Članak top banner 970x90
Autorski tekstovi

F1 – SEZONA 2022 | Ne zaboravi Abu Dhabi

Nova sezona obećava uzbuđenja na najvišoj razini...

Autor: Amer Obradović
Hamillton

Dolazak Mohammeda Ben Sulayema na čelo FIA-e, nakon 12 godina vladavine Jeana Todta, poklopio se sa ''naoblakom'' koja se nadvila nad Formulom 1 nakon posljednje utrke sezone u Abu Dhabiju. Ta naoblaka dovela je u pitanje kako titulu Maxa Verstappena tako i buduće pojavljivanje Lewisa Hamiltona na stazama F1. Ben Sulayem je regovao mudro – sklonio je kariku koja je bila direktni izvršilac abudhabijske kontraverze. Direktor utrke Michael Masi je sklonjen sa pozicije i FIA ga je sklonila u stranu. Niels Wittich i Eduardo Freitas, bit će direktori utrke. Njima će kao savjetnik pomagati Herbie Blash – koji se vraća u F1 pošto je prethodno bio zamjenik Masijevog prethodnika Charlieja Whitinga.

Novi trio za upravljanje utrkom počet će sa svojim novim ulogama u Barseloni gdje se održavaju tri dana predsezone. Tu su i neka nova tehnička rješenja, ali odlazak Masija sigurno vraća poljuljani kredibilitet, na čemu je insistirao vodeći konstruktor – Mercedes. Ova sezona se najavljuje kao sezona iznenađenja i senzacija, a mi ćemo proći po timovima šta se od njih može očekivati u sezoni 2022.

Bahrein u mislima

Dok timovi ovih dana prezentiraju nove bolide, sve oči su uprte u Bahrein, prvu utrku koja se održava 20. marta 2022. Jedna od važnih promjena jest što je aerodinamika iznad karoserije zamijenjena aerodinamikom ispod karoserije. Ta velika promjena u dizajnu automobila otvara prvu pravu priliku da se konkurentski poredak između timova drastično promijeni nakon 2014. godine.

Ako krenemo sa kraja grida od prošle sezone, Haas je bio zabetonirani fenjeraš. No, oni su sve svoje resurse bacili kako bi novi bolid prilagodili novim pravilima. Uz to, početnici Mick Schumacher i Nikita Mazepin imali su čitavu sezonu da pokupe iskustvo bez kojeg nema ni rezultata. U prošloj sezoni Netflixove serije "Drive to Survive", Haasov šef ekipe Guenther Steiner je pokazao kako je Michaelov sin došao u tim. Naime, sponzor, koji je bio neophodan da tim ostane u F1, tražio je da vozač bude Nijemac. Tako je pik pao na Micka. No, ako u 2022. Haas ne uspije osvojiti koji bod, njegov istoimeni vlasnik će vjerovatno stisnuti kočnicu, onu koja tim ostavlja van staze.

S druge strane poretka na gridu, vratila se ''Srebrena strijela''. Kladioničari bi igrali opet zicera da će Mercedes-AMG ostati vodeća sila u F1. Osim što sa retro-srebrenom bojom izgleda fantastično, svima je jasno da je pogonski agregat vjerovatno najbrži. Mercedesov šef Toto Wolff čini sve da fokusira tim, nakon drame u Abu Dhabiju i povlačenjem Hamiltona iz javnosti. Nakon što je Masi otišao, tim radi na novoj energiji koju će nesumnjivo donijeti novi Lewisov wingman George Russell, koji mijenja nepredvidivog Finca Valtterija Bottasa.

Zbogom, Honda!

Bottas nikako nije prihvatao ulogu drugog čovjeka. A realno kada imate Hamiltona u timu, to morate biti, pa je bilo očito da će Finac otići. Stigao je u Alfa Romeo Racing. Uz njega tu je i jedini novajlija u ovoj sezoni, Guanyu Zhou, Kinez koji treba da pomogne u promovisanju F1 na azijskom tržištu.

Mercedesov najveći konkurent je bez sumnje Red Bull. Oni su svoj uspjeh gradili, tim je potiho ali studiozno vodio Christian Horner. Imali su i odličan motor zahvaljujući Hondi, no ove godine neće biti japanskog brenda na tamnoplavim automobilima jer je proizvođač odlučio da napusti F1. Srećom, Sakura će nastaviti da obezbjeđuje Red Bull (i bratski tim AlphaTauri) ove godine prije nego što Milton Keynes preuzme proizvodnju motora. Nema sumnje da će agresivni Max Verstappen i čovjek koji je često nedorečen, Serhio Pérez, ponovo biti u prvom redu.

Formula Red Bull

Mlađi brat Red Bulla je AlphaTauri, ekipa koja je solidna. Kako ne voljeti Pierra Gaslyja i onu njegovu prkosnu pobjedu u Monzi 2020. nakon što su ga ponizili u Red Bullu. Upravo je ta epizoda u "Drive to Survive" pokazala sav potencijal tima u kojem će sa više konstante morati djelovati Yuki Tsunoda.

Aston Martin je imao dosta problema sa aerodinamikom i šasijom bolida, koju su naslijedili od Racing Pointa. Oni imaju svjetskog prvaka Sebastiana Vettela i sina vlasnika, Lanca Strolla. AM će voditi novi menadžer Mike Krack kojeg je umjesto Otmara Szafnauera doveo Stroll stariji.

Iskusni Szafnauer nije dugo bio bez posla. Za novog šefa imenovala ga je Alpina. Tu je i novi naslovni sponzor BWT, tako da će se ove sezone Renaultov tim zvanično zvati BWT Alpine F1 Team. Legenda je i dalje tu, Fernando Alonso, od kojeg može da mnogo nauči Esteban Ocon.

Porodica Williams i dalje je na stazi i šteta za njih što ih je napustio George Russell. Njegova zamjena, pored uglavnom anonimnog Nikolasa Latifija, bit će Alexander Albon, talentirani Talanđanin koji nije imao sreće sa Red Bullom u sezoni 2020. Sa novim velikim novcima iza sebe, očekuje se da će Williams biti u mnogo boljoj poziciji 2022. godine.

Iz Monze s ljubavlju

Monza je ljubav. Naročito za McLaren i Daniela Riccarda koji je donio timu pobjedu nakon devet godina patnje. Ekipa je rasla. Čak je mladi lav, nevjerovatnog potencijala, Lando Norris, trebao otvoriti šampanjac na najvišem podiju, ali mu nije bilo suđeno u Sočiju. Zak Brown vjeruje u svoju ekipu; ima i razloga za to.

Za kraj smo ostavili Ferrari. Crvena je njihova zaštitna boja. Ne bez razloga. Njihov osnivač, Enzo Ferrari, je rekao: ''Recite djetetu da nacrta auto i ono će ga sigurno nacrtati crvenom bojom''. Od svih dosad predstavljenih bolida, najimpresivniji je imena F1-75.

Nazvan je F1-75 u čast 75 godina od prvog bolida koji je nosio Ferrarijevo ime. No, izgled ne donosi bodove, a ekipa se nije ovako mučila na gridu još od od ranih 1990-ih. To svakako nije zbog nedostatka talenta za vožnju, jer je Charles Leclerc borac sa pobjedničkim mentalitetom, a Carlos Sainz Jr i dalje je vrlo pouzdan i samo čeka pravu mašinu. Scuderia obećava povratak na vrh.

Nova sezona obećava uzbuđenja na najvišoj razini. Onu ''naoblaku'' iznad Abu Dhabija najbolje će rastjerati još bolje trke nego prošlih godina.  

Tagovi
BIHAMK

Povezane novosti

WRC 2022

WRC 2022

Svjetski reli šampionat slavi pola vijeka. Nova jubilarna 50. sezona okreće pravilnik naopačke tako da protrese šampionat. U igri je novi pravilnik, što znači da se lijepo oprostimo od starog ''World Rally Car'' oranja podloge.

Možda bi vas zanimalo