Članak top banner 970x90
Autorski tekstovi

Strah od preticanja!

Naš saradnik nas u ovim vrućim ljetnim danima informiše sa nekoliko najprometnijih putnih pravaca po BiH i sve poziva - na oprez!

Autor: Hajdar Arifagić

Uz početak ljetne turističke sezone proputovao sam duž nekoliko magistralnih putnih pravaca kako bih onima što će njima krenuti na odmor makar malo dočarao na što će tokom puta naići. Riječ je o magistralnom pravcu Sarajevo - Mostar - Čitluk; autocesti A-1 i M-17 od Sarajeva do Doboja, te saobraćajnici koja iz glavnog grada vodi preko Romanije ka Han Pijesku i Vlasenici, odnosno Srebrenici, a otud u povratku prema Kladnju, Olovu i Semizovcu iz kojeg se penje, ili spušta na autocestu A-1 zavisno od tog gdje im je kome cilj.

Na svakoj od nabrojanih saobraćajnica moji saputnici i ja gledali smo kako pojedini vozači na krivinama i preko pune linije krajnje opasno i u povećanoj brzini suludo pretiču vozila ispred sebe ugrožavajući one koji im dolaze iz drugog pravca. Istina nije to bilo učestalo (jedan do dva slučaja na svakoj od nabrojanih maršruta) ali se dojmilo zastrašujuće i nelagodno. To je definitivno najveća opasnost na našim putevima kojoj se možete nadati u svakom trenutku. 

Kada su u pitanju uslovi vožnje bitno je da na kolovozima nema udarnih rupa, a svaka intervencija na održavanju, odnosno opravci putne infrastrukture dobro je obilježena. Horizontalna signalizacija je većinom dobro vidljiva osim na djelu preko Romanije gdje je izbrisana a nema je na mjestima gdje je proteklih dana postavljan novi sloj asfalta (zapadna Hercegovina i autoput A-1)

Na cesti prema moru nekoliko proširenja - odmorišta su pristojno čisti: nigdje plastičnih flaša, kesa ni napira, ali ni nadstrešnice, klupa i bilo kojeg drugog sadržaja koji bi pružio bilo kakvu okrepu ili uslugu. Na cesti kroz Hercegovinu pred Mostarom smanjen je broj tezgi na kojima obližnje stanovništvo nudi voće i povrće. Desetak ih je potpuno praznih, a na onim što su otvorene najviše se crveni paradajz, a zelene mlade tikvice.

Uočavam da su putevi u drugom entitetu načičkani radarima (ima i novih u odnosu na lani), a u Federaciji BiH samo na jednom ili dva mjesta primjećene su zasjede policijskih patrola jedna čak na mjestu gdje do sada nije viđena. Namjerno ne otkrivam lokaciju. Vozite pažljivo i po propisu i neće biti problema ma gdje oni - policajci bili.

Ne bih da neko pomisli kako prešućujem nešto što je izuzetno važno i već je na snazi, kao na primjer povećanje cijena usluga javnog gradskog prevoza u Sarajevu. Kreirano je u Vladi ovog kantona na način da će građani kartu za jednu vožnju plaćati 40 feninga više od dosadašnje cijene, a ako koriste vozilo na komercijalnim linijama 30 feninga skuplje. Logičnije bi bilo da je došlo do većeg poskupljenja usluga komercijalnog prevoza u odnosu na redovni koji građani, dakle i sirotinja, masovnije koriste.

Vlada je ovim povodom javno saopštila da "Sarajevo ostaje najpovoljniji grad u državi kada je u pitanju javni prevoz"!? Nakon svega čovjeka nanovo opsjeda strah od toga kakve nas nove odluke očekuju u narednom periodu? 

BIHAMK

Povezane novosti

Kada i kako sigurno preticati?

Kada i kako sigurno preticati?

Preticanje je jedna od najsloženijih i naopasnijih radnji sa vozilom u saobraćaju jer u njemu sudjeluje najmanje dva vozila u pokretu, izvodi se velikom brzinom, a pritom vozač koji pretiče koristi uglavnom saobraćajnu traku za vozila iz suprotnog smjera.

Možda bi vas zanimalo