Radovi na izgradnji poddionice autoceste na Koridoru 5c Vranduk – Ponirak koja se nalazi na pravcu od Zenice prema Doboju izvode se punom parom, objavili su u promotivnom videu iz Javnog preduzeća Autoceste FBiH.
Riječ je o poddionici dugoj 5,1 kilometar za čiju gradnju je ugovor potpisan 15. maja 2019. godine. Posao je dodijeljen građevinskim kompanijama Azvirt iz Azerbejdžana i Hering iz Širokog Brijega, a nadzor konzorciju DRI iz Slovenije i DIVEL iz Sarajeva. Ukupna vrijednost radova iznosi 76,5 miliona eura s PDV-om koji su osigurani putem OPEC Fonda za međunarodni razvoj (OFID). Radovi na ovoj poddionici bi trebali biti završeni do kraja prve polovine naredne godine, a da bi se to desilo građevinske mašine će i u narednim mjesecima neprestano raditi. To je potvrdio i šef gradilišta Hamza Imamović koji je rekao da se trenutno najintenzivniji radovi izvode na dijelu dionice kod Tešnja. Također, prema njegovim riječima, veliki dio radova je već završen u mjestu Golubinja, te se trenutno grade naplatne kućice i informacioni centar s pratećim sadržajima i drugim objektima.
Zahtjevna poddionica
Poddionica autoceste Vranduk – Ponirak je zahtjevna zbog konfiguracije terena i geološke sredine zbog čega je podijeljena na čak 7 LOT-ova na kojima se nalazi devet objekata koji su u većini završeni. Riječ je o dva mosta, pet vijadukta i jedan cut-cover tunel.
“Na Sektoru 1 se grade zaštitne kosine i potporni objekti uz paralelne sektore 2, 4 i 5 gdje se rade drenažni sistemi. Asfaltiranje sekcije, odnosno postavljanje prvog sloja asfalta je planirano za početak novembra ove godine i obuhvata sektore od 1 do 5, kao i pet objekata. Na Vijaduktu broj 1, koji se nalazi iznad M-17 vrše se radovi na montaži rasponske konstrukcije i planirano je onda betoniranje. Na Vijaduktu 2 su radovi na stubnim mjestima i ide izgradnja rasponske konstrukcije, a na cut-cover ide ugradnja šipova, dok na Vijaduktu 3 idu radovi na stubnim mjestima. Na sektorima 6 i 7 završavamo zaštite kosina i potporne konstrukcije i u narednom periodu nas očekuje možda i najkomplikovaniji dio posla, a to je ugradnja nasipa, to jeste armirane zemlje duž cijelog sektora od čega je najkomplikovaniji sektor 7 koji je dug nešto više od 1.100 metara i nalazi se na vrlo strmom i teškom terenu zbog čega je mašinama otežan pristup”, objasnio je dinamiku trenutnih radova Hamza Imamović.
Na dijelovima LOT-ova prema Zenici trenutno se izvode radovi osiguranja kosina što je za građevinare geološki najzahtjevniji teren s obzirom na to da se nalazi pod velikim nagibom brda. Da bi se poddionica Vranduk – Ponirak završila na vrijeme radovi se izvode u tri smjene.
Poddionica autoceste Vranduk – Ponirak je dio dionice Poprikuše – Zenica sjever (Donja Gračanica) koja se na sjeveru veže s poddionicom Nemila – Vranduk, a na jugu s poddionicom Ponirak – Vraca. Najvažniji objekti su most Vranduk 1 dužine 390 metara, Vranduk 2 (340 metara) i Vranduk (400 metara), kao i tri manja vijadukta ukupne dužine oko 300 metara. Posebnost trase su vrlo strme padine zbog čega se nalazi u većem dijelu u zasjeku, što iziskuje veći broj visokih potpornih zidova koji se grade tehnologijom armirane zemlje.
Radovi na još dvije poddionice
Ugovor za izgradnju poddionice Ponirak – Vraca koja je naslonjena na poddionicu Vranduk – Ponirak je potpisan u august 2019. godine. Ta poddionica u dužini 2,65 kilometara je vrijedna 59,4 miliona eura bez PDV-a, a gradi je sarajevska građevinska kompanija Euro-Asfalt. Ova poddionica je trebala biti završena u roku od 30 mjeseci, odnosno do aprila 2022. godine, no prema posljednjim informacijama s terena koji su objavljeni na stranici Autocesta FBiH krajem marta na njoj se još izvode radovi.
Ugovor za izgradnju poddionice Nemila – Vranduk (5,67 kilometara) koja se, kako smo naveli, s poddionicom Vranduk – Ponirak veže na sjeveru potpisan je krajem februara 2022. godine, a vrijednost radova je 64,9 miliona eura s PDV-om. Rok za izgradnju ove poddionice koju gradi turska kompanija HGG Insaat Sirketi je 24 mjeseca, ali ni ona nije završena u roku.
Povezane novosti

Carinski sporazumi i autoindustrija: Da li jedino Kina zna u kojem pravcu vozi?
U sjeni aktuelnih pregovora i dogovora, kao i interpretacija o tome ko je na gubitku, skreće se pažnja sa zajedničke realne prijetnje automobilskim industrijama i Japana, EU i SAD. Naravno, riječ je o Kini, čiji proizvođači kvalitetom sustižu konkurenciju.

Ljeto s Veležom: Čekajući Abdullaha
Ljeto je počelo debaklom naših klubova na međunarodnoj sceni, a krenulo je i domaće prvenstvo. Neizliječeni navijač Rođenih, naš Ahmed Burić, piše o početku fudbalske sezone, nostalgiji i Abdullahu Rafidinu, biseru s Komora.

Čuvari Zvijezde
Započete su aktivnosti da planina Zvijezda postane zaštićeno područje, što je pozitivna vijest i treba je podržati, ali mnogi problemi u našoj prirodi se ne smiju ignorisati, a vlast nikako ne smije zatvarati oči pred tim izazovima.