More u Kiseljaku
U porastu je ulaganje u razvoj turističke privrede, naročito u banjskom i zdravstvenom segmentu, o čemu svjedoči primjer iz Kiseljaka gdje kompanija Robot General Trading Co ulaže 30 miliona KM što je i najveća ovogodišnja investicija u ovom sektoru.
Letimičan pogled na najavljene ili započete investicije u Bosni i Hercegovini tokom ove godine, ukazuje na to da je u porastu ulaganje u razvoj turističke privrede otvaranjem novih destinacija i povećanjem kapaciteta na području tradicionalnih destinacija. Vidan iskorak napravljen je u banjskom i zdravstvenom turizmu, posebno u Kiseljaku, nekad čudotvornoj banji za liječenje unutrašnjih organa. U njeno ponovno aktiviranje (nakon 17 godina zapuštenosti tog kompleksa), kompanija Robot General Trading Co ulaže 30 miliona KM što je i najveća ovogodišnja investicija u ovom sektoru. Banjski kompleks će imati tri cjeline: hotel, banjsko lječilište i jednu malo jaču zdravstvenu ustanovu – kliniku koja će dati potporu lječilištu. Cijeli prostor će biti obogaćen dodatnim sadržajima za odmor i rekreaciju. Pažnju privlači i ulaganje Zavoda za fizikalnu i medicinsku rehabilitaciju ''Dr. Miroslav Zotović'' od 6,7 miliona KM u banjsko-rekreativni centar u naselju Šeher u Banja Luci, koje su lokalne vlasti nakon rata preimenovale u ''Srpske Toplice''. Novac će biti uložen u rekonstrukciju i dogradnju objekta što podrazumijeva otvaranje novih sadržaja kao što su zatvoreni i otvoreni bazeni, bazen za djecu, velnes, fitnes.
Banje bi u skoroj budućnosti trebalo da budu zimi naše more, s obzirom na to da klimatske promjene (karakteristične po znatno smanjenoj količini snijega) ne idu u prilog zimskim centrima i hotelima po bh. planinama u kojima nema uslova za masovnu i raznovrsnu rekreaciju. Svoju šansu da odgovori na taj izazov prepoznali su i u banji u Olovu koja se također priprema za obimnu investiciju i povećanje kapaciteta.
Tokom minulih mjeseci u velikom broju opština i gradova održan i su privredni sajmovi sa fokusom na različita područja privređivanja. Utisak je da ih ni jedne prethodne godine nije bilo više. Ne samo sajmova nego i tradicionalnih izložbi domaće radinosti, takmičenja u kulinarstvu i pripremi proizvodnji zdrave hrane. To je dobra prilika za podsticanje domaće proizvodnje, razvijanje poslovne inicijative pojedinačnog i porodičnog biznisa na koji se moramo sve više oslanjati, s obzirom na trend gašenja klasičnih tvorničkih kapaciteta ove 2023.godine posebno izražen u metalnoj, tekstilnoj i obućarskoj industriji. Na mnogim od sajmova i manifestacija, svoje mogućnosti su prezentirali su proizvođači suhog mesa iz Visokog, a zapažen je i veliki broj proizvođača meda. Pitam se otkud toliki med, jer putujući dolinom Bosne nigdje ne vidjeh košnicu. Nema meda ni u šumi pa i medvjedi hranu traže nadomak naselja i asfalta!
Povezane novosti
Ford Taunus: Eksponat u spavaćoj sobi
Priča našega saradnika o jednom ne tako prestižnom autu ali i o dobrim vremenima u Sarajevu s početka osamdesetih kad su nastajale pop i rok grupe koje su trebale naslijediti ono što su u sedamdesetim napravili Indexi i Bijelo dugme.
Kad kazaljke se poklope
Odrastanje krajem osamdesetih podrazumijevalo je izlizane farmerke, starke na nogama, a oni najhrabriji su imitirali i Žerinu frizuru. Od svega toga, ostale su pjesme i kad se po prvi put u 2025. god. kazaljke poklope, sjetiti ćemo se hita Crvene jabuke.
Nova godina, stari problemi
Dolazi nova godina, ali sa starim problemima. Jedan od najvećih je depopulacija, a u najvećim problemima su opštine koje su formirane nakon Dejtona, jer su nastale bez ekonomske, infrastrukturne i institucionalne opravdanosti.