Ostajemo na točkovima i u području ekonomije, na što provocira nekoliko vijesti o ostvarenim rezultatima i planovima željezničkih kompanija u BiH i zemljama okruženja. Iz njih se vidi gdje smo mi a gdje naše komšije, te kako nam bježe, a mi ih i ne pokušavamo stići. Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine pohvalile su se da je voz na relaciji Sarajevo – Pazarić ispunio očekivanja jer je od 9. augusta lani, kada je uveden u saobraćaj, prevezao 39.680 putnika. Riječ je o razdaljini nešto manjoj od 30 kilometara i vožnji koja traje 34 minute. Riječ je o kompoziciji modernog i za putnike komfornog voza koji može razviti brzinu veću od 100 kilometara i u jednoj vožnji prevesti nekoliko stotina putnika. Imalo bi smisla kada bi taj voz tokom dana dva-tri puta i djelomično i po noći povezivao Sarajevo sa Mostarom, Zenicom. Dobojem, Banja Lukom... Ali to željeznicama nikako ne uspijeva iako je sa vozom Sarajevo – Pazarić dokazano da se ljudi lako opredjeljuju za željeznički prevoz kao alternativu za spore i tijesne autobuse. Sa prevozom roba je sasvim drugačija situacija, ali tu željeznice nisu u stanju da preuzmu brojne terete jer ih u tome sprječava izuzetno jak kamionski lobi.
Priča o željeznicama i njihovoj infrastrukturi, kao i izuzetno značajnom servisu privrede i faktoru ekonomskog razvoja, svuda oko nas je mnogo atraktivnija. Hrvatska je krajem 2021. potvrdila svoju namjeru o nastavku snažnog investiranja u željeznički saobraćaj i spremnost na dodatna ulaganja od oko pet milijardi eura do 2030. Doduše, oni imaju svu pomoć Evropske unije i fondova.
Srbija je isprobala modernu prugu i voz nove tehnologije kojim će za koju sedmicu putovanje na relaciji Beograd – Novi Sad učiniti najatraktivnijim putovanjem u regiji jer će se kompozicija kretati brzinom od 200 kilometara na sat. Uz sve drugo što je u tome pozitivno bit će to i svojevrstan poticaj za brži razvoj turizma. Ne spava ni Crna Gora. Tamošnja Vlada je objavila dokument urađenih idejnih rješenja sa studijom predizvodljivosti proširenja željezničke mreže Crne Gore. U njemu se ističe da bi proširenje željezničke mreže podrazumijevalo izgradnju kraka pruge Nikšić – Podgorica ka Bileći (Bosna i Hercegovina), potom izgradnja nove pruge Pljevlja – Bijelo Polje i dalje ka Beranama i granici sa Kosovom. Navedena dva željeznička pravca predstavljaju dio željezničkih pruga prema Čapljini (BiH) i Peći (Kosovo).
Kod nas politika nažalost nema senzibiliteta niti interesa za značanija ulaganja u razvoj željeznica, te zato nemamo vozova za ugodna putovanja i brži i jeftiniji prevoz roba. Pobjegli su nam i za to je odgovorna politika, a ekonomija nemoćna da ukloni sve njene rampe!?
Povezane novosti

Vodu na ulicu
Temperaturni pakao će po svemu sudeći potrajati! Za to se nažalost nismo dobro pripremili. To se najbolje vidi po javnim česmama na kojima ne teče voda, pa ljudi na njima ne mogu ugasiti žeđ i osvježiti lice.

Bruce Springsteen i Dodge Monaco: Na ruševinama svijeta
Ima autora čiji je glas veći od običnog i koji je potreban u vremenima kada više nego ikad treba empatije za žedne, gladne i nevine koje ubijaju. Ahmed Burić piše veliku priču o Bruceu Springsteenu i koncertu u Pragu gdje ga je ''uhvatio''.

Kad zazveče dukati
Dva slučaja pokazuju da je nastupilo izuzetno povoljno vrijeme za investiranje u bosanskohercegovačku privredu s ciljem da ona još više doprinosi razvoju, realizuje nove investicije, povećava vrijednost izvoza i zapošljava prije svega domaću radnu snagu.