Autorski tekstovi

Bombarder i puž

Let iz Sarajeva do Zagreba traje oko pola sata, koji minut gore-dolje, a naš saradnik podsjeća koliko bi bilo važno izgraditi moderne saobraćajnice i pruge kako i dalje ne bi puževim koracima išli ka zapadu...

Autor: Hajdar Arifagić

Nikad brže kao neko jutro iz Sarajeva sam stigao u Zagreb. Naravno nisam putovao bosanskim drumovima i autoputevima, ni po zahrđalim i u travi zaraslim tračnicama, nego najsavremenijim turboprop avionom Dash 8-Q400 proizvedenom u tvornici Bombardier Aerospace u Torontu (Kanada) koji Croatia Airlines ima u svojoj floti. Pilot je, kako je to uobičajeno, najavio da će let trajati 50 minuta, ali je dobro ''nagario'' i kanadska ''ptica'' je za 37 minuta sletjela na pistu zagrebačke zračne luke.

Još je bio brži u povratku kad je najavio da ćemo letjeti pola sata a na kraju se ispostavilo da smo letjeli minut-dva kraće. Tako hitri letovi nekadašnju draž putovanja pretvorili su u brzinu odnosno čistu fiziku koja će se u budućnosti povećavati. To nažalost znači da će događaja s putovanja i pitanja kako je protekao let biti sve manje. S puta koji spominjem pamtim samo da nikad kraće nisam bio u zraku i činjenicu da je brzi Dash iz Zagreba poletio s pola sata zakašnjenja što nije do tehnike ni do fizike nego do ljudi!

Nisam vjerovao da smo tako blizu, kazao sam zagrebačkim prijateljima – doduše ta blizina je relativna, ako uzmemo da bi putovanje automobilom trajalo oko 5 sati, a vozom znatno i duže. Neki od mojih prijatelja su se prisjetili kako su prije izvjesnog vremena na istoj relaciji u jednom pravcu u autobusu presjedili nešto više od osam sati. I to je do ljudi od čijih dogovora i odluka zavisi hoće li izgradnja autoceste na koridoru 5c i drugih brzih cesta biti intenzivirana, ili će i dalje nastaviti puževim korakom. Dok smo na puževoj taktici, za one kojima je vrijeme ''money'' ima kanadska ''ptica''.

BIHAMK

Povezane novosti

Banka na točkovima

Banka na točkovima

Komercijalno investiciona banka donijela je olakšanje Bosanskom Petrovcu otvaranjem poslovnice, dok mobilne ekspoziture ostaju neiskorištena prilika za druge bh. opštine bez bankarskih usluga.

Crna dionica

Crna dionica

Naš saradnik se bavi opasnim dionicama na M-17, te upozorava na opasnosti i nedostatak signalizacije, kao i investicijama u parking infrastrukturu kako bi se smanjile saobraćajne gužve u gradovima.

Možda bi vas zanimalo