Vlada FBiH je prije dvije sedmice donijela dvije vrlo bitne odluke pomoću kojih je FBiH krenula u još jedan veliki ciklus izgradnje autoceste na Koridoru 5c. Prvom odlukom prihvaćen je grant od 12 miliona eura, a drugom je odobreno dodatno zaduženje u ukupnom iznosu od 25 miliona eura.
Dvanaest miliona eura stiže od Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Riječ je o novcu iz Programa Evropski zajednički fond za Zapadni Balkan koji će biti iskorišten za gradnju obilaznice Doboj na poddionici Putnikovo Brdo – Medakovo koja je duga oko 8,5 kilometara. Ovim grantom, precizirano je, finansirat će se gradnja šest mostova, tunela, tri potputnjaka, jednog natputnjaka, dvije petlje, čeonog naplatnog mjesta, bočnog naplatnog mjesta i centra za održavanje i kontrolu prometa (COKP). Dio ovog projekta će biti i regulacija toka rijeka Usora i Tešanjka, te izmještanje magistralne ceste M-4.
Prometno povezivanje BiH
Ova dionica autoceste značajna je i zbog činjenice što se nalazi u blizini entitetske linije, pa će njenom izgradnjom i sanacijom, te izmještanjem magistralnih puteva koji su ranije izgrađeni doći do potpunog prometnog povezivanja cesta u oba entiteta u ovom dijelu BiH.
Što se tiče kredita od 25 miliona eura koji je podržala Vlada FBiH njime će naša zemlja od OPEC Fonda graditi autocestu na pravcu Nemila – Donja Gračanica (Zenica sjever) i poddionicu Vranduk – Ponirak, a o kojoj smo na ovom mjestu pisali prošlog mjeseca. Vlada FBiH je sada prijedlog odluke o davanju saglasnosti na ovo dodatno zaduženje uputila na usvajanje Federalnom parlamentu koji će, nema sumnje, dati zeleno svjetlo. Ovim novcem će biti finansirane tri komponente izgradnje pomenute poddionice u dužini od 17,6 kilometara. Projektovana brzina ovoj poddionici je 120 kilometara na sat. Novim sredstvima će biti plaćen preostali iznos radova i pokriveni dodatni troškovi koji će nastati zbog geotehničkih istraživanja i u izgradnju petlje Zenica sjever s naplatnim kućicama, kao i premještanje lokalnih cesta.
Dio ove priče će biti i eksproprijacija, odnosno plaćanje zemljišta njihovim vlasnicima.
Izgradnja poddionice Vranduk – Ponirak nastavljena je nedavno nakon što je krajem januara potpisan Aneks ugovora s izvođačima radova azerbejdžanskim Azvirtom i bh. građevinskom kompanijom Hering, a novi rok za završetak posla koji su dobili izvođači radova na ovoj dionici dugoj 5,3 kilometra sada je 31. mart 2026. godine. Nakon što je izvršena revizija projekta poddionice Vranduk – Ponirak novost su poboljšana tehnička rješenja s ciljem smanjenja visine zaštitnih kosina i denivelacija trase između saobraćajnih traka. Napravljena je i nova konstrukcija poddionce, ''cut&cover'' tuneli, vijadukti i zaštita kosina.
Radovi i na jugu zemlje
Istovremeno se veliki radovi najavljuju i na jugu BiH. Uskoro će biti objavljeno ko je dobio posao izgradnje dionice autoceste Mostar jug – tunel Kvanj, a na proljeće se očekuje i potpisivanje ugovora. Ova dionica bi, prema informacijama iz Javnog preduzeća Autoceste FBiH trebala biti izgrađena do kraja 2028. godine. Njena ukupna dužina je oko 9,2 kilometra, a kada se završi to će značiti da je završena i cijela autocesta od Mostara do granice s Hrvatskom jer je ranije izgrađena dionica Buna – Počitelj, a aktivno se radi i na završetku sanacije mosta Počitelj. Dionicu Mostar jug – tunel Kvanj će finansirati EBRD kreditom od 60 miliona eura kojem će se pridružiti i bespovratna sredstva Evropske unije u iznosu od 30,33 miliona eura. Iz JP Autoceste FBiH su podsjetili da je Vlada FBiH u julu prošle godine još jednom razmatrala pitanje trase kojom će prolaziti pomenuta dionica, te je utvrdila da je u skladu s Prostornim planom područja posebnih obilježja od značaja za Federaciju BiH ''Autocesta na Koridoru 5c'' koji je usvojio Parlament FBiH i da na njoj neće biti nikakvih dodatnih korekcija.
Usput da spomenemo i most Počitelj s kojim su se prošle godine dogodili nepredviđeni problemi. Prema posljednjim informacijama, radovi na sanaciji pukotina će biti završeni za nekoliko mjeseci, a kompletan most do početka ljetnih sezone čime bi naša zemlja trebala dobiti jedan od najimpozantnijih objekata na Koridoru 5c i koji spada u sami vrh cestogradnje na zahtjevnim geografskim područjima.
Povezane novosti
Vlada FBiH raspetljava željeznički Gordijev čvor?
Koplja se i dalje lome oko obnove željezničke pruge, a u svemu je na površinu isplivala nedovoljna koordiniranost između glavnih aktera – Željeznica FBiH i Vlade FBiH.
Jesenja bajka na Zelengori
Kako je put do Kladopoljskog jezera, nekropole stećaka na Čengića bari i dalje ka Masnoj bari, spojio čuvenog irskog književnika i legendarnog američkog režisera, pročitajte u putopisu našeg urednika sa Zelengore.
Izabrana najbolja trasa poddionice Mostar jug – Tunel Kvanj
Ova poddionica počinje petljom Mostar jug koja se nalazi u blizini mostarskog aerodroma Ortiješ i predstavlja sjecište autoceste s postojećim magistralnim putem M6-1 povezujući autocestu s južnim dijelom Mostara.