''Pogledajte semafor!'', reći će navijači Red Bulla nakon Velike nagrade Španije koja se proteklog vikenda vozila u Barceloni. Max Verstappen i Sergio Perez su završili na P1 i P2, a ''leteći bik'' je preuzeo i vrh tabele u poretku konstruktora. No, možda je dobila bitku, ali da bi dobila i rat, ekipa Christiana Hornera će morati biti još bolja, jer je Barcelona pokazala da će za njihovim vratom, osim Ferrarija, u ostatku prvenstva puhati i rival kojeg se oni u suštini i najviše boje – Mercedes. Kada je Toto Wolff, hvaleći preko timskog radija fantastičan Hamiltonov poduhvat (sa 19 mjesta u prvom krugu, završio je na 5!), rekao – ''Lewis, sjajan posao. Bio si najbrži čovjek na stazi. Na početku si bio 50 sekundi iza Verstappena, a završio si sa 40 sekundi iza...'' jasno da je on time bacio u lice rukavicu dvojcu na vrhu. Wolff to nije uradio bez argumenata.
Nakon katastrofalnog početka sezone i ogromnih problema sa bolidom W13, entuzijazam i želja za dokazivanjem Georgea Russella držala je Mercedes u životu, dok je Hamilton bio prilično demotiviran. U Barcelonu je tim donio paket poboljšanja kojim su očito riješili najveće nedostatke bolida, u prvom redu ''poskakivanje''.
Šljunak pa Russell
Red Bullu se na VN Španije poklopilo i otkazivanje motora dotada neupitnom lideru utrke, Ferrarijevom Charlesu Leclercu. Verstappenov put do pobjede je uključivao i izlet kroz šljunak, majstorsko branjenje pozicije G. Russella, probleme s DRS-om koji su izazvali njegov bijes emitiran putem radija, kao i timske naredbe koje su mu išle na ruku, a zbog kojih je Sergio Perez bio nezadovoljan. Nema sumnje da i vodeći tim prvenstva ima svoje probleme, njihova brzina nije upitna, ali konkurencija ne spava, što će ih činiti sve više nervoznijima. To je najbolje pokazao problem s DRS-om koji je Verstappenu uništio posljednji pokušaj u kvalifikacijama, a promjena DRS-a preko noći očito nije riješila problem i Holanđaninova frustracija je nekoliko puta proključala na timskom radiju. Ako se problemi nastave, to sigurno može uticati na odnose u timu. Visoke tenzije su sastavni dio ovog sporta, RB sada ima i bodovni luksuz da ponekad i pogriješi, ali Ferrari, od Barcelone evo i Mercedes, su tu, a čini se i da ova dva tima nemaju takav pritisak, jer Verstappen brani titulu, što može bitno odrediti nastavak sezone.
Crveni Braveheart
Kada je otkazao Leclercov ''propeti konjić'', poput crvenog Bravehearta, Charles je ostao nasmijan i mahao je publici nakon što je izašao iz bolida. Leclerc je omiljen među vozačima, ali i navijačima, ne samo Ferrarija. Bio je sjajan u kvalifikacijama, startao je fantastično i sve do otkazivanja motora bio je suvereno prvi. Šef ekipe Mattia Binotto možda više briga stvara drugi vozač Carlos Sainz koji iz trke u trku biva sve nestabilniji. Da, u Barceloni je završio na četvrtom mjestu i donio je bodove ekipi, ali stalna izlijetanja sa staze kao i greške koje čini pod pritiskom, Ferrari čine slabijim u odnosu na Red Bull, jer se Sergio Perez trenutno pokazuje korisnijim svom timu nego C. Sainz Ferrariju. Vodstvo Leclerca, opet, daje nadu Ferrariju da su na dobrom putu da riješe probleme sa tempom u utrkama i upravljanjem trošenja guma, što im je bila bolna tačka. Nije sve tako crno za crvene, bez obzira što Leclerc nije uzeo bodove u Barceloni.
Jedini vozač koji je sve utrke završio među prvih pet je Mercedesov George Russell. Bolid je imao užasne probleme, sa aerodinamikom, poskakivanjem, a što je itekako uticalo i na brzinu, ali se Mercedes dijelom preporodio u Barceloni. Konačno su izgledali mirni, a Toto Wolff kao čovjek koji zna šta radi. Ako njegova ekipa nastavi unaprijeđivati bolid, nema sumnje da će Mercedes vrebati iza RB i Ferrarija, te će biti spreman kazniti svaku njihovu pogrešku s pouzdanošću. Pouzdanost će igrati veliku ulogu u nastavku sezone, kao i odgovor na pritisak. Mercedes očito nije bez vlastitih problema s pouzdanošću – kao što su pokazale i drame u finalnim krugovima zbog hlađenja – ali je ove sezone patio od znatno manje problema i to će ga činiti prijetnjom ako se tempo njegovog automobila dodatno poboljša. Ta vrhunska pouzdanost i solidna konzistentna vožnja (od vozača i momčadi) odražavaju se u prvenstvu vozača jer George Russell zaostaje samo 36 bodova za vodećim Verstappenom, a ispred je Ferrarijevog Sainza. Taj bi jaz trebao biti puno veći, s obzirom na to koliko se Mercedes mučio sa svojim W13. Ako Mercedes i Lewis Hamilton, kao i željan dokazivanja mladi Russell, nanjuše protivnički strah, nema sumnje da će biti spremni i za pobjede.
Povezane novosti
Fiat 850, ili šta je donijela mudrost?
Ovo je priča o odrastanju u Sarajevu, prvim plivačkim zaveslajima na Makarskoj rivijeri, uzorima koje odlaze i autu koje se pamti.
Vraćam se majci u Bosnu
Moguće posljedice novog vala stečaja u Evropi mogu biti prekidi narudžbi iz BiH, povratak bauštelaca u domovinu i smanjen priliv deviznih doznaka što ih naši ljudi tamo zaposleni šalju rodbini.
Rast i propast
Šta je važnije – ekonomski rast ili zaštita okoliša, pitanje je kojim su se bavili mnogi stručnjaci, a naš saradnik donosi priču o regionalnom pogledu na njega, kao i šta mi u BiH (ne) radimo...