Autorski tekstovi

Poznati automobili: Klopka inspektora Columba

Glumci, režija, scenarij, pa specijalni efekti i sva ostala čudesa igraju veliku ulogu u historiji filma i televizije. Ali ponekad su automobili sjajno birani skoro kao i filmske zvijezde. U našem magazinu pisat ćemo o tim najupečatljivijim autima.

Autor: Amer Obradović

Ima puno detektivskih kriminalističkih serija, od onih klasičnih o inspektoru Poirotu, ili o Barnabyju i njegovom kolegi koji se ''polomiše'' da pronađu ubice u ne toliko idiličnom engleskom okrugu Midsomer, pa sve do ekscentričnih likova poput inspektora Morsea ili ''čistunca'' Monka, i u današnje vrijeme poplave Netflixovih i HBO serijala... Ipak, jedan od najzanimljivijih detektiva koji se ikada pojavio u televizijskoj seriji je legendarni inspektor Columbo, kojeg je 10 sezona sjajno igrao Peter Falk. Nema sumnje da serije o ubistvima koja je otkrivao poručnik Columbo spadaju u sam vrh televizijskog užitka, a sam glavni akter je biran među "50 najboljih TV likova svih vremena". Taj policajac iz Los Angelesa izluđivao je protivnike sa svojim brojnim banalnim pitanjima, i kad bi osumnjičeni pomislio da će proći neotkriveno, Columbo bi izustio čuvenu uzrečicu: "samo još nešto (just one more thing)...".

 

I Peter Falk je to sjajno igrao, a najveću prednost nad osumnjičenima inspektor bi sticao zato što je izgledao poput šeprtlje, sa debelom cigaretom u ustima, sa izgužvanim bež balonerom i umazanim košuljama, raščerupanom kosom i djelovao je potpuno pogubljeno, u potrazi sa samim sobom... Suparnici bi ga zbog toga podcjenjivali. Naročito što se  većina Columbovih slučajeva događala u bogatim četvrtima i predgrađima Los Angelesa, u kasti bogataša, umjetnika, naftaša, burzovnjaka, poslovnjaka... I taj prividni osjećaj sigurnosti je, ustvari, bio klopka u koju su redovno upadali sumnjivci. Da bi imao savršen alibi smotanog inspektora, Columbo je imao i auto kojim je zavaravao svoje protivnike: stari i zapušteni Peugeot 403 Cabriolet, kojeg je inspektor uvijek vozio s podignutim sklopivim krovom. Nije poznato zašto su autori serije odbarali upravo ovaj Peugeot, ali se zna da za potrebe snimanja prve epizode serije 1968. godine nabavljen Peugeot 403 Cabriolet koji je već imao iza sebe pređenih 160.000 kilometara. Vjerovatno su procijenili da savršeno odgovara karakteru glavnog lika i da se uklapa u priču da raštimani automobil bude dio savršene zamke za zločince.  

A proizvodnja tog modela, Peugeota 403 Cabriolet, počela je u ljeto 1956. godine i tada u fabrici u francuskom Sochauxa nisu ni slutili da će proizvesti automobil koji će steći veliku televizijsku slavu. Prije ovog modela, limuzina Peugeot 403 je postala prvi auto te marke s milionskim ''tiražom''. Pogonio ga je četvorocilindrični benzinski motor zapremine 1,5 litara i 58 KS, a od 1960. godine i onaj 1,3 litarski sa 54 KS. Dizel motor od 1,9 litara je također bio dostupan od 1959. godine. Uspjeh limuzine motivirao je francusku kompaniju da, u suradnji s italijanskim dizajnerom Pininfarinom, napravi kabriolet verziju. Dakako, kabriolet je bio skuplji od limuzine, ali protivnici na inspektora Columba nisu gledali kao na nekog holivudskog bogatog policajca, nego kao na smotanka koji vozi zapušteni Peugeot. Zanimljivo, kada je 1961. godine okončana proizvodnja ovog modela, brojke su pokazale da je svega napravljeno 2.050 primjeraka.

Columbov automobil je i dalje u životu, nedavno je bio i na jednoj aukciji u američkoj saveznoj državi Florida. Naime, nakon što je početna verzija serije okončana 1978. godine, vlasnik vozila – Universal Studios – prodao ga je bračnom paru Connie i Jim Delaney, sa Floride. Kada su između 1989. i 2003. odlučili da nastave snimati seriju, kabriolet je bio posuđivan od Delaneya, jer je Peter Falk insistirao na tom Peugeotu, koji je danas poznat širom sveta među ljubiteljima ove TV serije. Nažalost, glavni glumac, legendarni Peter Falk je preminuo 2011. godine, ali njegov čuveni Peugeot je i dalje živ. I tražen, pa cifre za njega dolaze do 240.000 američkih dolara. Svaka klopka ima svoju mušteriju.

BIHAMK

Povezane novosti

Vraćam se majci u Bosnu

Vraćam se majci u Bosnu

Moguće posljedice novog vala stečaja u Evropi mogu biti prekidi narudžbi iz BiH, povratak bauštelaca u domovinu i smanjen priliv deviznih doznaka što ih naši ljudi tamo zaposleni šalju rodbini.

Rast i propast

Rast i propast

Šta je važnije – ekonomski rast ili zaštita okoliša, pitanje je kojim su se bavili mnogi stručnjaci, a naš saradnik donosi priču o regionalnom pogledu na njega, kao i šta mi u BiH (ne) radimo...

Možda bi vas zanimalo