Autorski tekstovi

More u Kiseljaku

U porastu je ulaganje u razvoj turističke privrede, naročito u banjskom i zdravstvenom segmentu, o čemu svjedoči primjer iz Kiseljaka gdje kompanija Robot General Trading Co ulaže 30 miliona KM što je i najveća ovogodišnja investicija u ovom sektoru.

Autor: Hajdar Arifagić

Letimičan pogled na najavljene ili započete investicije u Bosni i Hercegovini tokom ove godine, ukazuje na to da je u porastu ulaganje u razvoj turističke privrede otvaranjem novih destinacija i povećanjem kapaciteta na području tradicionalnih destinacija. Vidan  iskorak napravljen je u banjskom i zdravstvenom turizmu, posebno u Kiseljaku, nekad čudotvornoj banji za liječenje unutrašnjih organa. U njeno ponovno aktiviranje (nakon 17 godina zapuštenosti tog kompleksa), kompanija Robot General Trading Co ulaže 30 miliona KM što je i najveća ovogodišnja investicija u ovom sektoru. Banjski kompleks će imati tri cjeline: hotel, banjsko lječilište i jednu malo jaču zdravstvenu ustanovu – kliniku koja će dati potporu lječilištu. Cijeli prostor će biti obogaćen dodatnim sadržajima za odmor i rekreaciju. Pažnju privlači i ulaganje Zavoda za fizikalnu i medicinsku  rehabilitaciju ''Dr. Miroslav Zotović'' od 6,7 miliona KM u banjsko-rekreativni centar u naselju Šeher u Banja Luci, koje su lokalne vlasti nakon rata preimenovale u ''Srpske Toplice''. Novac će biti uložen u rekonstrukciju i dogradnju objekta što podrazumijeva otvaranje novih sadržaja kao što su zatvoreni i otvoreni bazeni, bazen za djecu, velnes, fitnes.

Banje bi u skoroj budućnosti trebalo da budu zimi naše more, s obzirom na to da klimatske promjene (karakteristične po znatno smanjenoj količini snijega) ne idu u prilog zimskim centrima i hotelima po bh. planinama u kojima nema uslova za masovnu i raznovrsnu rekreaciju. Svoju šansu da odgovori na taj izazov prepoznali su i u banji u Olovu koja se također priprema za obimnu investiciju i povećanje kapaciteta.

Tokom minulih mjeseci u velikom broju opština i gradova održan i su privredni sajmovi sa fokusom na različita područja privređivanja. Utisak je da ih ni jedne prethodne godine nije bilo više. Ne samo sajmova nego i tradicionalnih izložbi domaće radinosti, takmičenja u kulinarstvu i pripremi proizvodnji zdrave hrane. To je dobra prilika za podsticanje domaće proizvodnje, razvijanje poslovne inicijative pojedinačnog i porodičnog biznisa na koji se moramo sve više oslanjati, s obzirom na trend gašenja klasičnih tvorničkih kapaciteta ove 2023.godine posebno izražen u metalnoj, tekstilnoj i obućarskoj industriji. Na mnogim od sajmova i manifestacija, svoje mogućnosti su prezentirali su proizvođači suhog mesa iz Visokog, a zapažen je i veliki broj proizvođača meda. Pitam se otkud toliki med, jer putujući dolinom Bosne nigdje ne vidjeh košnicu. Nema meda ni u šumi pa i medvjedi hranu traže nadomak naselja i asfalta!

BIHAMK

Povezane novosti

Morrison u Mustangu: Tajna magične snage

Morrison u Mustangu: Tajna magične snage

Priča o nimalo običnom autu, Shelbyju GT 500, još manje običnom čovjeku, Jimu Morrisonu i neobičnoj, a kultnoj, pjesmi L.A. Woman, za koju je spot sniman baš u tom bijesnom Mustangu.

Revija sudara

Revija sudara

Nadati se kada padne sljedeći snijeg da će učesnici u saobraćaju biti oprezniji, savjesniji i horniji za vožnju u zimskim uslovima. Tim prije jer ovi sudari za razliku od onih na modnoj pisti mogu biti tragični.

Bauk potrošnje

Bauk potrošnje

Ozbiljnija rasprava o efektima uvođenja neradne nedjelje u trgovinama biće moguća tek nakon nekoliko mjeseci primjene zakona. Tada ćemo saznati je li i koliko opao promet u trgovini te koji su pozitivni a koji negativni efekti ove mjere.

Možda bi vas zanimalo