Mercedes za sarajevskog Luna, kralja ponoći
Kada se sa starim Mercedesom vozi sarajevskim ulicama, kulira, zaustavlja kabadahije i dijeli pravdu poput Luna, kralja ponoći, inspektor Pašić predstavlja netipičnog superheroja. Praktično, iako je na istoj strani zakona, on je antipod Jamesu Bondu.
Pala je zadnja klapa druge sezone serije "Kotlina". Danis Tanović je seriju osmislio s Amrom Bakšić Čamo i prva sezona je doživjela uspjeh, iako se Tanović morao povući tokom snimanja zbog saobraćajne nesreće u kojoj je njegovog sina teško povrijedio bahati vozač. Tanovića je zamijenila režiserka Aida Begić, a serija je postala prepoznatljiva u čitavom regionu. Radi se o prvoj savremenoj bh. kriminalističkoj seriji, a njen glavni lik je viši inspektor Edib Pašić, kojeg igra Feđa Štukan. Iako je u prvoj sezoni scenarij uistinu dobar, s dobrom pričom, autentičnom i vrlo povezivom s glavnim gradom, inspektor Pašić sa svojim karakterom, životnim iskustvom, stavom i ponašanjem nosi seriju. Kada se sa starim Mercedesom vozi sarajevskim ulicama, kulira, zaustavlja kabadahije i dijeli pravdu poput Luna, kralja ponoći, predstavlja netipičnog superheroja. Praktično, iako je na istoj strani zakona, inspektor Pašić je antipod Jamesu Bondu. Ljevičar, zgužvan, melanholičan, opterećen PTS-om i ratnom prošlošću i za razliku od britanskog agenta, i iako je naizgled macho tip, o ženama razmišlja iz perspektive morala i emocije. Na neopranoj zadnjoj šajbi njegovog auta, zato su mu po sarajevski i napisali – ''PAPAK''. Sarajevski Lun je kuler, pravedan, ali ujedno potpuno zbrkan i rastrgan u samom sebi.
Nakon Zemaljskog muzeja i sjajne priče o misterioznom nestanku čuvene Hagade, radnja druge sezone s osam epizoda, osim Sarajeva, ide i u Zenicu. Opet radnja počinje u muzeju, ovaj put u Historijskom, gdje je ispod spomenika Josipa Broza Tita pronađeno tijelo zeničkog rudara. Osim klasične kriminalističke fabule, biće tu i zeničko-sarajevskog antagonizma, Pašiću dolazi i bivša supruga, te uz Tanovićevu režiju za očekivati je dobra TV zabava. Pašićev lik nije slučajno dodijeljen Feđi Štukanu, koji je također imao ratno iskustvo u opkoljenom Sarajevu, a važi i za jednog od najprepoznatljivijih glumaca u regiji. U jednom intervju je ispričao da je njegova prva uloga bila u psihijatrijskoj klinici kada je odglumio ludilo da bi se izvukao iz vojske. Ponukan svojim iskustvom i s drogama, Štukan je jedna od rijetkih javnih ličnosti koji je o tome otvoreno govorio. O svom iskustvu je napisao i knjigu ''Blank'', inspirisan, kako kaže, jednim razgovorom kojeg je imao s Angelinom Jolie dok su snimali film ''U zemlji krvi i meda''. Kao i Jolie, Feđa je imao ogromne ovisničke probleme s drogom, ali i u Angelini i Feđi je pobijedio život. To ga je umnogome odredilo i u glumačkom poslu.
Kada se vidi kadar iz ptičje perspektive, onaj iz drona, i u njemu kako Pašićev ohrdani Mercedes krstari ulicama, jasno je ko dan da je Kotlina inspektorovo utočište. To je stanište i njegovog bivšeg ratnog druga Senčija (kojeg glumi pjevač Zostera Mario Knezović), nekadašnje legende iz kriminalnog miljea i čovjeka koji ne može protiv starog havera. Ono što je za Luna Sam McPherson ili za čuvenog strip junaka Mister Noa Otto Kruger, to je za Pašića Senči. U Kotlini se može preživjeti i opstati samo ako znate kako razmišljaju loši momci. Možda na Pašićevoj šajbi piše da je papak, ali on to ni sekunde nije, što bi rekle Sarajlije. Možda je najmanje vjeran sebi, ali Kotlini i pravdi do kraja jest. Pravi sarajevski Lun s ofucanim Mercedesom 230 E.
Povezane novosti
Ti ćeš s njime da ideš na Jahorinu
Zimska sezona kreće, mnoge naše planine otvaraju svoja vrata za posjetioce, na stazama ima snijega, a dok se naš urednik vozio prema Jahorini, prisjetio se jedne pjesme nenadmašnog Zabranjenog pušenja.
Morrison u Mustangu: Tajna magične snage
Priča o nimalo običnom autu, Shelbyju GT 500, još manje običnom čovjeku, Jimu Morrisonu i neobičnoj, a kultnoj, pjesmi L.A. Woman, za koju je spot sniman baš u tom bijesnom Mustangu.
Revija sudara
Nadati se kada padne sljedeći snijeg da će učesnici u saobraćaju biti oprezniji, savjesniji i horniji za vožnju u zimskim uslovima. Tim prije jer ovi sudari za razliku od onih na modnoj pisti mogu biti tragični.