Bosna i Hercegovina

Građevinske mašine na više od 60 kilometara autoceste

Čini se da sve ide po planu i da će zapravo izgradnja tunela Prenj u dužini od 10,9 kilometara biti diplomski ispit, čijim polaganjem će student zvani Koridor 5c moći krenuti s ponosom u svoj pravi život.

Autor: Darko Omeragić

U 126,5 kilometara do sada izgrađene autoceste na Koridoru 5c kroz Bosnu i Hercegovinu uloženo je 2,65 milijardi KM, podatak je koji je obavljen na zvaničnoj web stranici Javnog preduzeća Autoceste FBiH. Također, navodi se da je trenutno u toku izgradnja više od 60 novih kilometara autoceste što će koštati 1,9 milijardi KM. Dionice na kojima se već uveliko kreću motorna vozila su Svilaj –Odžak, Zenica sjever – Zenica jug, Sarajevo sjever – Sarajevo zapad, Sarajevo zapad – Tarčin, Tarčin – Ivan i Međugorje – Bijača. Osim ovih, izgrađene su i dionice Buna – Počitelj i Tunel Zenica – Donja Gračanica, ali će ove dvije dionice biti puštene u promet kada se izgrade i druge poddionice koje su vezane uz njih.

Otvoreno osam gradilišta

Dakle, do sada je izgrađeno nešto više od jedne trećine autoceste na Koridoru 5c. Da se gradnja ipak odvija po predviđenom scenariju, krajem jula je potvrdio v.d. direktora JP Autoceste FBiH, Denis Lasić, koji je obećao da će početkom naredne godine u izgradnji biti kompletna autocesta. Kako?

''Trenutno imamo otvoreno osam gradilišta, odnosno 61 kilometar autoceste – od Zenice sjever do južnog dijela Žepča, kao i na dijelu koji obuhvata općinu Usora, Doboj jug, preko Tešnja i Maglaja do sjevernog dijela Žepča. Na jugu zemlje gradimo 11 kilometara autoceste od Zvirovića do Počitelja koji uključuje i most Počitelj'', rekao je Lasić.

Dionica Počitelj – Zvirovići će biti završena i puštena u promet na jesen, čime će se povezati s ranije završenom dionicom Zvirovići – Bijača. Te dvije dionice će činiti cjelinu od 21 kilometar autoceste. Iz Autocesta navode da će do kraja naredne godine u promet biti pušten također 21 kilometar autoceste, tako da se polako sklapa mozaik zvani Koridor 5c. U ovom preduzeću do kraja ove godine planiraju ugovoriti izgradnju Mostar sjever – Mostar jug, tunel Prenj i tunel Kvanj. Drugim riječima, do kraja ove godine počinje izgradnja još 30 kilometara autoceste. Do kraja godine će biti ugovorene i posljednje dionice na sjeveru, od Maglaja do Žepča u dužini od 12 kilometara. U prvom polovini naredne godine će biti ugovorena dionica Mostar jug – tunel Kvanj. Za sve ove dionice će biti novca, a za nadati se da će ga biti i za dionicu od Bradine do tunela Prenj gdje je u toku izrada projektne dokumentacije.

Čini se da sve ide po planu i da će zapravo izgradnja tunela Prenj u dužini od 10,9 kilometara biti diplomski ispit, čijim polaganjem će student zvani Koridor 5c moći krenuti s ponosom u svoj pravi život.

''Svojom dužinom i kompleksnošću, tunel Prenj će nadmašiti sve do sada izgrađene objekte u regionu pa i šire. Istovremeno će se raditi dvije tunelske cijevi s po dvije prometne trake u kojima će se saobraćaj odvijati jednosmjerno. Njegovu gradnju ćemo finansirati kreditima Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropske investicijske banke (EIB), kao i bespovratnim sredstvima EU. Putovanje između Sarajeva i Mostara ćemo skratiti s dva sata, na nešto manje od sat, odnosno put između Sarajeva i Mostara će biti kraći za 31 kilometar'', rekao je Denis Lasić.

Značajna bespovratna sredstva

A kada smo već kod načina finansiranja izgradnje autoceste, vrijedi podsjetiti da je naša zemlja od Evropske unije do sada dobila čak 500 miliona eura bespovratnih sredstava za ovaj projekat. To, kako kaže Lasić, mnogo pomaže ubrzavanju gradnje. Evropska komisija nedavno je objavila novi paket finansijske podrške za nove investicione projekte kojim će biti izgrađena poddionica Ozimice – Poprikuša u dužini od 12 kilometara, a na isti način je podržana i gradnja dionice Mostar sjever – Mostar jug u dužini od 14 kilometara.

Najveća gradilišta na Koridoru 5c trenutno se nalaze u Zeničko-dobojskom kantonu, od Zenice do Žepča u dužini od oko 20 kilometara. Grade se dionice Poprikuše – Nemila, Nemila – Vranduk, Vranduk – Ponirak i Ponirak – Vraca. Njihovom gradnjom, dionica do Žepča će biti skraćena za 15-ak kilometara. Dionice su sve samo nisu lake jer ne idu ravnicom. Stoga će na njima biti niz mostova, vijadukata i tunela s vrlo malo otvorene trase. Ovaj dio autoceste zato nije ni jeftin. Za pomenutih 20-ak kilometara će trebati čak 419 miliona eura sa PDV-om. Plan je da se kompletna autocesta od Zenice do Žepča izgradi do kraja 2025. godine.

Tagovi
BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo