Mostarski sajam se u protekle 22 godine afirmisao kao značajno mjesto okupljanja i razmjerne ideja privrednika regiona, ali i vodećih evropskih zemalja i u svijetu uglednih kompanija.
Vrjedniji od svega što je izgovoreno na svečanom otvaranju i izloženo na sajamskim štandovima je utisak jednog broja privrednika o poslovanju u prvom kvartalu ove godine.
Prema riječima Gordana Kolaka, predsjednika Uprave hrvatskog koncerna Končar (posluje i na području Bosne i Hercegovine) rezultati su izvrsni. Decidno: ''Ne pamtim da je bilo koja protekla godina počela tako fantastično kao ova, što se vidi po realizaciji, isporukama i narudžbama za nove poslove'', kazao mi je Kolak u kratkom susretu između dva razgovora sa poslovnim partnerima. Samo desetak minuta nakon svečanog otvaranja Sajma, Kolak se susreo sa predstavnicima kompanije Dalekovodi koja od prošle godine posluje u sastavu Končara i od koje se očekuju značajniji rast proizvodnje i finansijski rezultati.
Ocjene o izuzetno dobrom početku godine u kompaniji Huawei pred grupom novinara izrekao je i Zećir Kasumić, direktor Odjela za odnose s javnošću i komunikacije Huawei u BiH. Ovdje se taj žestoki tempo rasta iskazuje po povećanim narudžbama za solarne panele za kojima će, s obzirom na globalna događanja u vezi sa cijenama i transportom energenata, započeti velika jagma.
Sudeći po broju posjetilaca na štandu Podruma Andrije Čorića iz Čitluka, 2022. godina dobro je počela i za ovu porodičnu vinariju, koja svoju proizvodnju baštini na dugoj porodičnoj tradiciji. Veći broj upravo takvih kompanija predstavio se na ovom sajmu potvrđujući ispravnom sugestiju i nekih uvaženih domaćih ekonomskih eksperata da se razvojem porodičnog biznisa može zaustaviti depopulacija mlađeg stanovništva, ubrzati otvaranje novih radnih mjesta i sa sasvim malim investicijama ostvariti željeni poslovni cilj.
Na sajmu smo čuli još nekoliko uspješnih priča, a na štandovima domaćih kompanija vidjeli neke nove proizvode i atraktivne projekte. Unatoč snažnom zaokretu ka korištenju informacionih tehnologija i njihovim mogućnostima da brzo i snažno povezuju i podržavaju različite biznise i poslovne ljude, u Mostaru se vidjelo koliko su oni oduševljeni mogućnošću da se sretnu, razgovaraju i sarađuju, pri čemu su sasvim rasterećeni razmišljanja gdje će to biti i kojim povodom.
Na temeljima dobrog početka nove poslovne godine realno je očekivati da se na nekim sličnim sajmovima i susretima privrednika više razgovara o tome kako nastaviti dobro poslovati te gdje i kako je moguće investirati da bi se zarađivalo više i živjelo bolje.
Povezane novosti
![Kikašev Mercedes od kamena](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719991605-kikasev-mercedes-od-kamena.jpg?v1719991615)
Kikašev Mercedes od kamena
U Imotskom je nedavno podignut spomenik automobilu koji je u tom kraju, ljutoj kamenoj krajini, više od prevoznog sredstva, nešto što bi Kikaševi nasljednici iz čuvene serije Prosjaci i sinovi, pa i sam Svevišnji, vozali po zemlji.
![AMPELMANN: Čikica sa semafora koji je postao jedinstveni simbol Berlina](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719828586-ampelmann-cikica-sa-semafora-koji-je-postao-jedinstveni-simbol-berlina.jpg?v1719833403)
AMPELMANN: Čikica sa semafora koji je postao jedinstveni simbol Berlina
Za mnoge turiste, berlinski Semaforko je privlačan kao Brandenburška kapija ili Berlinski zid, pa je i čest motiv na fotografijama i razglednicama. Tako su čikice s berlinskih semafora izišle iz njih i postale zaštitni znak grada, čineći njegov identitet.
![Bečka kafana u podnožju Mont Everesta](https://magazin.bihamk.ba/assets/photos/article/medium/1719232305-becka-kafana-u-podnozju-mont-everesta.jpg?v1719232367)
Bečka kafana u podnožju Mont Everesta
Globalna ekonomija se drastično mijenja sva tržišta, pa i Bosnu i Hercegovinu polako počinje zapljuskivati talas uvoza jeftine radne snage iz inostranstva. Već je zapljusnuo i kultni sarajevski hotel „Evropa“. Kakva nas budućnost čeka?