Na pomolu je još jedna investicija u putnu infrastrukturu u Bosni i Hercegovini. Ovaj put je riječ o brzoj cesti Bijeljina – Sokolac za čiju gradnju je, prema informacijama iz Ministarstva saobraćaja i veza RS, zainteresovana jedna kineska kompanija. Prema dosada dostupnim informacijama, ova brza cesta bi bila duga oko 160,7 kilometara, a vrijednost radova je pozamašnih tri milijarde KM. Cijela cesta bi išla pravcem Bijeljina – Zvornik – Milići – Han Pijesak – Sokolac. Prvi sastanak na ovu temu održan je krajem novembra u Banjaluci gdje su predsjednik RS-a i predsjednik Vlade RS Milorad Dodik i Radovan Višković razgovarali s predstavnicima kineske kompanije Šandong (Shandong Hi-Speed International) s kojeg nije bilo previše informacija i detalja o ovom projektu. Nakon sastanka je tek rečeno da su mu prisustvovali i predstavnici lokalnih zajednica kroz čiju teritoriju bi ova cesta trebala prolaziti što znači da je i pred njima veliki posao jer će biti potrebno da pripreme teren za jednu ovako veliku investiciju.
Odabrali trasu
Nešto više o projektu je nakon ovog sastanka rekao direktor JP Autoputevi RS, Nedeljko Ćorić, koji je kazao da je još 2021. godine izrađen generalni projekat za brzu cestu Bijeljina – Sokolac i da je odabrana trasa. Također, prema njegovim riječima, nije poznata cijena cijelog projekta koji će morati biti finansiran kreditnim sredstvima, ali da još ne zna čijim. No, i Ćorić je medijima na kraju kazao da brza cesta sigurno neće koštati manje od tri milijarde KM. Predstavnici lokalnih zajednica koje će imati najviše koristi od ove ceste, a to se prije svega najviše odnosi na Sokolac, Bijeljinu, Zvornik i Vlasenicu su govorili zašto im je ova cesta važna.
Tako je načelnik Sokoca Milovan Bjelica spomenuo važnost povezivanja Bijeljine sa platoom Romanije. Načelnik Vlasenice Mićo Kraljević je poručio da je cesta bitna zbog zimskog turizma. Spomenut je i nedavno izgrađeni ski centar Igrišta koji je dio Olimpijskog centra Jahorina, ali i njegova cijena koja je trebala biti 32 miliona KM, ali je na kraju ta cifra uduplana.
''S izgradnjom ovog centra smo pri kraju. Biće to uz Jahorinu najozbiljniji privredni subjekat na ovim prostorima'', poručio je Kraljević.
Gradonačelnik Zvornika Bojan Ivanović je rekao da se nada kako će izgradnja ove ceste tom gradu omogućiti da postane raskrsnica puteva od Srbije prema BiH. On je kao ilustracija tog povezivanja spomenuo autoput Beograd – Šabac – Loznica.
Zanimljivo je da je izabrana trasa brze ceste duža od postojećeg magistralnog puta kojim se trenutno može doći od Bijeljine do Sokoca. Jedan od kurioziteta s ovog preliminarnog razgovora je da mu nije prisustvovao gradonačelnik Bijeljine Ljubiša Petrović koji je na njega poslao svog izaslanika – saobraćajnog inžinjera. Međutim, Petrović se o ovoj temi oglasio na Facebooku rekavši da njegova administracija neće biti kočničar projekta, ali i to da se nada kako nije riječ o nekoj novoj političkoj šarenoj laži.
Bez detalja o finansiranju
Republika Srpska očito u ovom projektu ne može računati na sredstva evropskih finansijskih institucija, a projekat je toliko skup da ga sama ne može realizovati. Od koga će RS dobiti kredit i pod kojim uslovima još nije poznato. Nije poznato ni to da li je u igri opcija neke koncesije. Kako god, mjeseci koji su pred nama će pokazati da li su vlasti manjeg bh. entiteta dobro posložile kockice najavljenog projekta. No, to nije sve što se najavljuje u ovom bh. entitetu. Dodik je i to za ovu godinu najavio i gradnju brze ceste od Trebinja prema Bileći i dalje prema Foči i Višegradu koja bi se trebala spojiti na krak buduće autoceste Sarajevo – Beograd. A kada smo već kod koncesija, ovaj političar je kazao da je ''dobio ozbiljnu ponudu jedne kompanije koja je spremna da gradi autoput od Doboja do Vukosavlja pod koncesijom i bez ikakvih opterećenja po budžet RS''. Međutim, iz njegove izjave koju je dao u nastavku ove priče se još vidi i to da je bh. entitet RS u ozbiljnim problemima s pronalaskom kreditora koji će finansirati ono što su vlasti namislile i obećale...
''To je (za dionicu Doboj – Vukosavlje) najpovoljnija ponuda koju smo mogli da dobijemo i sada je razmatramo jer već gotovo godinu s evropske strane postoji blokada oko te investicije, a nama je važno da izgradimo autoput do Bijeljine'', objasnio je Dodik. Koliko su sva ova obećanja na dugom štapu biće poznato već za nekoliko mjeseci jer bez obzira na to što se u našoj zemlji često neki projekti znaju okititi epitetima ''strateški značaj'' i slično nekada prođu i godine od prvog obećanja do prvog kilometra novoasfaltirane ceste.
Povezane novosti
Vlada FBiH raspetljava željeznički Gordijev čvor?
Koplja se i dalje lome oko obnove željezničke pruge, a u svemu je na površinu isplivala nedovoljna koordiniranost između glavnih aktera – Željeznica FBiH i Vlade FBiH.
Jesenja bajka na Zelengori
Kako je put do Kladopoljskog jezera, nekropole stećaka na Čengića bari i dalje ka Masnoj bari, spojio čuvenog irskog književnika i legendarnog američkog režisera, pročitajte u putopisu našeg urednika sa Zelengore.
Izabrana najbolja trasa poddionice Mostar jug – Tunel Kvanj
Ova poddionica počinje petljom Mostar jug koja se nalazi u blizini mostarskog aerodroma Ortiješ i predstavlja sjecište autoceste s postojećim magistralnim putem M6-1 povezujući autocestu s južnim dijelom Mostara.