Članak top banner 970x90
Intervjui

Škoda PIA Sarajevo: Naš tim je u 2023. prodao 625 vozila

Škoda Porsche Inter auto Sarajevo važi za jednog od najdugovječnijih Škodinih partnera u BiH. Pored toga, njihov prodajni tim pravi čuda na tržištu, s obzirom na to da skoro 30 posto od Škodine ukupne prodaje u BiH upravo realizuje ovaj tim.

Autor: Admir Muharemović

Na postojećoj lokaciji, na Alipašinom polju, Škoda Porsche Inter auto Sarajevo ili skraćeno PIA posluje duže od dvije decenije. Kupci koji dolaze po automatizmu i vlasnici koji dolaze na servis već imaju naviku kao da dolaze u drugu kuću. Tamo ih čeka vrijedan tim iz prodaje i postprodaje, koji nadljudskim naporima i posebnom energijom i vještinama čini čuda kada je prodaja novih Škoda u pitanju. Vedad Demirović, Aldin Šabotić i Admir Hamamdžić su mladi, vedri i uvijek nasmijani prodajni savjetnici, kojima u ulozi disponenta kao administrativna podrška prodajnim aktivnostima asistira jedna dama – Melisa Leka. Ovaj mali tim odgovoran je za prodaju skoro trećine svih Škoda u našoj zemlji, što je mora se priznati rezultat vrijedan pažnje i divljenja.

Međutim, Škodin tim svojim kupcima želi ponuditi više i bolje. Zato ćemo ovog partnera i ovaj nenadmašni tim uskoro vidjeti na novoj lokaciji. Tim prije smo željeli da ih upoznamo da kroz ovaj intervju s njima otkrijemo koje su to male čari velikih majstora prodaje.        

Ne kažu bez razloga da je kompanija dobra onoliko koliko je dobar tim koji radi u njoj. Koliko je veliki vaš Škoda tim, koji zadaci i koji izazovi su stavljeni pred njim u dnevnoj rutini?

Naš prodajni tim broji ukupno četiri člana, od čega tri prodajna savjetnika i jednog disponenta koji je administrativna podrška prodajnim aktivnostima. Prodajni savjetnici su usmjereni na aktivnosti vezane za ispunjenje visoko standardiziranih aktivnosti prodajnog procesa, a to podrazumijeva širok spektar radnji, od prikupljanja narudžbi od potencijalnih kupaca, akvizicija i poziva prema novim kupcima te kreiranje baza podataka i evidencije za sve prodajne aktivnosti. Prodajni savjetnici učestvuju u izradi i dostavi mjesečnih, kvartalnih, polugodišnjih i godišnjih narudžbi ovlaštenom uvozniku vozila, kontinuirano praćenje stanja lagera i organizacije transporta vozila. Prodajni proces koji provodimo u našem salonu podrazumijeva ostvarivanje ličnog kontakta, ispitivanje potreba i želja kupaca, prezentacija vozila, testiranje vozila, kreiranje ponuda, naknadnog kontakta. Zbog primjene visokih standarda propisanih od strane Škoda Auto a.s. i internih procedura Porsche holding sistema, svi članovi tima su kontinuirano uključeni u sve aspekte usavršavanja.

 

Uskoro će cijela Porsche grupa preseliti na novu i atraktivniju lokaciju u Blažuj, a među njima i Škoda. Koje novine ćete unijeti u poslovanje na novoj i savremenoj lokaciji i koji benefiti čekaju nove-stare kupce, ali i vlasnike vozila koji budu dolazili na servis?

U oktobru prošle godine pokrenut je postupak izgradnje novog poslovnog objekta u kojem će biti smješteni izložbeno-prodajni saloni za sve brendove, servisne radionice, te nova lakirnica. Unutar ovog kompleksa naši klijenti mogu očekivati novo ŠKODA iskustvo kupovine vozila  povezano sa svim inovacijama i standardima koji podrazumijeva savremeni pristup željama i potrebama naših kupaca. Naš novi salon će biti jedan od najmodernijih auto salona u našoj državi i široj regiji. Novi prodajno-servisni centar će imati površinu od 5.611 kvadratnih metara, a prostire se na zemljištu površine 23.598 kvadratnih metara, što dovoljno govori o koliko je velikom i značajnom projektu riječ ne samo za Porsche Inter Auto Sarajevo BH, nego i za širu društvenu zajednicu. Otvorenje je planirano za 1. juli 2024. godine. Novi ŠKODA salon će se nalaziti na adresi na adresi Mali kiseljak 6A u Blažuju i radujemo se prilici da ugostimo sve naše postojeće i buduće klijente u našem novom prodajnom salonu.

O kojim standardima je riječ?

Već ranije spomenuti standardi koji će biti primjenjeni, propisani su od strane kompletne VW grupacije i Porsche Holding Salzburg grupe. Riječ je o standardima koji poseban akcenat stavljaju na  pitanja oblast elektromobilnosti i primjenu savremenih ekoloških standarda.

Škoda je u prošloj godini napravila rekordan prodajni rezultat. Vaš tim je značajno doprinio toj realizaciji. Koji procenat je ostvario vaš tim u okviru prodaje 2.224 automobila i šta je presudno za zdravo poslovanje u specifičnim uslovima poslovanja kakvo je bosanskohercegovačko?

Naš relativno mali, ali izuzetno požrtvovan tim je u prethodnoj godini ostvario impozantan rezultat u vidu prodaje 625 novih Škoda vozila. To govori da je naše učešće u ukupnom rezultatu koji je Škoda ostvarila u Bosni i Hercegovini na razini od blizu 30 posto. Ponosni smo na ostvarenja našeg tima što je rezultat dugogodišnjeg kvalitetnog pristupa prodaji i naše sve buduće aktivnosti i na novoj lokaciji će biti usmjerene na to da se takva ostvarenja nastave i u budućnosti.

Možete li iz prve ruke reći ko su kupci Škode, koji ustvari profil kupaca novih vozila voli posjedovati vozila prepoznatljivog kvaliteta i dokazane praktičnosti ovog sada već skoro pa domaćeg brenda?

Škoda prodajni program podrazumijeva široku ponudu različitih modela tako da su u posljednje vrijeme naši zadovoljni kupci dolaze iz različitih segmenata društva i poslovnog okruženja. U našoj ponudi se nalaze modeli nižih segmenata, tri opcije SUV modela, elektrificiranih i električnih vozila pa sve do Sportline i VRS izvedbi koje uspješno mogu zadovoljiti potrebe i želje porodičnih, poslovnih, ekološki svjesnih i sportskih profila kupaca.

 

Koje benefite kupci vide u Škoda brendu? Da li je to oslanjanje na Volkswagen grupaciju ili Škodina filozofija da uvijek nudi veću vrijednost za uloženi novac ili dobri finansijski uslovi s akcentom na operativni leasing ili kombinacija navedenog?

Upravo tako, Škoda vozila su već decenijama u Bosni i Hercegovini najprodavanija, i najčešći feedback koji imamo od strane naših kupaca da omjer uloženog i dobijenog daleko nadmašuje vrijednosti koje nude ostali konkurentski brendovi. Tu je svakako bitno istaći i našu saradnju s partnerskom Porsche leasing kućom, gdje se izdvajaju fantastične ponude za operativni i finansijski leasing, u vidu noviteta koji nisu ranije postojali na tržištu Bosne i Hercegovine.

Kada govorimo o lojalnosti, koji je procenat kupaca koji se nakon jednog ili više Škoda vozila ponovo vraćaju u vaš salon?

Sve aktivnosti koje provodimo u saradnji s VW grupacijom, Škodom, Porsche holding grupacijom rezultiraju visokim stepenom lojalnosti naših kupaca. Kupci Škoda vozila najčešće se ponovo vraćaju u Škoda salone, i vrlo rijetko donose odluke za kupovinom nekog drugog brenda.

Ima li kupaca koji su neki drugi brend zamijenili sa Škodom i šta ističu kao razlog takvog poteza, čim ih to vaši automobili najviše privlače?

Veliki je broj takvih kupaca i svoje odluke temelje visokoj razini kvaliteta, prostranosti i komforu, prihvatljivim troškovima održavanja te visokoj vrijednosti vozila prilikom buduće zamjene vozila.

 

Uprkos rastu trenda SUV vozila u kojem Škoda zaista ima ponudu tri sjajna modela kao što su Kamiq, Karoq i Kodiaq, ipak je naše tržište duboko naklonjeno Octaviji. Da li je Octavia zaista toliko prepoznata kao najkompletniji automobil na tržištu već dugi niz godina i šta kupce najviše privlači na ovom bestselleru? 

Škoda Octavia godinama postavlja standarde svoje klase i općenito automobilske industrije i apsolutno dominira u pogledu sigurnosti, performansi, prostranosti, komfora i udobnosti vožnje. Ono što naše kupce najviše privlači na ovom modelu je vrijednost koja se dobije za uloženi novac, dugoročno očuvanje visokih ostataka vrijednosti, ekonomičnost upotrebe vozila, pristupačni i kvalitetni servisi, praktičnost i ''pametna'' funkcionalnost Škoda modela usklađeni sa Simply Clever rješenjima i inovacijama na polju softverskih rješenja. Nova softverska rješenja omogućavaju jedno potpuno novo iskustvo povezanosti vlasnika vozila sa svojim vozilom kroz primjenu savremenih mobilnih aplikacija.

Ulazimo u eru elektrifikacije, a Škoda takođe ima adut u modelu Enyaq, ali ujedno najavljuje dolazak i drugih baterijskih vozila u bližoj budućnosti. Da li kupci prepoznaju taj trend kao napredak ili se i dalje žele držati provjerenih dizelskih i benzinskih motora s kojima je Škoda napravila malu revoluciju na bh. tržištu?

Škodin električni SUV na tržištu je već dvije godine i stekao je popriličnu popularnost i ugled jednog od najboljih svoje vrste, tu je naravno i najavljeni nešto manji električni SUV Elroq. Iako je potražnja za električnim modelima i testnim vožnjama istih prisutna, prodaja još uvijek nije na nivou konvencionalih vozila. Naša kompanija uveliko radi na poboljšanju finansijskih poticaja i infrastrukturnih pretpostavki. Skoro 50 posto trenutno instaliranih punjača u Bosni Hercegovini rezultat je aktivnosti od strane Porsche grupe ili od strane ovlaštenih partnera svih marki VW grupacije. Upravo je zaslugom udruženja ovlaštenih uvoznika i distributera postignuto mnogo na tom planu, pa kao rezultat imamo i privremene mjere snižavanja ili ukidanja carina na hibridne i električne modele.

S obzirom na to da Škoda posluje skoro tri decenije u našoj zemlji, da li su vlasnici vaših vozila prihvatili kulturu održavanja u ovlaštenom servisu?

Naši kupci su usvojili kulturu održavanja vozila u ovlaštenim servisima i svjesni su svih prednosti, koje takva vrsta održavanja donosi. To podrazumijeva kompletan historijat servisiranja vozila u vidu digitalnog plana održavanja, edukovanog osoblja, provjerenih i orginalnih rezervnih dijelova i ostalih materijala preporučenih od strane proizvođača koji sigurno čuvaju njihova vozila i produžavaju im ''životni vijek''.

Koji je procenat kupaca koji tokom garancijskog roka posjećuju servis i da li vlasnici poštuju garantni rok u potpunosti?

Većina naših klijenata je svjesna prednosti održavanja vozila u ovlaštenim servisima unutar garantnog roka. Zasluge za takvo stanje ima kvalitetna komunikacija s kupcima prije, za vrijeme i nakon isporuke naših vozila.

Nedavno ste uveli i uslugu online rezervacije, odnosno naručivanja u servis, koliko je ta usluga olakšala posao servisnim savjetnicima i osoblju u servisu i koje su najveće beneficije za stranku?

U cilju poboljšanja kompletne usluge Škoda salona, uvedena je nova usluga online rezervacije koja je uveliko pomogla i rasteretila naše servisno osoblje, a ujedno i omogućila našim kupcima olakšan i pojednostavljen pristup rezervaciji termina, koji je sada moguće i realizovati preko My Škoda aplikacije na mobilnim uređajima.

BIHAMK

Povezane novosti

Možda bi vas zanimalo