u posljednje tri decenije.
Građevinska sezona u punom jeku
Štaviše, svaki novi kilometar bilo kakve ceste u BiH odlično služi i za ličnu i političku promociju što se u javnosti uglavnom toleriše jer je bh. građanima prije svega u interesu da se konačno provozaju novim i modernim putevima.
Već uveliko traje ozbiljna građevinska sezona i tamo gdje su projekti ugovoreni mašine bruje, a građevinari rade.
Baš prije nekoliko dana, Javno preduzeće Autoceste FBiH je objavilo međunarodni tender za izgradnju poddionice autoceste na Koridoru 5c Medakovo – Ozimice (kod Tešnja) u dužini od 21,3 kilometra. Ova poddionica se nalazi na dionici Medakovo – Poprikuše. Procijenjena vrijednost radova na ovoj poddionici je oko 160 miliona eura bez poreza na dodatnu vrijednost, a rok za dostavljanje ponuda je 9. august.
Na ovoj poddionici gradit će se, pored otvorene trase autoceste još jedna petlja, dva dvostrana odmorišta, osam mostova, vijadukti, dva nadvožnjaka, čak 15 podvožnjaka i tunel dužine 2.200 metara. Predviđeni rok za izgradnju ovako kompleksne i teške poddionice je 30 mjeseci, odnosno dvije i po godine.
Iz Autocesta su objavili da će gradnja biti finansirana sredstvima Evropske investicijske banke (EIB), te bespovratnim sredstvima Evropske unije (EU) u iznosu od 79 miliona eura u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).
Povodom ove lijepe vijesti oglasio se i direktor Javnog preduzeća Autoceste FBiH Elmedin Voloder koji je kazao da slijede godine realizacije velikih projekata što će iziskivati i velika ulaganja.
''S tim ciljem nova Uprava Autocesta FBiH je značajno ubrzala sve procese. Uskoro ćemo raspisati i posljednji tender na sjevernom dijelu zemlje čime će cijeli taj dio biti u određenoj fazi gradnje. Riječ je o poddionici autoceste Ozimice – Poprikuše za koju ćemo izabrati izvođača do kraja godine. Procjene su da bi radovi trebali trajati tri godine, tako da ćemo sjeverni dio autoceste na Koridoru 5c kroz Bosnu, od Sarajeva do Doboja završiti do kraja 2025. godine'', rekao je Elmedin Voloder.
Prve dionice kroz RS
I upravo negdje kod Doboja kreću i dionice autoceste na Koridoru 5c koje prolaze kroz Republiku Srpsku. Tu se uskoro očekuje završetak izgradnje prve dionice ove autoceste kroz RS koja je duga 5,6 kilometara, a čija je gradnja počela u junu 2019. godine. Riječ je o trasi koja počinje petljom Tovira, a završava petljom Kostajnica. Njena gradnja je koštala oko 70 miliona eura, a finansirana je kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i bespovratnim sredstvima EU. U trenutku pisanja ovog teksta građevinari su postavljali habajući sloj asfalta, rasvjetu i naplatnu rampu na ovoj kratkoj dionici. Izvođač radova na ovoj dionici građevinska kompanija ''Integral Inžinjering'' je saopćila da je na gradnji angažovano 250 radnika koji rade 12 sati dnevno.
U novembru prošle godine počela je gradnja i druge dionice autoceste na Koridoru 5c kroz RS koja će biti duga oko 5,5 kilometara. Ova dionica koja je spojena s već pomenutom trasom počinje u Kostajnici, a završava na Putnikovom brdu. Iako je isto tako kratka, mnogo je složenija od prve dionice jer će na njoj biti nekoliko velikih objekata (vijadukta, nadvožnjaka, podvožnjaka, usjeka, mostova i dva tunela). Ipak, i ova dionica bi trebala biti izrađena u roku od tri godine, odnosno do kraja 2024. godine.
Veoma je bitno da gradnja nijedne od ove dvije dionice neće poskupjeti unatoč poskupljenju građevinskog materijala i goriva.
Do kraja godine će početi gradnja i treće dionice autoceste na Koridoru 5c kroz RS. Riječ je o dionici od Tovire do Vukosavlja čija će gradnja koštati vrtoglavih 240 miliona eura.
Povezane novosti
Vlada FBiH raspetljava željeznički Gordijev čvor?
Koplja se i dalje lome oko obnove željezničke pruge, a u svemu je na površinu isplivala nedovoljna koordiniranost između glavnih aktera – Željeznica FBiH i Vlade FBiH.
Jesenja bajka na Zelengori
Kako je put do Kladopoljskog jezera, nekropole stećaka na Čengića bari i dalje ka Masnoj bari, spojio čuvenog irskog književnika i legendarnog američkog režisera, pročitajte u putopisu našeg urednika sa Zelengore.
Izabrana najbolja trasa poddionice Mostar jug – Tunel Kvanj
Ova poddionica počinje petljom Mostar jug koja se nalazi u blizini mostarskog aerodroma Ortiješ i predstavlja sjecište autoceste s postojećim magistralnim putem M6-1 povezujući autocestu s južnim dijelom Mostara.