Članak top banner 970x90
Savjeti

Kada i kako sigurno preticati?

Preticanje je jedna od najsloženijih i naopasnijih radnji sa vozilom u saobraćaju jer u njemu sudjeluje najmanje dva vozila u pokretu, izvodi se velikom brzinom, a pritom vozač koji pretiče koristi uglavnom saobraćajnu traku za vozila iz suprotnog smjera.

Autor: BIHAMK

Iz tog razloga donošenju odluke o preticanju mora prethoditi vaše promišljanje o svim elementima za sigurno izvođenje ove radnje.

Prije nego preteknete drugo vozilo prvo razmislite o:

  • preglednosti ceste,
  • vidljivosti,
  • stanju i vrsti ceste,
  • položaju ostalih učesnika u saobraćaju,
  • brzini i namjeri ostalih učesnika u saobraćaju,
  • tehničkim mogućnostima vašeg vozila,
  • važećim saobraćajnim pravilima,
  • saobraćjnim znakovima.

Pri tome vozač mora poštovati zakonom propisane postupke, a sve ostalo je stvar njegove lične procjene koja proizilazi iz njegovog mentalog sklopa, njegovih stavova i mogućnosti racionalizacije postupaka.

Prema propisima, preticanje vozač smije vršiti samo ako time ne ometa normalno kretanje vozila koja dolaze iz suprotnog smjera i ako na putu ima dovoljno prostora za sigurno izvođenje tih radnji. Preticanje se vrši sa lijeve strane. Preticanje se mora vršiti sa desne strane ako se vozilo na cesti nalazi u takvom polažaju i njegov vozač daje takav znak da se sa sigurnošću može zaključiti da to vozilo skreće u lijevo. Vozilo koje se kreće po šinama postavljenim na sredini ceste ne smije se preticati sa lijeve strane. To vozilo se može preticati sa desne strane ukoliko između njega i desne ivice ceste postoji saobraćajna traka.

Neposredno ispred raskrsnice i na raskrsnici vozač smije preticati: vozilo koje skreće u lijevo, a pretiče se sa desne strane vozilo koje sreće u desno, ali da pritom svojim vozilom ne prelazi na dio ceste namjenjen za saobraćaj vozila iz suprotnog smjera. Vozač ne smije preticati tamo gdje je to saobraćajnim znakom posebno zabranjeno.

Pri planiranju preticanja vozač mora utvrditi da li ima uvjete za sigurno izvođenje te radnje tj. da li je preticanje dozvoljeno, da li postoji dovoljna pregledanost i dovoljno prostora za preticanje, dužinu pregledanosti ceste, potrebnu dužinu puta preticanja, brzinu vozila ispred vas, da li se vaše vozilo može dovoljno ubrzati, kojom brzinom se može preticati te da li ugrožavate vozila iz suprotnog smjera. Kada se uvjerite da je preticanje sigurno morate:

  • gledati daleko ispred i procjeniti brzinu
  • uključiti (lijevi) pokazivač smjera
  • pomaknuti se vozilom u lijevu stranu i gledati ispred
  • kada na unutrašnjem ogledalu ugledate vozilo koje pretičete, u blagom luku se vratiti u desnu saobraćajnu traku
  • pri povratku isključiti lijevi pokazivač smjera i uključiti desni pokazivač smjera.

Zato vozač treba preticati samo ako je uvjeren da to može sigurno uraditi. Ne riskirajte i ne pretičite ukoliko niste sigurni u povoljan ishod. Svu složenost i opasnost preticanja vozač može izbjeći ukoliko učinite jednu jednostavnu procjenu: da li uopšte ima svrhe krenuti u preticanje!?

BIHAMK

Povezane novosti

Zimska oprema od 1. aprila/travnja više nije obavezna

Zimska oprema od 1. aprila/travnja više nije obavezna

Podsjećamo vozače da od 1. aprila/travnja 2024. godine nije obavezno posjedovanje zimske opreme na motornim vozilima u Bosni i Hercegovini, a u skladu sa Pravilnikom o saobraćaju u zimskim uslovima (Službeni glasnik BiH, broj 83/20).

Zašto nam se magle stakla automobila i kako to spriječiti?

Zašto nam se magle stakla automobila i kako to spriječiti?

Zamagljeno vjetrobransko staklo smanjuje vidljivost tokom vožnje, a samim tim i našu sigurnost u saobraćaju. Sa ovim problemom se suočavamo i ljeti i zimi, a posebno kada su padavine. Međutim, postoje neke metode koje umanjuju i sprječavaju ovaj problem.

Možda bi vas zanimalo