Tržište nafte ozbiljno je uzburkano, a cijene ovog energenta, nakon što su sredinom septembra premašile 94 dolara po barelu, nagovijestile su da će do kraja godine doseći 100 dolara i probiti taj plafon što se odavno nije dogodilo. Neizbježni potres svjetske ekonomije pri tom bi se teško mogao izbjeći pa bi zima na sjevernoj zemljinoj polulopti mogla poprimiti dramatične tokove. Jak udar na standard dogodit će se onog časa kad proizvođači roba i usluga taj porast cijena nafte ukalkulišu u cijene svojih proizvoda i usluga.
No cijene i bez toga rastu kao na primjer netom povećana naknada za registraciju vozila u Federaciji Bosne i Hercegovine, što je prema računici Edina Forte, državnog ministra komunikacija i prometa, biti skuplje za oko 100 KM. Ministar je zatražio da se smijene nadležni u Agenciji za nadzor osiguranja FBiH koja stoji iza te odluke. Za ministra je neobično da oni koji bi trebali da jačaju državu, rade na svoju ruku i ovako bitne odluke donose bez konsultacija sa državnim nivoom vlasti. Državi je, naime, povjereno da uređuje dio ove oblasti. Čak i da od ministrovog zahtjeva za smjenu ništa ne bude, lijepo je čuti i upamtiti da se jedan visoki dužnosnik usprotivio jednom od hiljade poskupljenja o kojima narod gunđa a vlast ne reaguje.
Čini se da se olahko prelazi i preko činjenice da su oštećenja na mostu u Počitelju ipak teže prirode i da će biti potrebno dosta vremena da se ono sanira. Kad će sanacija započeti i kad završiti, još niko ne zna. Taj građevinski skandal, baš kao i činjenica da je naprasno prekinuta izgradnja saobraćajnice na trasi Koridora 5c u dolini Bosne, za koju se također ne zna kada će biti nastavljena. To pitanje doduše još niko nije javno postavio. Da se ta dva slučaja nisu dogodila ova 2023. godina mogla se ocijeniti uspješnijom od prethodne, kada je u pitanju izgradnja cestovne infrastrukture. Srećom da je u međuvremenu obezbijeđen novac za nastavak izgradnje tunela Hranjen na putu Goražde – Sarajevo, pa ćemo u iduću godinu ipak ući uz tutnjavu bagera.
Povezane novosti

Žuta linija
Sarajevo je ovih dana pomalo u znaku glamura, a naš saradnik se osvrće na moguća poboljšanja u saobraćaju, od pozitivnih iskustava iz Helsinkija i Beča, do rigoroznije kontrole ko sve vozi iza žute linije...

Dionica Vranduk – Ponirak bi u prometu mogla biti do kraja juna 2026.
Riječ je o poddionici dugoj 5,1 kilometar za čiju gradnju je ugovor potpisan 15. maja 2019. godine

Carinski sporazumi i autoindustrija: Da li jedino Kina zna u kojem pravcu vozi?
U sjeni aktuelnih pregovora i dogovora, kao i interpretacija o tome ko je na gubitku, skreće se pažnja sa zajedničke realne prijetnje automobilskim industrijama i Japana, EU i SAD. Naravno, riječ je o Kini, čiji proizvođači kvalitetom sustižu konkurenciju.