Nikad brže kao neko jutro iz Sarajeva sam stigao u Zagreb. Naravno nisam putovao bosanskim drumovima i autoputevima, ni po zahrđalim i u travi zaraslim tračnicama, nego najsavremenijim turboprop avionom Dash 8-Q400 proizvedenom u tvornici Bombardier Aerospace u Torontu (Kanada) koji Croatia Airlines ima u svojoj floti. Pilot je, kako je to uobičajeno, najavio da će let trajati 50 minuta, ali je dobro ''nagario'' i kanadska ''ptica'' je za 37 minuta sletjela na pistu zagrebačke zračne luke.
Još je bio brži u povratku kad je najavio da ćemo letjeti pola sata a na kraju se ispostavilo da smo letjeli minut-dva kraće. Tako hitri letovi nekadašnju draž putovanja pretvorili su u brzinu odnosno čistu fiziku koja će se u budućnosti povećavati. To nažalost znači da će događaja s putovanja i pitanja kako je protekao let biti sve manje. S puta koji spominjem pamtim samo da nikad kraće nisam bio u zraku i činjenicu da je brzi Dash iz Zagreba poletio s pola sata zakašnjenja što nije do tehnike ni do fizike nego do ljudi!
Nisam vjerovao da smo tako blizu, kazao sam zagrebačkim prijateljima – doduše ta blizina je relativna, ako uzmemo da bi putovanje automobilom trajalo oko 5 sati, a vozom znatno i duže. Neki od mojih prijatelja su se prisjetili kako su prije izvjesnog vremena na istoj relaciji u jednom pravcu u autobusu presjedili nešto više od osam sati. I to je do ljudi od čijih dogovora i odluka zavisi hoće li izgradnja autoceste na koridoru 5c i drugih brzih cesta biti intenzivirana, ili će i dalje nastaviti puževim korakom. Dok smo na puževoj taktici, za one kojima je vrijeme ''money'' ima kanadska ''ptica''.
Povezane novosti

Audi Q7: Tajna prelaska razdaljina
Od Jesenica do Žiline je 657 kilometara i na karti stoji da se ima voziti šest sati i četrdeset i četiri minuta. Pokojni Dragan Vladić je nas četvoricu dovezao za nešto više od četiri sata. U Audiju Q7, u kojem smo imali osjećaj da se vozimo u avionu.

Poznati automobili: Peugeot 406 vozi sretne ljude
Dvojica taksista, jedan pravi (iz Sarajeva), a drugi filmski (iz Marseja). Jedan auto i jedna priča o tome kako mali pobjeđuju velike i zbog kojih vrijedi živjeti.

Europo, otvori granične prijelaze u Krajini i spasi planetu!
Situacija u sezoni je takva iz mjeseca u mjesec, iz godine u godinu. Operativni centar BiHAMK-a je zatrpan pozivima sa upitima o dužini čekanja na Izačiću, vozači prate slike sa nadzornih kamera na granici, ali gužve jednostavno nije moguće izbjeći.