Damir Višošević, direktor kompanije Toyota BH: Napravili smo historijski prodajni rezultat u BiH u ovoj godini
Prije bh. premijere nove Toyote C-HR, razgovarali smo sa prvim čovjekom Toyote u BiH Damirom Višoševićem. Pročitajte detaljno o prodajnim uspjesima, 10-godišnjoj garanciji, budućim novitetima, a i planovima Toyote u bliskoj budućnosti.
Toyota je najvrijedniji svjetski brend, nedavno je to pokazalo jedno u nizu istraživanja. Ovaj brend nije samo popularan u razvijenom svijetu, Toyota je iznimno popularna širom zemaljske kugle, pa čak i na malim i nerazvijenm tržištima kakvo je bosanskohercegovačko. Vodeći ljudi ove kompanije, poput Damira Višoševića, već duže od 10 godina rade na uspostavljanju takvog statusa i u našoj zemlji, a uspjesi se itekako vide. Prodajne brojke, 10-godišnja garancija i jedna sasvim nova kultura posjedovanja i korištenja hibridnih vozila to dokazuju iz godine u godinu. Takođe, svaki isporučeni Toyota automobil je jednak isporučenom primjerku u zapadnoj Evropi, i ne može se desiti da se Toyota na bh. tržištu razlikuje od Toyote na razvijenom tržištu. Povod za ovaj razgovor je svakako bio lansiranje druge generacije modela C-HR, gdje smo se upoznali o dosadašnjem radu, strategiji, ali i budućim planovima.
BIHAMK Magazin: Za ovu godinu ste obećali isporučiti 960 automobila. Da li ćete ispuniti prodajne planove?
Damir Višošević: Da, ponosno ću reći da smo ispunili planove koje smo obećali i ići daleko preko toga. Mi u ovom trenutku već sigurno znamo da ovu godinu završavamo sa brojkom između 1.060 i 1.100 automobila. Znači, to je historijski prodajni rezultat i ujedno rekord Toyote u BiH, koja je u BiH nastala 2005. Zašto nije precizan ovaj broj, zato što govorim o isporučenim automobilima, a neki od kupaca ne žele da preuzmu automobile u 12. mjesecu, međutim, mi imamo količinu za ispunjenje plana.
BIHAMK Magazin: Koliko je na te dobre brojke uticala 10-godišnja garancija?
Damir Višošević: Uz tradicionalnu pouzdanost Toyote, 10-godišnja garancija je sigurno naš najjači prodajni alat. Ja bih još sa stanovišta Toyote rekao da je možda čak i ne koristimo onoliko koliko bi je trebali koristiti. Mi je uvijek stavljamo u naše propagandne materijale, međutim, jednostavno to je sigurno nešto što doprinosi da ljudi vjeruju automobilu i što je jako bitno da vrijednost njihovog polovnog automobila raste.
BIHAMK Magazin: Evo predstavljate novi C-HR, jako zanimljiv model na bh. tržištu. Koliko je do sada ovaj model zauzimao tržišnog učešća u prodaji Toyote i šta očekujete od druge generacije?
Damir Višošević: Što se tiče C-HR iz 2016. kada smo ga lansirali, sa tim starim modelom smo završili prodaju prije nekoliko dana i do sada smo prodali više od 500 komada. Neke godine su bile uspješnije, neke nisu, ali ovu godinu ćemo završiti na oko 12 posto učešća u tom segmentu. To je otprilike cilj i za sljedeću godinu i idemo jako sa lansiranjem. Po prvi put, naši saloni su ispunjeni ovim modelom, a imamo 50 automobila u cijeloj mreži, a imamo i pogodnosti za prvih 47 kupaca – to su besplatne zimske gume.
BIHAMK Magazin: Koje novitete planirate uvesti u 2024. na bh. tržište?
Damir Višošević: Faktički, novi C-HR je novitet za 2024., jer ga lansiramo u 12. mjesecu, a i bitan nam je model za iduću godinu. Negdje na proljeće, sa malim promjenama, dolazi nam Yaris Cross. Međutim, ono što je najveći događaj za iduću godinu to je novi Land Crusiser. Njegova proizvodnja bi trebala početi u 7. mjesecu, tako da prve isporuke u BiH očekujemo u 8. i 9. mjesecu i to je perjanica našeg rada za 2024. Neću zaboraviti da smo prije mjesec dana lansirali Priusa, a iako je malo zanemaren pored drugih hibrida, radi se o puno sportskijem automobilu nego što je bio. Takođe, nastavljamo snažan razvoj u teretnom programu, zato što u jesen iduće godine Toyota po prvi put u svom prodajnom programu dobija, rekao bih – veliki kombi (Proace Max), velikih dimenzija pod Toyotinim znakom.
BIHAMK Magazin: Prisutan je novi trend kako u Evropi, tako i kod nas - kupuju se skuplja i luksuznija auta. Vraća li se Lexus na bh. tržište?
Damir Višošević: Vrlo često pitanje, ali u ovom trenutku – ne! Toyota Motor Europe i dalje ima svoje razmišljanje i svoju odluku da samo zemlje Evropske unije plus neke druge bogate zemlje koje nisu u EU, mogu prodavati taj brend. Razmišljanja su usmjerena na način da prodajni standradi, odnosno želja za zadovoljstvom svakog kupca, odnosno nivo standarda je toliko visok da to vjerovatno u jednom trenutku to ne bilo isplativo. Mi dakle u ovom trenutku ne idemo u tom pravcu, iako razmišljamo o tome u nekom budućem razvoju Toyote, ali smo prvenstveno orijentisani na Toyotu i hibridna vozila najviše.
BIHAMK Magazin: Toyota u zadnje vrijeme potencira priču o čisto električnim vozilima, a trenutno u ponudi imate jedan takav model. Toyota je najavila nekolikko električnih noviteta, pogotovo s naprednijom baterijom sa tehnologijom čvrstog elektrolita. Šta nam donosi bliska budućnost na tom polju?
Damir Višošević: Dosta je tu razgovora, dosta je tu priča i miješanja šta je Toyotina startegija i onoga šta se pojavljuje na tržištu. Toyota raspolaže sa potpuno električnim automobilom, raspolaže sa hibridom i plug-in hibridom, raspolaže sa tehnologijom na gorive ćelije i vozila na čisti hidrogen. Toyotina strategija jeste prelazak na elektrifikaciju, ali Toyota prvenstveno želi ponuditi svakom kupcu ono to želi i želi se prilagoditi svakom tržištu. Smatramo da rješenje u izboru jednog agregata, odnosno jednog pogonskog energenta nije zadovoljavajuća za cijeli svijet i prema tome se prilagođavamo tržištu. Ako govorimo o elektrici, naravno da idemo u taj proces. U sljedeće dvije godine dobićemo šest vozila, koja su potpuno električna plus jedno teretno. Dakle, idemo u smjeru elektrifikacije, ali u isto vrijeme razvijamo nasljednika modela Mirai, tj. i tehnologija sa gorivim ćelijama će dobiti nasljednika, tako da idemo u neliko pravaca.
BIHAMK Magazin: Koliko je zapravo Toyota promijenila kulturu korištenja i posjedovanja automobila sa hibridnom tehnologijom i odbacila dizelski motor na tržištu tradicionalno naklonjem dizelima?
Damir Višošević: Drago mi je što smo učestvovali u tome i što na neki načim kreiramo razmišljanja kupaca. 1997. kad se pojavio prvi Prius (hibrid), biću vrlo otvoren – bio je izvrgnut ruglu od strane konkurencije s pitanjem šta to Toyota radi i čime se bavi. Ja sam lično smatrao 2013., kada je Toyota 2013. ukinula Rav4 4x4 dizel, da je to potpuno pogrešna odluka. Međutim, ljudi koji rade strategiju u Toyoti su bili u pravu. To se naravno pokazalo ispravnim, jer u Evropi, uzećemo ovu godinu za primjer, Toyota prodaje 70% hibrida iz svoje ukupne prodaje. Mi u BiH smo već blizu 30%, što je za tržište tradicionalno naklonjeno dizela izuzetan rezultat. Šta je to promijenilo u korištenju kod kupaca? Puno naših kupaca preko naše aplikacije MyToyota počelo je da prati svoju vožnju, da prati emisiju CO2, a nekad nisu ni znali šta je CO2, da prati potrošnju. Znači, idemo u tom pravcu osvješćivanja ljudi i nadam se da stvarno doprinosimo da će naša planeta ostati čistija.
Povezane novosti
Škoda PIA Sarajevo: Naš tim je u 2023. prodao 625 vozila
Škoda Porsche Inter auto Sarajevo važi za jednog od najdugovječnijih Škodinih partnera u BiH. Pored toga, njihov prodajni tim pravi čuda na tržištu, s obzirom na to da skoro 30 posto od Škodine ukupne prodaje u BiH upravo realizuje ovaj tim.
Filip Mitrović: Ne treba nam mobilnost za milionere nego mobilnost za milione
Naš saradnik je razgovarao s jednim od najvećih stručnjaka za elektromobilnost u regiji: o tome kakva je budućnost električnih automobila, jesu li subvencije rješenje, o zabludama s baterijama, te o tome šta se isplati, za naš Magazin govori Filip Mitrović
Šef Škodinog dizajna za BIHAMK: Uvijek se prilagođavamo i osluškujemo želje kupaca
Na svjetskoj premijeri novog Superba razgovarali smo sa šefom dizajna u Škodinom timu – Oliverom Stefanijem. Ovaj Nijemac je studirao dizajn u Njemačkoj i Americi, karijeru je počeo u VW-u 2002., a u Škodi je od 2017. godine.