Autorski tekstovi

Nissan Micra – Veteranka izblijedjelog identiteta

Tržište je preko noći zaboravilo gradsku zujalicu Micru. Model koji skoro četiri decenije krstari evropskim cestama, kao jedan od istaknutih sinonima za gradski automobil, prodat je u preko 7 miliona primjeraka.

Autor: Admir Muharemović

Nissan Micra je lansirana krajem 1982., odnosno iste godine kad je Opel zakotrljao Corsu. Već 1983. u Evropu je krenuo uvoz malene Japanke, koja je osvojila srca evropskih kupaca mnogo prije nego neki evropski modeli koji danas dominiraju tržištem. Koncept Micre od početka je bio pogođen prema evropskim kupcima, pogotovo ženskim. Bila je od starta prepoznata kao zgodni, okretni i ekonomični hatchback s masom od tek 675 kg. Nissan je za skoro 40 godina postojanja ove veteranke, ponajviše na račun popularnosti prvih generacija, prodao Micru u preko 7 miliona primjeraka.

Ako izuzmemo prve dvije generacije Nisan Micre, onu prvu uglastu iz 1982. i onu drugu obliju iz 1992., koje su baš rariteti na našim cestama, zadnja Micra koju u većem broju možemo vidjeti je onaj retro model sa ''bublastim'' farovima. Ta treća generacija Micre kodnog naziva K12, razvijene u zlatnom periodu Renault-Nissan Alijanse kao klon Renault Clija, dostigla je vrhunac popularnosti, posebno na bh. cestama. Bila je jako atraktivna i privlačna zbog dizajna koji se bitno razlikovao od konkurencije u ono vrijeme, ali i provjerene mehanike koju je dijelila sa Clijom. Micra K12 proizvodila se između 2002. i 2010. u trovratnoj i petovratnoj karoseriji, ali i kao C+C model, koji je u to vrijeme bio popularan na tržištu kabrioleta sa tvrdim sklopivim krovom. Čak je postojala i blagosportska verzija 160 SR, ali su najveću popularnost ubirali 1.2 benzinci i 1.5 dizelaš.

Nakon ovog modela za Micru je nastupio period stagnacije. Nasljednik je bio pomalo bezlični model K13, čija proizvodnja je izmještena iz Evrope (prvi model koji se proizvodio u Meksiku) što se pokazalo kao poguban starteški potez, ali se i samo tržište počelo orijentisati više ka crossoverima. S druge strane, upravo je sam Nissan naštetio ugledu Micre, jer je istovremeno rasturao sa Qashqaijem koji se pokazao kao kanibal unutar marke. No, Micra je bila zanemareni  model čiji dizajn je bio previše jednostavan da bi naslijedio uspješnu prethodnicu i suporostavio se tada prejakoj evropskoj eliti gradskih zujalica, a ''sakati'' trocilindarski benzinci su joj bili zadnji ekser u lijes uzdrmanog identiteta. Čak je niti užurbani redizajn 2013. nije spasio lošeg imidža, jer se na lošim temeljima nije moglo napraviti ništa radikalno bolje. Ova generacija se s razlogom najkraće zadržala na tržištu.

Peta i aktuelna generacija (K14) pojavila se puno brže nego četvrta kako bi spasila poljuljani imidž, a proizvodnja je vraćena u Evropu nakon sedam godina egzila. Auto se pojavio u Parizu 2016., naravno opet kao tehnološki blizanac Renault Clija, ali je ovaj model ponovo odisao drugačijim šmekom nego su to nudili Peugeot, Citroen, Polo itd. Klinasti oblik, zategnute linije sa urezanim plohama, atraktivno dizajnirani nos i kvalitetan enterijer odisali su nekako više sportom. Takav koncept ujedno je inspiraciju pronašao u prvoj generaciji.  

Ti prvi modeli su u priču uvukli mali turbo benzinac, prvo od 0,9, a zatim od 1,0 litara zapremine, i sve do redizajna vukli Renaultov 1.5 dizelaš. I tih prvih godina prodaja je bila zadovoljavajuća, ali to opet nije bilo na tragu onih uspješnih prethodnica.

Redizajn je došao 2020., jer je Nissan odlučio da oživi prodaju koja se te godine držala ispod jedne petine novog Clija. Osvježena Micra dobila je nove estetske detalje i luksuzniji sadržaj, koji su je učinili vizuelno privlačnijom i još ugodnijom za vožnju. Uz postojeće Visia, Acenta i Tekna pakete opreme dodan je i novi N-Design, dok je vrh ponude privlačni paket N-Sport. U Nissanu ističu da su posebnu pažnju posvetili detaljima s kojima se može unaprijediti i vanjski i unutrašnji dizajn, te ugradnji tehnologije iz luksuznijih modela. Tako je iz neobičnog modela Juke u novu Micru presađeno moćno Bose ozvučenje sa zvučnicima ugrađenima u prednja sjedišta, više sigurnosne standardne opreme, dok je od paketa Tekna serijski ubačen Nissanov prepoznatljivi sistem sa četiri širokougaone kamere koje pokrivaju 360 stepeni oko vozila.

Model koji je na evropskom tržištu prisutan već skoro četiri decenije priprema se za lagni prelazak na elektrifikaciju. Dok šesta generacija ne aterira na tržište kao EV model i klon najavljenog Renaulta 5 u električnom izdanju, pad popularnosti i sve strožije eko norme natjerale su Nissan da aktuelnu Micru koju prodaje na tek 34, umjesto nekadašnjih 160 tržišta sa isključivo jednim 1,0-litarskim benzinskim trocilindrašem oznake IG-T. Ovaj maleni turbak razvija 92 KS i, uparen sa ručnim mjenjačem ili CVT automatikom, troši tek 5,4 litara u prosjeku.

 

 

Tagovi
BIHAMK

Povezane novosti

Vraćam se majci u Bosnu

Vraćam se majci u Bosnu

Moguće posljedice novog vala stečaja u Evropi mogu biti prekidi narudžbi iz BiH, povratak bauštelaca u domovinu i smanjen priliv deviznih doznaka što ih naši ljudi tamo zaposleni šalju rodbini.

Rast i propast

Rast i propast

Šta je važnije – ekonomski rast ili zaštita okoliša, pitanje je kojim su se bavili mnogi stručnjaci, a naš saradnik donosi priču o regionalnom pogledu na njega, kao i šta mi u BiH (ne) radimo...

Možda bi vas zanimalo