Autorski tekstovi

Premaleni u metežu

Nesreće na cestama redaju se jedan za drugom. Nadležni najavljuju bolja zakonska rješenja, podnose se javne peticije, a BIHAMK djeluje javno, zagovara preventivu i akcije, kako domaće tako i globalne, u borbi za sigurnost u saobraćaju.

Autor: Amer Obradović

Nedavno sam bio na matičnom fakultetu, na Filozofskom, gdje su se kolege, prijatelji i poznanici na dostojanstven način sjetili nedavno preminulog velikog pjesnika i profesora Marka Vešovića. Idući prema zgradi fakulteta, prošao sam pored spomen-ploče koja podsjeća na veliku tragediju koja se na pješačkom prelazu nedaleko od Filozofskog fakulteta desila prije sedam godina. Tada je Sanjin Sefić, upravljajući automobilom koji je vozio brzinom od 105 kilometara na sat, prošao kroz crveno svjetlo na semaforu i usmrtio je 21-godišnju Selmu Agić iz Bugojna i 20-godišnju Editu Malkoč iz Bosanske Krupe. Sefić je pobjegao sa mjesta nesreće i policija ga je uhvatila u Srbiji nekoliko dana poslije. Sud je Sefića proglasio krivim i izrekao mu zatvorsku kaznu od 17 i po godina. Dok sam išao na hommage posvećen Vešoviću, baš tu ispred Filozofskog, gdje su i stradale djevojke studirale, sjetio sam se protesta i ukazivanja na veliku opasnost koja vreba na našim cestama. Protesti su trajali danima, ali nesreće nisu prestale. Redale su se jedna za drugom...

Prije godinu i po, Benjamin Spahović je na pješačkom prelazu autom udario Orhana Tanovića, sina režisera Danisa Tanovića. Nakon velike životne drame, ljekarske borbe i rehabilitacije, Orhan je uspio preživjeti. Spahović je priznao krivicu za nesreću koja se dogodila na pješačkom prelazu u ulici Hamdije Kreševljakovića. U maju ove godine desila se još jedna velika tragedija – na pješačkom prelazu na Marijin Dvoru, Armin Berberović je usmrtio dvije mlade doktorice, Azru Spahić i Almu Suljić. Berberović je vozio bez položenog vozačkog ispita i imao je alkohol u krvi. Pješaci su najranjiviji učesnici na cesti i sigurno je među problemima našega društva narušena sigurnost u saobraćaju. Iz tog razloga je pokrenuta i peticija za sigurno kretanje i za život u saobraćaju, koja za cilj ima podizanje svijesti o ponašanju u prometu, ali i mobiliziranju zajednice, te saradnji sa institucijama, kako bi se značajno smanjio broj nesreća. "Sigurnost u saobraćaju, naše djece i našu, možemo postići jedino djelujući zajedničkim snagama. S tim u vezi, pozivam bh. društvo, vozače i pješake, na ličnu odgovornost, ali i na potpisivanje peticije koja može doprinijeti ubrzanju izmjena određenih stavki zakona, koji bi nadalje poboljšao sigurnost na cestama", kaže Danis Tanović, ambasador kampanje.

BIHAMK djeluje javno, ukazuje na pogubnost saobraćajnih nesreća, te zagovara preventivu i akcije, kako domaće tako i globalne, u borbi za sigurnost u saobraćaju. I ministar komunikacija i prometa BiH, Edin Forto, govorio je o mjerama i potrebi mijenjanja zakonskih rješenja kada je u pitanju sigurnost u saobraćaju, te da će se jasnije difinisati pojam "bahate vožnje", predvidjeti oduzimanje vozila za povratnike u krivična djela ove vrste i slično. Svakako je investiranje u bolju infrastrukturu, dakle sigurnije ceste, kao i nove i jasno označene pješačke i biciklističke zone nešto što može pomoći. Najave su da će se zakonski urediti i ograničenje brzine za električne romobile, kao i nova pravila za bicikliste.

Spomenuti veliki Marko Vešović u pjesmi ''Grad'', prvo se spušta niz Bistrik, pa ima stihove Premalen u metežu, izgubljen usred buke – Samo saobraćajci k meni su širili ruke. Pješaci su baš premaleni u ovom metežu, smrt je nažalost toliko obilježila ovdašnje ceste. Zato treba raditi na preventivi, na akcijama, boljim zakonskim rješenjima i podizanju saobraćajne kulture na veći nivo. Tu moramo svi zajedno raditi, kako to reče Danis Tanović.

BIHAMK

Povezane novosti

Audi Q7: Tajna prelaska razdaljina

Audi Q7: Tajna prelaska razdaljina

Od Jesenica do Žiline je 657 kilometara i na karti stoji da se ima voziti šest sati i četrdeset i četiri minuta. Pokojni Dragan Vladić je nas četvoricu dovezao za nešto više od četiri sata. U Audiju Q7, u kojem smo imali osjećaj da se vozimo u avionu.

Europo, otvori granične prijelaze u Krajini i spasi planetu!

Europo, otvori granične prijelaze u Krajini i spasi planetu!

Situacija u sezoni je takva iz mjeseca u mjesec, iz godine u godinu. Operativni centar BiHAMK-a je zatrpan pozivima sa upitima o dužini čekanja na Izačiću, vozači prate slike sa nadzornih kamera na granici, ali gužve jednostavno nije moguće izbjeći.

Možda bi vas zanimalo