Bosna i Hercegovina

Odobreno još 35 miliona eura za izgradnju autocesta

Što se tiče kredita od 25 miliona eura koji je podržala Vlada FBiH njime će naša zemlja od OPEC Fonda graditi autocestu na pravcu Nemila – Donja Gračanica (Zenica sjever) i poddionicu Vranduk – Ponirak.

Autor: Darko Omeragić

Vlada FBiH je prije dvije sedmice donijela dvije vrlo bitne odluke pomoću kojih je FBiH krenula u još jedan veliki ciklus izgradnje autoceste na Koridoru 5c. Prvom odlukom prihvaćen je grant od 12 miliona eura, a drugom je odobreno dodatno zaduženje u ukupnom iznosu od 25 miliona eura.

Dvanaest miliona eura stiže od Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Riječ je o novcu iz Programa Evropski zajednički fond za Zapadni Balkan koji će biti iskorišten za gradnju obilaznice Doboj na poddionici Putnikovo Brdo – Medakovo koja je duga oko 8,5 kilometara. Ovim grantom, precizirano je, finansirat će se gradnja šest mostova, tunela, tri potputnjaka, jednog natputnjaka, dvije petlje, čeonog naplatnog mjesta, bočnog naplatnog mjesta i centra za održavanje i kontrolu prometa (COKP). Dio ovog projekta će biti i regulacija toka rijeka Usora i Tešanjka, te izmještanje magistralne ceste M-4.

Prometno povezivanje BiH

Ova dionica autoceste značajna je i zbog činjenice što se nalazi u blizini entitetske linije, pa će njenom izgradnjom i sanacijom, te izmještanjem magistralnih puteva koji su ranije izgrađeni doći do potpunog prometnog povezivanja cesta u oba entiteta u ovom dijelu BiH.

Što se tiče kredita od 25 miliona eura koji je podržala Vlada FBiH njime će naša zemlja od OPEC Fonda graditi autocestu na pravcu Nemila – Donja Gračanica (Zenica sjever) i poddionicu Vranduk – Ponirak, a o kojoj smo na ovom mjestu pisali prošlog mjeseca. Vlada FBiH je sada prijedlog odluke o davanju saglasnosti na ovo dodatno zaduženje uputila na usvajanje Federalnom parlamentu koji će, nema sumnje, dati zeleno svjetlo. Ovim novcem će biti finansirane tri komponente izgradnje pomenute poddionice u dužini od 17,6 kilometara. Projektovana brzina ovoj poddionici je 120 kilometara na sat. Novim sredstvima će biti plaćen preostali iznos radova i pokriveni dodatni troškovi koji će nastati zbog geotehničkih istraživanja i u izgradnju petlje Zenica sjever s naplatnim kućicama, kao i premještanje lokalnih cesta.

Dio ove priče će biti i eksproprijacija, odnosno plaćanje zemljišta njihovim vlasnicima.

Izgradnja poddionice Vranduk – Ponirak nastavljena je nedavno nakon što je krajem januara potpisan Aneks ugovora s izvođačima radova azerbejdžanskim Azvirtom i bh. građevinskom kompanijom Hering, a novi rok za završetak posla koji su dobili izvođači radova na ovoj dionici dugoj 5,3 kilometra sada je 31. mart 2026. godine. Nakon što je izvršena revizija projekta poddionice Vranduk – Ponirak novost su poboljšana tehnička rješenja s ciljem smanjenja visine zaštitnih kosina i denivelacija trase između saobraćajnih traka. Napravljena je i nova konstrukcija poddionce, ''cut&cover'' tuneli, vijadukti i zaštita kosina.

Radovi i na jugu zemlje

Istovremeno se veliki radovi najavljuju i na jugu BiH. Uskoro će biti objavljeno ko je dobio posao izgradnje dionice autoceste Mostar jug – tunel Kvanj, a na proljeće se očekuje i potpisivanje ugovora. Ova  dionica bi, prema informacijama iz Javnog preduzeća Autoceste FBiH trebala biti izgrađena do kraja 2028. godine. Njena ukupna dužina je oko 9,2 kilometra, a kada se završi to će značiti da je završena i cijela autocesta od Mostara do granice s Hrvatskom jer je ranije izgrađena dionica Buna – Počitelj, a aktivno se radi i na završetku sanacije mosta Počitelj. Dionicu Mostar jug – tunel Kvanj će finansirati EBRD kreditom od 60 miliona eura kojem će se pridružiti i bespovratna sredstva Evropske unije u iznosu od 30,33 miliona eura. Iz JP Autoceste FBiH su podsjetili da je Vlada FBiH u julu prošle godine još jednom razmatrala pitanje trase kojom će prolaziti pomenuta dionica, te je utvrdila da je u skladu s Prostornim planom područja posebnih obilježja od značaja za Federaciju BiH ''Autocesta na Koridoru 5c'' koji je usvojio Parlament FBiH i da na njoj neće biti nikakvih dodatnih korekcija.

Usput da spomenemo i most Počitelj s kojim su se prošle godine dogodili nepredviđeni problemi. Prema posljednjim informacijama, radovi na sanaciji pukotina će biti završeni za nekoliko mjeseci, a kompletan most do početka ljetnih sezone čime bi naša zemlja trebala dobiti jedan od najimpozantnijih objekata na Koridoru 5c i koji spada u sami vrh cestogradnje na zahtjevnim geografskim područjima.

BIHAMK

Povezane novosti

Jesenja bajka na Zelengori

Jesenja bajka na Zelengori

Kako je put do Kladopoljskog jezera, nekropole stećaka na Čengića bari i dalje ka Masnoj bari, spojio čuvenog irskog književnika i legendarnog američkog režisera, pročitajte u putopisu našeg urednika sa Zelengore.

Možda bi vas zanimalo