Intervjui

Šef Škodinog dizajna za BIHAMK: Uvijek se prilagođavamo i osluškujemo želje kupaca

Na svjetskoj premijeri novog Superba razgovarali smo sa šefom dizajna u Škodinom timu – Oliverom Stefanijem. Ovaj Nijemac je studirao dizajn u Njemačkoj i Americi, karijeru je počeo u VW-u 2002., a u Škodi je od 2017. godine.

Autor: Admir Muharemović

BIHAMK Magazin: Koliko je velik Škodin dizajnerski tim i ko je sve odgovoran za dizjan novog Superba?

STEFANI: Škoda dizajn tim broji oko 100 ljudi. To nije veliki tim, ali ono što vidimo kao dobro je što taj tim čini 25 različitih nacija. Imamo mnogo ljudi iz Češke, Slovenije, Hrvatske, Koreje, Engleske, Švedske i Njemačke, tako da imamo jako dobar miks na jednom mjestu. Za dizajn je odgovoran cijeli ovaj tim ljudi koji radi različite zadatke, ali ako bi tražili jednu osobu odgovornu za vanjski dizajn to bi bio naš tim lider za eksterijer – Petr Matušinec.

BIHAMK Magazin: Gdje ste crpili inspiraciju za nove modele poput Superba i Kodiaqa?

STEFANI: Za dizjan automobila posmatramo mnogo stvari oko nas, od brodova do letećih objekata, mnoge stvari u industriji mode i arhitekture. Ali takođe imamo prethododnika ovog modela – Superb treće generacije s kojim balansiramo u fazi razvoja. Takođe imamo svoje snove, ali i imamo i strategiju da povežemo stare automobile sa novima da bi smo dobili kontinuitet, a to je vrlo važno u ovom poslu.

BIHAMK Magazin: Koje tri stvari najbolje opisuju dizajn novog Superba?

STEFANI: Mislim da su to, prije svega sofisticiranost, ali i pristup u dinamičnosti i eleganciji u obje varijante, i karavanskog i limuzinskog Superba.

BIHAMK Magazin: Da li je hibridna tehnologija imala uticaj na dizajn? Da li se instalacija baterije i elektromotora odrazila na krajnji dizajn automobila.

STEFANI: Bez obzira da li se radilo o plug-in hibridima, ili motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, to uopšte ne dotiče dizajn, niti se odražava na izgled. Razlike može biti kod električnih vozila gdje moramo paziti na mnoštvo drugih stvari – poput zatvorene prednje maske, ali kod ovih ''klasičnih'' automobila imamo otvoren put za rad.  

BIHAMK Magazin: Novi Škoda Superb donosi najbolje (reciklirane) materijale i boje u enterijeru. Ko je bio zadužen za to u vašem timu, muškarci ili žene?

STEFANI: Dakle, imamo raznolik tim ljudi, ali lider tima za enterijer je mlada žena Katerina Vranova koja je s nama duže vrijeme i koja je odgovorna za boje i materijale u unutrašnjosti. Njen rad ste mogli vidjeti i na novom Kodiaqu, koji ima slične smjernice kao i Superb.

BIHAMK Magazin: Smart Dials kontrole imaju i pozitivan vizuelni dojam, ali i dozu praktičnosti nakon što smo svi u jednom trenutku bili nezadovoljni podešavanjem kontrola klime ili start/stop sistema preko multimedijskog ekrana. Šta vas je motivisalo da osmislite i instalirate ove specifične kontrole i da li ćemo ih vidjeti u ostalim Škoda vozilima?

STEFANI: Svi su u jednom trenutku, skoro cijela autoindustrija, bila je prešla na kontrole na touch, ali smo u stvarnosti vidjeli da ljudima nije uvijek lagano tipkati po ekranu. To nije tablet, ili iPad, da sjedite na kauču i tipkate – ipak vozite i nekad je teško u vožnji naći tačku, odnosno komandu koju trebate brzo promijeniti još u vožnji. Onda smo shvatili da to trebamo promijeniti. Stavili smo se u ''cipele'' konzumenata i sada to promijenili u praktičniju kombinaciju haptičkih i digitalnih kontrola sa glavnim funkcijama kako bi ljudima bilo lako baratati sa klimom ili grijanjem sjedišta bez skidanja pogleda s ceste. To je u isto vrijeme inovativna karakteristika koja pomaže da održi sigurnost. Što se tiče drugih modela, to je definitivno strategija u budućnosti da imamo kombinaciju haptičkih i touch kontrola u ostalim automobilima.

BIHAMK Magazin: Koji istorijski model Škode je vaš favorit i da li vas je inspirisao na dizajnu novog Superba?

STEFANI: Imamo zaista nekoliko divnih automobila u muzeju u Mlada Boleslav, a takođe malo ljudi zna da Škoda ima Superb model od 1939. Dakle, imamo dugu istoriju zanimljivih automobila, a Superb ima svoje korjene u davnoj prošlosti. Naravno, kada god uđem u muzej i vidim sve te automobile dobijem inspiraciju za neki novi model.

BIHAMK Magazin: Gdje vidite Škodin dizajn u narednih 10 godina?

STEFANI: Nadam se da ćemo imati veoma uspješan nastavak dizajnerski atraktivnih modela. Možda ovi modeli koji su trenutno na tržištu to odražavaju i neće zastariti tako brzo. Preći ćemo u jednom trenutku na sljedeći nivo, ali ćemo uvijek prilagođavati i osluškivati želje naših kupaca.

BIHAMK

Povezane novosti

Škoda PIA Sarajevo: Naš tim je u 2023. prodao 625 vozila

Škoda PIA Sarajevo: Naš tim je u 2023. prodao 625 vozila

Škoda Porsche Inter auto Sarajevo važi za jednog od najdugovječnijih Škodinih partnera u BiH. Pored toga, njihov prodajni tim pravi čuda na tržištu, s obzirom na to da skoro 30 posto od Škodine ukupne prodaje u BiH upravo realizuje ovaj tim.

Možda bi vas zanimalo