Autorski tekstovi

Poznati automobili: Renault Espace za Sašu Petrovića

Glumci, režija, scenarij, pa specijalni efekti i sva ostala čudesa igraju veliku ulogu u historiji filma i televizije. Ali ponekad su automobili sjajno birani skoro kao i filmske zvijezde. Ovo je priča o Renaultu Espace iz filma ''Teško je biti fin''.

Autor: Amer Obradović

Saša Petrović je bio sjajan glumac, a on meni prvo naumpadne sa scenom iz filma ''Ovo malo duše'', kada dedo Zaim Muzaferija objašnjava nastanak ljudskog roda, kako je Hava nagovorila Adema da bere jabuke, a dragi Bog im jedino to zabranio, ''pa se otada čovjek pati, živi i mre kao i svako drugo hajvanče'', što Sašu posebno razljuti... Taj životno-filmski muhabet ostat će zauvijek, kao i druge uloge koje je ostvario Saša Petrović. Njega je bivša Jugoslavija upoznala kao člana kultne sarajevske predstave ''Audicija'', što mu je otvorilo vrata i da igra u popularnom filmu sa tada najvećom yu zvijezdom, Lepom Brenom u filmu ''Hajde da se volimo''. Saša je dobio i nagradu ''Srce Sarajeva'', za glavnu ulogu u filmu ''Teško je biti fin'' 2007. godine, što je vjerovatno bio i vrhunac njegove filmske karijere. Priznanje na Sarajevo Film Festivalu je bilo očekivano i dobrodošlo. Pored Petrovića, u filmu Srđana Vuletića ''glavnu sporednu ulogu'' je odigrao jedan neobičan taksi, Renault Espace.

Kritika je govorila da Vuletićev film ima svojih dobrih i loših strana. O njemu je svojevremeno pisao i rahmetli Nisvet Džanko. Njega ljudi uglavnom znaju iz TV serijala Pozitivna geografija. Međutim, njegov talenat je bio vanserijski, jedinstven i autentičan do kosti. Džanko je puno veći od jednog TV serijala, kojeg je isto odlično vodio. Radio sam sa Nisvetom nekada u magazinu ''Dani''. Tekstovi koje je pisao za taj sedmičnjak su pravo blago. Znam da su ljudi posebno uživali u filmskoj kritici koju je objavljivao u rubrici kulture koja se zvala ''Opservatorij''. To su male minijature sarkastičnoga i inteligentnoga novinarstva. Prave majstorije. Znao je tako Džanko pisati najmanje o nekom filmu, a da o njemu kaže sve. Tako je pisao i o filmu ''Teško je biti fin'', a pri kraju tog teksta napisao je: ''Valjalo je tu novi model Renaulta dikretno provlačiti kroz sve atraktivne dijelove Sarajeva i ostati fin...'' U filmu i jest fora da glavni lik pokušava promijeniti život, da spasi brak i porodicu, pa tako umjesto tradicionalnih Passata, Golfova, Škoda i Mercedesa, uzima novi Renault Espace da s njim taksira po Sarajevu.

Čudan automobil za taksi, malo je reć'. Scena u kojoj Emir Hadžihafizbegović, takstista Sejo, obučen u trenerku i uvijek spreman sa čitavim arsenalom omalovažavanja i podcjenjivanja, objašnjava da je to francusko auto teški krš i da nikada u njega ne bi sjeo, da je to ''Ajfelova kula'', da Francuzi navare gomilu željeza dignu u zrak i prodaju svijetu m... pod bubrege... je postala pravi viralni hit. ''Divi ti kola, buraz! Divi, bolan! Zavare kontejner na točkove i hajmo vozit'...'', poentira Hadžihafizbegović koji vozi bijelu Mečku i insistira isključivo na njemačkim automobilima. No, Saša Petrović je uporan u mijenjanju životnih navika, razbijanju mitova i taj Renault Espace simbolično je važan na tom putu. I možemo o filmu govoriti na ovaj ili onaj način, ali replike koje se i danas vrte po društvenim mrežama govore da Saša Petrović nije džaba taksirao, da je ostavio važan trag u filmskoj historiji ove zemlje i da mu treba odati poštovanje.

Saša je stanovao blizu redakcije u kojoj sam radio, ponekad bi se sreli i u prolazu pozdravili. Napustio nas je prerano, početkom 2023., u 61. godini. Par mjeseci kasnije na društvenim mrežama je objavljena i fotografija prve postave sarajevskog alternativnog rock benda SCH, a čiji je član bio i Saša Petrović. Grupu SCH osnovao je Senad Hadžimusić Teno. SCH je svoje uzore imao u Franku Zappi, Lou Reedu, engleskom post-punk bendu Gang of Four... Književnik i novinar, Semezdin Mehmedinović, zapisao je: "Evropa je u Americi prepoznala svoja subkulturna pretjerivanja, pritom ih mitologizirajući. To je kao da s Bosnom identificiramo SCH, što, nažalost nije tačno, jer se SCH ne može čuti – i nikada neće – u autobusu 'Centrotransa' na relaciji Sarajevo – Tuzla." E da, SCH je za muzički mejnstrim ono što je Renault Espace za sarajevske taksiste. Taj auto da taksira po glavnom gradu Bosne i Hercegovine sam vidio jedino na filmu. I naravno da ga je morao voziti nekadašnji član čuvenog alternativnog benda, Saša Petrović.

BIHAMK

Povezane novosti

Moj prvi auto

Moj prvi auto

Danas ako se vozite od naselja Masline pa do Stoca, možda sretnete tog sivomaslinastog Golfa, napravljenog u Wolfsburgu 1987. godine. I dalje ga tom rutom vozi moj Stari, rođen 50 godina prije Dvojke koja kao i prije poput vjernog druga nikad ne izdaje.

Upravljanje otpadom kao domaća zadaća

Upravljanje otpadom kao domaća zadaća

Ove godine lokalne vlasti i komunalna privreda konačno će započeti konkretne aktivnosti na projektu održivog upravljanja komunalnim otpadom snažno podržanim od Svjetske banke.

Možda bi vas zanimalo