Mašine bruje u tunelima Hranjen i Kobilja Glava, most Počitelj gotov do augusta?
Upravo na ovim objektima trenutno je ''najživlje''. Osim radnika koji tu moraju biti, ova gradilišta su u fokusu kantonalnih i federalnih političara koji ih posjećuju, dok mašine bruje...
Tuneli Hranjen i Kobilja Glava, te most Počitelj trenutno su najveći infrastrukturni objekti u Bosni i Hercegovini koji su u izgradnji i sva tri su od ključne važnosti. Tunel Hranjen za stanovnike Goražda, a tunel Kobilja Glava za Sarajlije. Bez mosta Počitelj, nema ni autoceste na Koridoru 5c.
Upravo na ovim objektima trenutno je ''najživlje''. Osim radnika koji tu moraju biti, ova gradilišta su u fokusu kantonalnih i federalnih političara koji ih posjećuju, dok mašine bruje...
Dok ovo pišemo iz Vlade FBiH i JP Autoceste FBiH saopštavaju da su osigurali dodatna sredstva za nastavak gradnje 5,5 kilometara dugog tunela Hranjen koji će se nalaziti na brzoj cesti Sarajevo – Goražde. Također, iz JP Autoceste FBiH su poručili da bi tunel trebao biti završen za tri godine za šta su tom periodu predvidjeli dodatnih 150 miliona KM (30 miliona KM u ovoj godini). Novac je osiguran iz vlastitih sredstava ovog preduzeća i od redovnih transfera iz budžeta FBiH. Premijer BPK-a i član Odbora za praćenje realizacije projekta Edin Ćulov je prije nekoliko dana rekao da je iz pravca Goražda iskopano 1.750 metara glavne tunelske cijevi, a iz pravca Prače oko 800 metara, što je kada se sve sabere oko pola ukupne dužine ovog tunela. Paralelno s bušenjem tunela radi se i na eksproprijaciji zemljišta koje se nalazi na trasi brze ceste Sarajevo – Goražde, što je iz pravca Prače završeno, a trenutno se radi na izuzimanju zemljišta iz pravca Goražda.
Novca će biti dovoljno
S novcem za tunel, čini se, ne bi trebalo biti problema jer je Vlada FBiH od prošle godine do prije nekoliko dana izdvojila dodatnih 60 miliona KM.
U isto vrijeme mašine bruje i u sarajevskom tunelu Kobilja Glava čija gradnja je počela prošle godine. Taj tunel, također, gradi sarajevska građevinska kompanija Euro-Asfalt. Riječ je o dvocjevnom tunelu koji će biti dug oko 682 metra i nalazi se na budućoj Prvoj transverzali kojom se centar Sarajeva povezuje s Vogošćom. Prije nekoliko dana je objavljeno da su iskopana 123 metra desne tunelske cijevi tunela koji će koštati oko 31 milion eura, a finansira se kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Posebnost ovog tunela je što će biti širi za dva metra od tunela koji se grade na autocestama. Razlog je što će u ovom tunelu biti izgrađene pješačka i biciklistička staza. Građevinci su, ističe jedan od inžinjera na ovom projektu Emir Delibašić iz Euro-Asfalta posebno teško izvodili radove na samom početku kopanja. Prvih 30 do 50 metara je bilo izuzetno teško iskopati. Poseban problem predstavlja činjenica da se tunel nalazi ispod naseljenog prostora sa oko 500 stambenih jedinica. No, to građevinare neće spriječiti da ovaj tunel izgrade u roku od dvije godine. Uz tunel će od Kobilje Glave do Hotonja biti izgrađena i saobraćajnica u dužini od 700 metara. Problem je, čini se, eksproprijacija dijela Prve transverzale od Željezničke stanice prema Vogošći i njim se, prema riječima, kantonalnog ministra saobraćaja Adnana Štete, bave Zavod za izgradnju Kantona Sarajevo i općina na čijoj teritoriji se nalazi zemljište s objektima koje trebaju proći eksproprijaciju.
Cesta od značaja za Sarajevo
Inače, da nije tih problema pretpostavka je da bi Prva transverzala koja se proteže od Željezničke stanice, Velešića, Bara, Šipa, Hotonja i u dužini od pet kilometara stiže u centar Vogošće, bila završena davno. Pogotovo ako znamo da je njena gradnja planirana 80-ih godina prošlog vijeka, odnosno još u vrijeme bivše Jugoslavije. Ova cesta je od izuzetnog značaja za rasterećenje saobraćaja na cesti M-18 kojom se u Sarajevo ulazi iz pravca Vogošće. Prva transverzala će biti povezana s autocestom A1, a cesta M-18 će biti rasterećena kako bi njom brže išli trolejbusi koji će također u narednim godinama ponovo krenuti ka Vogošći nakon 30 i kusur godina za čije ponovno uspostavljanje je raspisan tender.
I na kraju ćemo samo spomenuti most Počitelj koji se nalazi na jugu BiH, na dionici Počitelj – Zvirovići. Prema posljednjim informacijama, radovi na ovom mostu se izvode ubrzanim tempom mada se ne zna kada će biti završen jer su rokovi probijani nekoliko puta. Most dužine 945 metara spaja dvije obale Neretve će koštati 28 miliona eura bez PDV-a, a uz njega se gradi petlja s naplatnim mjestom i pristupnim saobraćajnicama do regionalne ceste Buna – Domanovići i magistralne ceste M-17, tri vijadukta, tunel i otvorena trasa. Radovi na izgradnji mosta i ostalih objekata su počeli krajem 2019. I trebali su biti završeni za dvije i po godine, ali izvođači nisu ispoštovali rokove, zbog čega će JP Autoceste FBiH naplatiti penale od 3,3 miliona eura od azerbejdžansko-kineskom konzorciju građevinskih kompanija. Krajnji rok za završetak je sada, navodno, august ove godine.
Povezane novosti
Tunel Hranjen, korak po korak
Zamah u nastavku gradnje tunela Hranjen je krenuo nakon što je Vlada FBiH ''dosula'' još skoro 40 miliona KM kako bi građevinska kompanija Euro-Asfalt mogla dalje raditi na ovom projektu.
FBiH izdvojila 39,3 miliona KM za nastavak gradnje tunela Hranjen
Radove na tunelu će izvoditi sarajevska građevinska kompanija Euro-Asfalt koja je na njemu radila po prvom ugovoru koji je potpisan 2018. godine.