Autorski tekstovi

Kako mo-montira...

GLEDALI SMO NETFLIXOVU SERIJU DRIVE TO SURVIVE

Autor: Amer Obradović

Netflixova serija Drive to Survive otkriva zanimljivosti i detalje koji se i ne vide na utrkama Formule 1, te je jedna je od najuspješnijih serija ovog streaming servisa. Planetarni uspjeh Netflixa leži u sjajnim serijama i filmovima, a nova četvrta sezona Života u šestoj brzini, kako je zvaničan prevod na naš jezik, počela je sa prikazivanjem pred start nove sezone Formule 1. Pogledali smo je za vas i ovo je naš osvrt...

Nacionalna klasa, klasik sjajnog režisera Gorana Markovića, koji je obilježio jednu generaciju, urbani način života sedamdesetih i osamdesetih godina 20. vijeka, više je od filma. To je priča o sretnom vremenu, o likovima koji od života traže više, a, opet, sve može da stane u jednog Fiću. Pamte se replike o đunti sa sitnim nutom, a u historiju kinematografije ovih prostora ušla je scena u kojoj Bunjuel (Aleksandar Berček), Senka i Brana Flojd u "Kinoteci" gledaju Ajzenštajnovu "Oklopnjaču Potemkin" (bez tona), a Bunjuel se hvata za glavu i izgovara: "Jaoo, jaooo, kako mmmon, mmmontontiraaa!". E upravo ova replika najviše asocira na priče o Netflixovoj hit seriji Drive to Survive, te koliko ovaj dokumentarac utiče na Formulu 1 i može li se sport režirati, montirati, što bi rekao Berček, a što je posebno došlo do izražaja nakon posljednje filmske utrke prošle sezone i kontroverze u Abu Dhabiju.

Sudar titana

Netflix je pronašao odgovarajući format i sa najboljim dokumentarnim filmovima izvlači fascinantne nepoznate priče na površinu, poput superpopularnog Varalice s Tindera (The Tinder Swindler), a u slučaju Života u šestoj brzini sjajno donosi ono što se ne vidi tokom utrka, nego upravo sve ono što je oko tog cirkusa. Doduše, ove, četvrte sezone, nisu morali previše dramatizirati jer je ono što se dešavalo prošle godine uistinu prevazilazi i maštu najdovitljivijih scenarista. Dakako, nećemo previše spoilati, no u prvoj epizodi svjedočimo sudaru titana, odnosu između dvojice vodećih tim-menadžera, Tota Wolffa i Christiana Hornera. Bitka između Mercedesa i Red Bulla dominirala je čitavom sezonom – taj dualizam nije klasični dvoboj dobra i zla (nema tu Dartha Vadera i Luka Skywalkera), ali je vrhunac te drame u Abu Dhabiju podijelio ljude na one koji su doživjeli ekstazu pobjedom Maxa Verstappena i one čija su srca slomljena zbog kontroverznog poraza Lewisa Hamiltona, kojeg je i FIA označila da se desio ''ljudskom greškom''. Do Abu Dhabija, sve je bilo kao u kakvom Ajzenštajnovom filmu, drama je rasla, od Silverstona do Monze, čemu je Netflix dao posebnu pažnju.

Četvrta sezona Drive to Survive i dalje koristi sve poznate trikove kako bi pomogla svojoj publici da ponovno proživi sve dvoboje, strahove i pehove na i oko staze. Tu su i zanimljivi odnosi između vozača McLarena, Daniela Ricciarda i Landa Norrisa, te njihova borba za treće mjesto u poretku konstruktora sa Ferrarijem, sa vozačima Sainzom i Leclercom. Fantastične su scene i kada šef Haasa Guenther Steiner planinari po Alpama, bježeći od problema sa kojim se suočavao njegov tim tokom čitave sezone, svjestan i činjenice da je u timu zbog sponzorstva morao imati sina ruskog oligarha Mazepina. Guenther je omiljeni lik serije, ne samo u 4. sezoni, nego je od početka postao jedna vrsta ne samo sportske nego i medijske ikone.

Monza na tetovaži

Drive to Survive (DtS) ima tu tendenciju da malo više dramatizira i preuveličava, posebno rivalstva između vozača i timova, ali F1 to u svojoj srži mora i biti. Dosta se ljudi pitalo da li je drama, koja je bila od samog početka sezone 2021., bila montirana zarad TV šoa, žrtvujući tako integritet Formule 1. Ipak, ovaj sport je više od televizijske drame, čiji kreatori znaju da pokretačka snaga serije leži u iznošenju na vidjelo nepoznatog. Recimo, kada je šef McLarena istetovirao obrise staze u Monzi i datum kada su njegova dva vozača osvojila prvo i drugo mjesto. Ili kada Wolffova supruga Susie u 9. epizodi o najvećem suparniku njenog muža, Christianu Horneru, kaže: ''Sport je brutalan. Morate biti nemilosrdni, konkurentni. Ali ne vjerujem da biste postali uspješni, uz to morate biti i šu***.” Mercedes je još imao jednu dramu, jer je tim odlučio angažovati Georgea Russella, novog vozača za sezonu 2022., a otići je morao Valtteri Bottas kojem je to teško palo. Prikazan je i uspjeh talentiranog Japanca Yukija Tsunode. Zanimljivo je i bilo vidjeti kao je Red Bullov Verstappen na kraju ipak otišao do naslova svjetskog prvaka, ispostavit će se uz pomoć kontroverznog direktora trke F1 Michaela Masija.

Život u šestoj brzini uzbudljiv je Netflixov dokumentarac, za ljubitelje F1 neizostavno gradivo koje ih uvodi u nove drame i neizvjesne adrenalinske užitke kakav smo gledali u prvoj utrci nove sezone u Bahreinu. Kako se glavni akter u spomenutoj Nacionalnoj klasi Brana Flojd (kojeg igra sjajni Dragan Nikolić) grčevito bori da se iz Fiće prebaci u bolji auto i viši rang natjecanja, tako i Netflix pokušava da nas izvuče iz bolida F1 i uvuče u živote aktera najbržeg cirkusa na svijetu i to mu polazi za rukom. A može li da se nabudžiti đunta sa sitnim nutom, što bi rekao legendarni Bora Todorović, filozofsko je pitanje na kojeg ni Netflix nema odgovor. Jer život ne može da se tek tako montira, nabudži, kao ni šampionat F1. Ili ipak može? U svakom slučaju, Drive to Survive je serija vrijedna gledanja.

Tagovi
BIHAMK

Povezane novosti

WRC 2022

WRC 2022

Svjetski reli šampionat slavi pola vijeka. Nova jubilarna 50. sezona okreće pravilnik naopačke tako da protrese šampionat. U igri je novi pravilnik, što znači da se lijepo oprostimo od starog ''World Rally Car'' oranja podloge.

Možda bi vas zanimalo