Da bi stanovništvo (ne samo socijalno ugroženo) zaštitila od novih poskupljenja, Vlada premijera Nermina Nikšića odlučila je da u Federaciji BiH ''pod ključ'' stavi cijene 40 prehrambenih i higijenskih proizvoda i tako tokom zimskih mjeseci zaštiti potrošače. Ta mjera je uvedena uz pristanak kompanija koje te proizvode plasiraju na policama prodavnica što je svakako potez za pohvalu. Prve reakcije na tu odluku pokazuju da je ona na izvjestan način relaksirala napetost u javnosti, koja je stvorena povodom najave novih cijena električne energije. I dalje, pak, ostala neizvjesnost kako će na poskupljenje ovog energenta reagovati proizvođači roba i uslužna djelatnost. Dodatni sedativ za potrošače u ovom času je činjenica da cijene motornih goriva imaju blagi pad.
Vlada Federacije BiH ovim je povodom zadužila inspekcijske organe da pojačanom pažnjom drže na oku zaključane cijene. No, s obzirom na veliki broj prodajnih objekata i hroničnu malobrojnost inspektora, ta kontrola neće biti dovoljna. Ali, ujedno, to je konačno prilika da udruženja potrošača (kod nas su još uvijek nedovoljno organizovana i aktivna) aktiviraju vlastiti sistem kontrole i svaki uočeni prekršaj prijave inspekciji. Istovremeno, svaki slučaj nelegalnog podizanja cijena inspekcija treba odmah sankcionisati a imena/nazive aktere većih prekršaja javno objaviti. To je jedini način efikasne zaštite potvrđen u nekom ranijem vremenu kada je u ovoj državi inspekcija bila moćna, efikasna, odgovorna i – nekorumpirana.
Moguće da to nekada i bude. Nije lako napraviti pravu i pravnu državu, i vlasti u tom pogledu imaju posla. Dešavaju se promjene, hapšenja, ali i dalje je mnogo neizvjesnosti, od cijena pa do neke opšte pravne sigurnosti. Živimo u vrijeme u kojem se dobre i loše priče ubrzano smjenjuju i sve je uočljivije da se još jedna burna godina u BiH burno završava. Njen kraj pojedine kompanije koriste da bi javnosti prezentirale poslovne uspjehe i nagovijestile ono što će raditi u narednih dvanaest mjeseci. Učinila je to i tekstilna kompanija ''Alma Ras'', koja je prije nekoliko mjeseci zbog otežanog plasmana ugasila proizvodni pogon u Bosanskom Petrovcu, pri čemu je bez posla ostalo pedesetak radnika. Na konferenciji za novinare, Rasim Memagić, direktor i predsjednik Uprave, kazao je da taj pogon više neće otvarati. Tužno za ovaj grad koji je ljetos ostao i bez jedine banke. No ne bi valjalo da se ova priča baš ovako okonča. Naime „Alma Ras“ se ozbiljno pozabavila investicijom u Banovićima gdje u napuštenim i preuzetim industrijskim halama želi uspostaviti proizvodnju u uposliti 300 radnika - uglavnom žena. Nek im je sa srećom!
Povezane novosti
AMPELMANN: Čikica sa semafora koji je postao jedinstveni simbol Berlina
Za mnoge turiste, berlinski Semaforko je privlačan kao Brandenburška kapija ili Berlinski zid, pa je i čest motiv na fotografijama i razglednicama. Tako su čikice s berlinskih semafora izišle iz njih i postale zaštitni znak grada, čineći njegov identitet.
Bečka kafana u podnožju Mont Everesta
Globalna ekonomija se drastično mijenja sva tržišta, pa i Bosnu i Hercegovinu polako počinje zapljuskivati talas uvoza jeftine radne snage iz inostranstva. Već je zapljusnuo i kultni sarajevski hotel „Evropa“. Kakva nas budućnost čeka?
Voda je benzin
Ovih dana se najavljuju velike vrućine, te je i u saobraćaju potrebna dodatna opreznost, ali i spremnost vozača i njegovih saputnika da u automobilu barem imaju koju flašu vode. Uz važnu napomenu: flaša vode uvijek mora biti u prtljažniku.