Članak top banner 970x90
Autorski tekstovi

F1 nakon Imole: Pobjednici i gubitnici

Četiri utrke Formule 1 su iza nas. Šampionat se lagano zakuhava, a Red Bull i Ferrari su zasada liga za sebe. Ostali se traže, a najviše Mercedes. Ovo su pobjednici i gubitnici posljednje utrke sa Velike nagrade Emilia Romagne u Imoli.

Autor: Amer Obradović

POBJEDNICI

 

Max Verstappen i Red Bull

Red Bull je odnio čitav plijen u Imoli. Verstappen je uzeo Pole, osam bodova u sprintu i prvo mjesto u utrci. Grand Slam za Nizozemca. Njegov wingman, Meksikanac Sergio Perez poput N'Golo Kantea odradio je sjajan posao za tim i uzeo šest bodova u sprintu i 18 bodova u glavnoj utrci, osvojivši drugo mjesto. Imola je za Red Bull bila ključna utrka – dža ili bu. Nakon što su oba bolida zakazala u Bahreinu, a Verstappenov i u Australiji, Crveni bik je morao potući vodeći Ferrari na njegovom terenu. Šef RB-a Christian Horner je rekao da su riješili problem sa dovodom za gorivo, a da je ključno bilo perfektno štimanje raspona guma. Dominacija austrijskog tima nijednom nije dolazila u pitanje, čak ni kada je Sergio preletio preko zelene površine, ali se vratio na stazu. Meksikanac je ključnu ulogu odigrao u držanju Charlesa Leclerca podalje od Verstappena i to je utrku odvelo u mirnu završnicu. RB je trenutno drugi u poretku konstruktora, sa 113 bodova, 11 manje od vodećeg Ferrarija. Ipak, sa ovakvim stavom i perfektnim postavkama, Red Bull djeluje kao razjarena zvijer. Ferrari mora uzvratiti u Miamiju.  

Lando Norris

Lando je jedan od omiljenijih vozača u F1. Njegova spretnost i lakoća vožnje fascinira. McLaren se, nakon katastrofalnog početka prvenstva, vratio u Australiji, a Norris je tim odveo i na podijum u Imoli. Već su kvalifikacije i sprint pokazali da je tim Zaka Browna vrlo konkurentan. Norris je bio peti, a Daniel Ricciardo šesti, što je donijelo sedam bodova za McL. Na otvaranju utrke u Imoli desio se trkački incident u kojem je Ricciardo izbacio Ferrarijevog Carlosa Sainza iz takmičenja. Ricciardo je morao više puta ići u box, što ga je ostavilo van bodova u glavnoj utrci. Lando je pokazao klasu. Njegova vožnja je bila prava renesansa za tim, a greška Ch. Leclerca pomogla mu je da dođe na podijum. Sjajno treće mjesto daje McLarenu daha, nakon zabrinjavajućeg početka sezone. Norris zaslužuje aplauz.    

George Russell

S obzirom da je zadnjih osam godina vodeći konstruktor, ove sezone Mercedes izgleda očajno. Za njegove navijače frustrirajuća je činjenica da su u prve četiri utrke vrlo daleko od Ferrarija i Red Bulla. Miljama daleko, čini se. U moru sivila, jedina Srebrena strijela koja drži Mečku zove se George Russell. Mercedes ima silne probleme, ali Russell je u i tako lošem bolidu najkonzistentniji vozač u F1 – jedini je u sve četiri utrke sezone bio među prvih pet. Čak je na treningu 2 ima najbolje vrijeme, a držao je tempo i tokom glavne utrke. Na kraju je očuvao sjajno četvrto mjesto, iako mu je u nekoliko zadnjih krugova za vratom puhao veliki rival željan osvete, Valtteri Bottas u Alfa Romeu. Fincu nije pomogao niti DRS, sjajni George je očuvao Mercedesov ugled. Impresivna je fokusiranost, ali i to da je startao s 11. mjesta – tako da njegovo četvrto mjesto zbilja predstavlja fantastičan uspjeh. Ako se u obzir uzme i neuspjeh Lewisa Hamiltona da pobjegne iz čopora, Russell definitivno zaslužuje palac gore!

Yuki Tsunoda

Alpha Tauri je skupio po nekoliko bodova u prve tri utrke. Tim se muči, a Pierre Gasly zasada ne ispunjava očekivanja. Ovaj vozač slovi kao mogući nasljednik Sergia Pereza u RB-u, ali rezultati ove sezone odvlače pažnju na drugog vozača AT-a, Yukija Tsunodu. Japanac je startao 12. i činilo se da će ispasti iz utrke za bodove, ali je sjajno vukao naprijed i na kraju je osvojio šest bodova, osvojivši sedmo mjesto. Umalo je bio i šesti, ali ga je uspio preteći Charles Leclerc u moćnom Ferrariju. Tsunoda stalno napreduje i vidi se da mu samopouzdanje raste. Ova utrka u Imoli je jedna od njegovih najboljih u karijeri, možda je jedino bio bolji u Abu Dhabiju 2021. kada je bio P4. Pierre Gasly je u Imoli ostao ispred Lewisa Hamiltona, ali nije uspio doći do bodova.

GUBITNICI

Ferrari

Peh za pehom. Ali to nekako prati Ferrari na domaćem terenu, u Imoli. Greške u kvalifikacijama, pa onda sudar Sainza sa Ricciardom na početku utrke, te i greška Ch. Leclerca pred završnu fazu utrke, utišale su Tifoze. Izgledalo je da mogu parirati RB-u, jer se Carlos Sainz vratio na pravi put nakon što je zauzeo četvrto mjesto u sprintu, a Leclerc je bio drugi. Dominacija Red Bulla je ohladila tribine, ali i propetog konjića. Šef Ferrarija Mattia Binotto je pokušao i sa zamjenom guma na kraju, ali je Leclerc nakon toga napravio grešku i sa trećeg mjesta, pao je na šestu poziciju. Manje bodova i nervoza je odmah tu, jer RB puše za vratom. Rezultat je bio vidno lošiji od očekivanja na domaćem terenu. Iako vodeći tim šampionata, Ferrari će se morati itekako fokusirati u Miamiju ako misle zadržati prvo mjesto.

Lewis Hamilton

Toto Wolff se na kraju utrke putem timskog radija s pravom izvinjavao Lewisu Hamiltonu za stanje Mercedesovog bolida. Puno je okolnosti uticalo na to da je Hamilton cijelu utrku zapeo u srednjem karavanu utrke i završio na lošem 13. mjestu. Posebno je porazan prizor bio kada je Max Verstappen obišao sedmerostrukog svjetskog prvaka za čitav krug. Red Bullov glavni savjetnik Helmut Marko bio je ciničan pa je to prokomentarisao ''da bi Hamiltonu bilo bolje da se prošle sezone oprostio od F1''. No, Lewis je po rezultatima najveći trkač svih vremena, veliki šampion i kritičarima je uzvratio da će se utrkivati i nakon postojećeg ugovora. Mercedes je očajan, ali činjenicu da se G. Russell s istom mašinom ipak ne da ne možemo zanemariti, što govori da se Hamilton muči i sa bolidom ali i sa samim sobom. Utrka u Barceloni, koja slijedi nakon Miamija, označena je kao moguća prekretnica za Mercedes. Ili će krenuti ka vrhu, ili će se već tada okrenuti narednoj sezoni. Nikada ne treba podcijeniti Mercedes. A i najboljeg vozača svih vremena. GOAT nije za staro gvožđe.  

Mick Schumacher

U subotu je sin legendarnog Michaela Schumachera bio unutar prvih 10 i činilo se da može do prvih bodova u karijeri. Sudar Ricciardo-Sainz uticao je i na njega, te se okrenuo na stazi. Ostatak se mučio, a s obzirom na uslove i nemogućnost preticanja, Nijemac je ostao kratkih rukava u Imoli. Dok je pokušavao proći Nicholasa Latifija, Schumi Junior je izletio na travnjak, a zatim se okrenuo kada se vratio na stazu na izlazu Variante Alta. Nažalost, ovo je još jedna utrka za zaborav i još jedna propuštena prilika da osvoji prve bodove u F1. Njegov timski kolega iz Haasa Kevin Magnusen skupio je bodove i u sprintu i u glavnoj utrci. Dovoljno za osmjeh legendarnog Guenthera Steinera.

Tagovi
BIHAMK

Povezane novosti

Baš javašluk

Baš javašluk

Zbog rekonstrukcije tunela na putu Sarajevo – Foča saobraćaj je bio potpuno obustavljen, a vozila su usmjeravana na vrlo rizičnu cestu Trnovo – Grebak – Ustikolina, kojom je proputovao i naš saradnik. Ovu su njegova zapažanja.

Bum Blum

Bum Blum

Nekada velik Energovinvest slavi 73. rođendan, a tim povodom je upriličen okrugli stol na temu ''Kako je bilo raditi s Blumom i poslije Bluma''. Nije dovoljno pričati o njemu, nego treba slijediti legendarnog osnivača, Emerika Bluma.

Izumiranje plastike

Izumiranje plastike

22. aprila se obilježava Dan planete Zemlje – a ove godine je posvećen smanjenju proizvodnje i upotrebe plastike, što je jedna od najvećih opasnosti za život.

Možda bi vas zanimalo