Do Blidinja i Konjica u novom Kodiaqu i redizajniranoj Octaviji
Poznatim bh. krajevima prešli smo prve kilometre s drugom generacijom Kodiaqa i s redizajniranom Octavijom. Detaljno smo upoznali arsenal tehnoloških novosti kod najprodavanijeg Škodinog SUV-a s jedne i sve promjene kod retuširane Octavije s druge strane.
Poprilično smo sigurni da će Kodiaq i Octavia nastaviti putem kojim su do sada kročili, budući da imaju sve adute da nastave svoj uspješan put, kako u razvijenoj Evropi, tako i u skromnim bh. prilikama. Naime, Škoda je od 1996. isporučila u BiH 18.200 Octavija, što potvrđuje njen status najprodavanijeg Škoda modela, dok je Kodiaq od 2017. na ovamo bio takođe uvjerljiv.
Škoda je zvanično komercijalizovala drugu generaciju Kodiaqa i redizajnirane Octavije, a o oba modela smo izvještavali s njihovih evropskih premijera (Kodiaq), pa čak i međunarodne dinamičke prezentacije, s obzirom na to da smo u petom mjesecu imali priliku voziti Octaviju od Beča do Mikulova. E sad je red došao da Škoda ova dva bitna automobila uvede na naše tržište i da ih provozamo po bh. cestama.
Moćan, moćniji, Kodiaq
Na rutu od Sarajeva do Blidinja, uz pauzu u Tarčinu i Jablanici, krenuli smo zauzevši poziciju u Kodiaqu. Moćniji i veći nego prije (duži za 6 cm), s prvoklasnim materijalima i modernizovanom unutrašnjošću u Kodiaqu se sjedi kraljevski komforno, pogotovo odzada, budući da prostora za glavu i koljena ima kao u američkoj limuzini. Prostor u gepeku je istovremeno povećan, budući da u konfiguraciji sa 7 sjedišta zapremina iznosi 340, a s pet prelazi 900 litara. Škodin SUV je iznutra mnogo darežljiviji po pitanju opreme, izgleda sekcija i praktičnih pretinaca. Novi multimedijski ekran nije više integrisan na vrhu centralnog grebena između ventilacijskih otvora, već je podignut na armaturnu ploču. U opciji su verzije s 10 i 13 inča (opcija za doplatu navigacije), a Škoda je na konzolu ubacila praktični čistač s kojim se mogu skidati mrlje i otisci s ekrana.
Na listi pogonskih agregata situacija je manje-više slična kao i prije, s tim da su svi motori ažurirani kao Evo 2 verzije. Početni 1.5 TSI benzinac i 2.0 TDI dizel, oba sa 150 KS i isključivo uz 7-stepeni DSG mjenjač, snagu prenose na prednju osovinu. Njihove jače verzije, 2.0 TSI s 204 i 2.0 TDI sa 193 KS po defaultu stižu uz 4x4 pogon, a i njihv obrtni moment i snaga se prenosi na točkove preko 7-stepenog automatskog mjenjača. Novost je 1.5 TSI plug-in hibrid, koji jedini stiže sa 6-stepenom mjenjačkom kutijom, ali koji omogućava autonomiju do 100 km na struju.
Tehnička novost kod Kodiaqa je premještanje masivne ručice mjenjača s centralnog tunela na poziciju iza upravljača, zbog čega je upravljanje praktičnije i ugodnije. Prve kilometre smo odradili sa jačom dizelskom verzijom. Kodiaq je kudikamo otporniji na udarce s podloge, a putnicima je udobnije, budući da je i MQB platforma doživjela evoluciju koju je pratilo nanovo setovanje amortizacije. Vožnja od Sarajeva do Blidinja, uz različite podloge na kakve smo navikli u bh. uslovima, nas je uvjerila da Škodin sedmerosjed u novoj generaciji uvjerljivije i spokojnije „gazi“ cestu, a po potrebi i makadam u odnosu na prvi Kodiaq.
Škoda još uvijek nije ubacila u ponudu osnovni Essence paket opreme, već trenutno kupcima nudi viši paket Selection. No, cijene su skoro na nivou prethodnika. Osnovni benzinski model 1.5 TSI s prednjim pogonom starta od 70.214 KM do registracije, dok jača dizelska izvedba s 4x4 pogonom ima početnu cijenu od 83.710 KM.
Blago redizajnirana i modernizovana Octavia
Budući da smo se s dinamičkim sposobnostima Octavije upoznali ranije, znali smo šta nas čeka kod ovog bestsellera s praktičnim petim vratima ispod kojih je prtljažnik od 600 litara kod limuzine i 640 kod karavana, a to su detalji koje kupci obožavaju. S razlogom je ovaj model Škodina udarna igla, jer čak 40 posto prodaje generiše upravo ovaj svestrani liftback, koji jednako može biti praktični porodični ili reprezentativni poslovni auto.
Novost kod Octavije lako ćemo uočavati kada ih uskoro bude više na cestama oko nas, a to su prednja svjetla s LED trakama koje se spuštaju kad prednjem braniku. Enterijer kupcima ostavlja više slobode i više mogućnosti za personalizaciju, a da pri tom zadovolji i porodične i poslovne korisnike.
U vožnji je Octavia prepoznatljivo zahvalna, bilo da tražite laganu i opuštajuću ili dinamičnu vožnju s dokazanim i predvidljivim kretanjima. Ručni mjenjač je dostupan kod početnog benzinca s 1.5 litara zapremine i 115 konja snage (umjesto nekadašnjeg 1.0 TSI sa 110 KS), identično kao i kod slabijeg dizela, takođe sa 115 KS. Octavia će se kao i Kodiaq moći konfigurisati s jačim i benzincima i dizelima ukupne snage do 204 KS, a novost je verzija Sportline, prvi put u ponudi češkog proizvođača, koji će se naslanjati na nivo opreme Selection.
Zalihe još uvijek aktulnog modela su pri kraju i nova Octavia će postepeno ulaziti u Škodine salone širom BiH. Kupci mogu računati na osnovnu cijenu od 46.283 KM ako odaberu početni benzinac ili nešto manje od 5.000 doplate ako se odluče za dizel.
Povezane novosti
Fiat 850, ili šta je donijela mudrost?
Ovo je priča o odrastanju u Sarajevu, prvim plivačkim zaveslajima na Makarskoj rivijeri, uzorima koje odlaze i autu koje se pamti.
Vraćam se majci u Bosnu
Moguće posljedice novog vala stečaja u Evropi mogu biti prekidi narudžbi iz BiH, povratak bauštelaca u domovinu i smanjen priliv deviznih doznaka što ih naši ljudi tamo zaposleni šalju rodbini.
Rast i propast
Šta je važnije – ekonomski rast ili zaštita okoliša, pitanje je kojim su se bavili mnogi stručnjaci, a naš saradnik donosi priču o regionalnom pogledu na njega, kao i šta mi u BiH (ne) radimo...