Velika vijest je premijerni hibridni sklop. WRC auti su zadržali svoj poznati 1,6-litrenih SUS motor s turbopunjačem (uveden od sezone 2011), a dodatak je električni motor od 100 kW koji se napaja regeneracijom kočione sile. Dodatni ''boost'' od 136 konja vozači imaju na raspolaganju u trajanju od tri sekunde, a ukupna snaga se povećava iznad 500 KS kombinovano što je dijelom i povratak u 80-te godine. Novost je i novorazvijeno gorivo kao mješavina biogoriva i sintetičkih komponenti, što je generalni trend u autosportu u svim šampionatima od ove godine.
Kako se aktivira dodatna snaga? Vozač nema crveni taster na kolu upravljača, već dodatnu snagu iz električnog motora kontroliše preko gasa, a timovi će moći mapirati motor shodno vrsti podloge kako bi regulisali isporuku snage. U svakom slučaju, ubrzanje novih reli auta do 100 km/h traje svega tri sekunde bez obzira na podlogu, a pogon ostaje na sva četiri točka.
Od ove sezone vozači će na raspolaganju imati samo dva motora s unutrašnjim sagorjevanjem i devet hibridnih jedinica, dok je minimalna masa auta povećana svega 10 kg. Svi automobili će biti opremljeni baterijom od 3,6 kWh, a pored regeneracije, njen kapacitet se može napuniti klasično preko punjača za samo pola sata. Vožnje između brzinaca ili unutar određenih parc fermea morat će se obavljati samo u električnom načinu rada, a domet oko 20 km.
Prvu historijsku pobjedu u hybridnoj eri slavio je devetostruki svjetski prvak u otvarajućem reliju u Monte-Carlu za upravljačem Ford Pume.
WRC kalendar 2022
- Monte-Carlo – 23.1. (Loeb)
- Švedska – 27.2.
- Hrvatska – 24.4.
- Portugal – 22.5.
- Italija/Sardinija – 5.6.
- Kenija – 26.6.
- Estonija – 17.7.
- Finska – 7.8.
- TBA – 21.8.
- Grčka – 11.9.
- Novi Zeland – 2.10.
- Španija – 23.10.
- Japan – 13.11.
Povezane novosti
Škoda za 12 godina proizvela pet miliona motora EA 211
U matičnoj tvornici u Mlada Boleslav, Škoda je proizvela pet miliona benzinskih motora Volkswagen Grupe serije EA 211. Škodi je za ovaj jubilej trebalo 12 godina, iako se češki proizvođač može pohvaliti 125-godišnjom proizvodnjom motora.
Novi Ford Mustang GTD je najbrži američki serijski automobil na Nurburgringu
Ford Mustang GTD, najsnažnija verzija američkog performansnog automobila, postavio je novi rekord na Nurburgring Nordschleife. Tačnije, Mustang je službeno najbrži američki serijski automobil na legendarnoj stazi, s vremenom kruga ispod 7 minuta.
Veliki lobi u Evropi za nove automobile sa SUS motorima nakon 2035.
Evropska narodna partija, najveća politička grupacija u Evropskoj uniji, želi izmijeniti sporazum o zabrani prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. EPP želi dozvoliti prodaju novih automobila sa SUS motorima nakon 2035. godine.